Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PUKK z ofertami od MAN-a i Solarisa. Zaglądamy.

infobus
09.01.2017 14:07
0 Komentarzy

Na początku listopada komornickie PrzedsiębiorstwoUsług Komunalnych ogłosiło przetarg na dostawę sześciu autobusów klasy maxioraz dwóch midi. Zaglądamy w koperty.

Przypomnijmy, że wraz z początkiem listopadaubiegłego roku informowaliśmy o tym, że PUKK ogłosił przetarg na osiemautobusów 6 klasy MAXI i 2 MIDI. Przewoźnik przeznaczył na to zamówienie8.413.200 zł brutto.

Osiem diesli EURO 6

Przypomnijmy, że Autobusy klasy maxi miałyposiadać nadwozia o długości 11,8 – 12,2 m i szerokości do 2,55 m. Powinnyumożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym 24 – 30 na miejscachsiedzących. Minimum osiem foteli miało być dostępnych z niskiej podłogi.Wejście na pokład miało być możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0. Miałyby być napędzane silnikiem diesla o mocy nie mniejszej niż 220 kW, pojemnościskokowej powyżej 10 l oraz spełniać normy EURO 6. Do tego automatycznaprzynajmniej czterobiegowa skrzynia biegów.

W przypadku pojazdów midi było kilkaróżnic. Przede wszystkim miały posiadać krótsze nadwozie, bo o długości 9,5 -10,5 m. Umożliwiać także podróż mniejszej ilości osób. Oznaczało to, że PUKoczekuje autobusów, które będą w stanie zabrać na pokład przynajmniej 75pasażerów, w tym 21 – 30 na miejscach siedzących. Minimum cztery fotele miałyby być dostępne z niskiej podłogi. Pojazdy miały posiadać drzwi w układzie2-2-0 lub 1-2-0. Minimalna moc silnika diesla to 180 kW, pojemność powyżej 6,3l i naturalnie w zgodności z Euro 6.

Oferty, na które przewoźnik z Komornikówwstępnie czekał do 30 grudnia były oceniane na podstawie czterech kryteriów.Cena odgrywała wiodącą rolę, bo to było 50% punktów. 30% przeznaczono na ocenętechniczną. PUK premiował między innymi jak największą powierzchnię niskiejpodłogi, jak największą ilość miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi,zastosowanie trzyczęściowej szyby przedniej, trzyczęściowy przedni zderzak orazczterobiegową automatyczną skrzynię biegów. 15% z kolei, przewoźnik przeznaczyłna ocenę warunków gwarancji i serwisu. Pozostałe 5% punktów można było zdobyćza przyspieszenie terminu dostawy. Otrzyma je każdy oferent, który zadeklarujedostawę

MAN vs Solaris

Tańszą propozycję w tym zamówieniuprzedstawił Solaris Bus&Coach z Bolechowa. Za sześć większych autobusów idwa mniejsze zażyczył sobie dokładnie tyle ile przewoźnik przeznaczył na tozamówienie, czyli 8.413.200 zł brutto. Z kolei drugą propozycję przedstawił MANTruck&Bus, który za dostawę 8 pojazdów chce 8.447.640 zł brutto. Obajproducenci zadeklarowali dostawę pierwszej partii trzech autobusów MAXI do 163dni, 36-miesięczny okres gwarancji na cały autobus, 145-miesięczny okresgwarancyjny na perforację nadwozia, 84-miesięczny okres gwarancyjny na powłokilakiernicze. Wynikła jedynie różnica jednoprocentowa na korzyść MAN-a przydostawie części zamiennych. 25% vs. 24% od Solarisa. Czyją ofertę PUK wybierze?Wszystko chyba układa się po myśli polskiego producenta, ale na końcowe wynikimusimy jeszcze zaczekać.


Komentarze