W ramach pierwszego podejścia do zakupu unijnych autobusów MZK
Puławy dostał tylko ofertę na pojazdy klasy MAXI, dlatego teraz wraca z
powrotem do zakupu trzech midibusów. Z unijnym wsparciem.
2 lutego 2018 r. ukazało się zamówienie na dostawę 3 sztuk autobusów miejskich klasy MIDI, fabrycznie nowych, ekologicznych, niskopodłogowych do Miejskiego Zakładu Komunikacji - Puławy. Mają to być częściowo niskopodłogowe pojazdy o długości ok. 8,5 – 9 m. Firma, która "zgarnie" to zadanie będzie miała maksymalnie 300 dni na ich dostarczenie do Puław od chwili podpisania umowy (w ramach pierwszego przetargu było to 220 dni).
Oferowany midibus nie może być prototypem, musi być produkowany seryjnie, tj. znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży. Wymagany przebieg międzyobsługowy ma być nie krótszy niż 30 000 km. Z koeli trwałość nadwozia i zespołów napędowo-jezdnych powinna umożliwić osiągnięcie co najmniej 10 lat eksploatacji przy założeniu średnio 80 000 km rocznego przebiegu.
Puławskie wymagania
Najważniejsze wymagania finansowane w tym zamówieniu są następujące: wadium w wysokości 65 000,00 PLN, wymagane środki finansowe lub zdolność kredytową to 2 000 000,00 PLN. Co do doświadczenia, zamawiający wymaga od oferentów wykazania się w ciągu 3 lat przynajmniej jedną dostawą o łącznej wartości netto nie mniejszej niż 2 000 000,00 PLN. Natomiast kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są następujące:
Cena oferty. Waga 60
Parametry techniczne. Waga 40
I kluczowa sprawa - kwota przeznaczona przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia. Na pozyskanie midibusów w ramach pierwszego podejścia MZK Puławy miało przygotowane ok. 2,5 mln PLN brutto. Z tego wynika, że koszt pozyskania jednego pojazdu z tej klasy MZK oszacowało na maksymalnie 677 500 PLN netto. Kwota być może nie powalająca, ale też nie sprawiająca wrażenia źle oszacowanej. Dlatego zakładamy, że teraz budżet jest ustalony na podobnym poziomie.
O tym, jakie firmy powalczą o to zamówienie dowiemy się najwcześniej 8 marca, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.
Przetargowa historia
Przypomnijmy, że w grudniu 2017 r. Miejski Zakład Komunikacji w Puławach rozstrzygnął dwuczęściowy przetarg - wsparty środkami z lubelskiego RPO - na dostawę łącznie 13 nowych autobusów, w tym na:
10 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6
3 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MIDI z silnikami diesla Euro 6
Przewoźnik otrzymał tylko propozycję w MAXI zadaniu, którą następnie zaakceptowano. Tym samym w Puławach pojawią się kolejne MAN-y Lion's City. Cena za jednem model Lion's City A47 wyniosła 839 000 PLN netto, czyli można śmiało powiedzieć, że przewoźnik z Puław otrzymał od MAN-a bardzo atrakcyjną ofertę. Czy podobnie będzie z midibusami? Zobaczymy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.