TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Radom będzie miał 19 elektrobusów. Wszystkie od Solarisa
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.07.2020 11:00:40
Radom będzie miał 19 elektrobusów. Wszystkie od Solarisa; fot. MZDiK Radom

10 lipca Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Radomiu formalnie zatwierdziło wybór oferty Solarisa w przetargu na dostawę dziewięciu elektrobusów klasy MAXI. Przypomnijmy, że o radomskie zamówienia ubiegał się tylko wielkopolski producent. 

W środę, 15 lipca planowane jest podpisanie umowy, a firma Solaris od tej daty będzie miał 12 miesięcy na realizację zamówienia. Dziewięć nowych "elektryków" obsługiwać będzie linię nr 3, biegnącą z Idalina na Michałów, gdzie przy pętli na ul. Królowej Jadwigi postawiona zostanie stacja szybkiego ładowania pantografowego. Warto dodać, że w ubiegłym tygodniu na radomskie ulice wyjechało pierwszych 10 autobusów elektrycznych tej samej marki, które MPK otrzymało od Gminy Miasta Radomia. Autobusy zostały zakupione w ramach realizowanego w mieście projektu multimodlanego.

Cztery zadana

Przypomnijmy, że najnowszy elektryczny kontrakt Radomia składał się z aż czterech zadań:

  • dostawa 9 szt. autobusów elektrycznych, klasy MAXI o długości 12 m +/-5 %;

  • dostawa pojazdu technicznego o napędzie konwencjonalnym Euro 6, wyposażonego w mobilną stację ładowania autobusów;

  • dostawa mobilnych dwuwyjściowych stacji ładowania zajezdniowego w ilości 5 sztuk o mocy min. 2 x 40 kW każda;

  • budowa, w systemie "zaprojektuj i wybuduj", stacji szybkiego ładowania pantografowego wraz z zasileniem energetycznym o mocy min. 250 kW, na terenie pętli autobusowej, zlokalizowanej w Radomiu przy ul. Królowej Jadwigi (os. Michałów)

Przy tak szerokim zakresie tylko jedna firma złożyła swoje ofertę, czyli spółka Solaris Bus & Coach, która zaproponowała sumę 28 438 830 PLN brutto, czyli lekko ponad radomskim budżetem, który wynosi 27.711.900,00 zł brutto.

Dodatkowo wykonawca zaoferował MPK:

  • Okres gwarancji całopojazdowej równy 36 m-cy lub na przebieg 240 000 km ( w zależności od tego, który z warunków wcześniej zostanie spełniony).

  • Okres gwarancji na magazyn energii / baterie równy 84 miesiące.

Elektryczne dołożenie

Decyzja o dołożeniu brakującej sumy i wyborze oferty Solarisa nie jest zaskakująca. Obecnie przewoźnikowi ciężko byłoby uzyskać lepszą propozycję na rynku, a dzielenie tak rozbudowanego kontraktu na części też pewnie nikomu się nie uśmiecha. Dlatego miasto szybko podjęło decyzję o podwyższeniu budżetu i teraz czekamy już tylko na umowę. Dzięki niej na ulicach już w przyszłym roku na ulicach Radomia pojawi się dziewięć kolejnych elektrobusów Solaris Urbino 12 electric, które dołączą do eksploatowanych od lipca br. 10 szt. Urbino 12 electric, o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Jakie autobusy ?

W skrócie kolejne radomskie "elektryki" mają posiadać baterie LTO lub inny rodzaj zasobników energii o pojemności min. 115kWh. Zdolność magazynowania energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusu przy zasilaniu elektrycznym w warunkach SORT2 co najmniej 80 km. Ładowanie ma się odbywać przez złącze plug-in (wolne) oraz przez pantograf dachowy (szybkie).

Każdy musi umożliwiać podróż min. 75 pasażerom, w tym przynajmniej 25-30 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia układzie 2-2-2, a każdy próg wejściowy będzie miał diodowe podświetlenie.

Pojazdy muszą posiadać klimatyzację zarówno przestrzeni pasażerskiej jak i kabiny kierowcy. Moc chłodniczą dwóch agregatów określono na min. 30 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz okna przesuwne, które mają znaleźć się przynajmniej na 70% szyb bocznych. Elektrobusy muszą posiadać dwa systemy ogrzewania- elektryczne oraz z piecem zasilanym CNG. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu i gniazdek USB dla pasażerów.

Na koniec dodajmy, że to zamówienie otrzymało dofinansowanie z POIS w ramach projektu "Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Radomiu poprzez zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą" POIS.06.01.00- 00-0057/19 w ramach działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach oś priorytetowa VI Rozwój niskoemisyjny transportu zbiorowego w miastach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 -2020



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
elektrobus
MPK Radom
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....