TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

PTS ruszy w Krakowie w październiku?
Piotr Kołaczek - Opublikowano: 02.06.2010 16:47:15 38 komentarzy
PTS ruszy w Krakowie w październiku?

Nie opadają emocje wokół opóźnień w realizacji przetargu na obsługę linii autobusowych w Krakowie. Zwycięzca konkursu, Przedsiębiorstwo Transportu Samochodowego wciąż nie jest w stanie rozpocząć realizacji umowy, mimo, że od początku roku termin był przekładany kilkakrotnie. Ostatnia formalna data to 1 czerwiec 2010 r. Jednak po przedostatnim, kwietniowym falstarcie ZIKiT przedłużył umowę z MPK o kolejnych 6 miesięcy. Formalnie kolejna szansa na wyjazd autobusów PTS na linie pojawi się więc dopiero w październiku, o ile do tego czasu nie zaistnieją nowe okoliczności.
Karol Koneczny, dyrektor do spraw ekonomicznych i wiceprezes zarządu Przedsiębiorstwa Transportu Samochodowego mówi: –„Jesteśmy w takiej sytuacji, że nasze działania determinowane są decyzjami ZIKiT. Tym razem - inaczej niż miało to miejsce 1 kwietnia - nie otrzymaliśmy od Zamawiającego żadnego stanowiska, co znacząco utrudnia nam podejmowanie jakichkolwiek kroków. Na przestrzeni ostatnich tygodni próbowaliśmy wypracować wspólne rozwiązanie tej kwestii, ale wiele wskazuje, iż przyjęte przez ZIKiT interpretacje przepisów prawa oraz zapisów umowy poddają w wątpliwość możliwość zrealizowania tak innowacyjnego kontraktu. Biorąc pod uwagę zaistniałe okoliczności, m.in. decyzję Ministerstwa Infrastruktury o wstrzymaniu zwolnienia z homologacji dla zamówionych przez nas Solbusów i problemy ich producenta, zaproponowaliśmy kilka sposobów na wyjście z impasu. Przede wszystkim mam tu na myśli deklarację o nieodstępowaniu od umowy do końca września - jako następstwo przedłużenia umowy do tego czasu dla MPK - ale również możliwość rozwiązania umowy za porozumieniem stron czy świadczenie usług z wykorzystaniem taboru zasilanego CNG.

Reasumując - doświadczamy okoliczności, których obiektywnie nie byliśmy w stanie przewidzieć przystępując do przetargu, stąd trudno wskazywać tu na winę wykonawcy. Niemniej poczuwamy się do odpowiedzialności za realizację tego kontraktu i dokładamy starań w znalezieniu rozwiązania, które byłoby satysfakcjonujące dla obydwu stron umowy.”
Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego zapewnia, że nadrzędnym interesem MPK S.A. w Krakowie oraz Gminy Kraków jest utrzymanie pełnej obsługi przewozowej dla mieszkańców. Stoi również na stanowisku, że wobec PTS, jako nierzetelnego oferenta powinny zostać wyciągnięte wszelkie konsekwencje przewidziane przez przepisy prawa i postanowienia umowy. Kontynuowanie obsługi linii, które miały być przejęte przez PTS generuje dodatkowe koszty. MPK planowało wycofanie z eksploatacji i kasację pewnej liczby najstarszych autobusów, które stałyby się zbędne. Dopóki PTS lub inny przewoźnik nie rozpocznie świadczenia usług na liniach objętych przetargiem, MPK będzie wydawało pieniądze na utrzymanie tych pojazdów w ruchu. Zaistniała sytuacja uniemożliwia również długoterminowe planowanie działalności eksploatacyjnej i inwestycyjnej.

10 mln kary dla PTS-u?
Biorąc pod uwagę sześciomiesięczne opóźnienie, szansa na uzyskanie rozwiązania „które byłoby satysfakcjonujące dla obydwu stron umowy”wydaje się niewielka. W tej chwili można mówić raczej o „rozsądnym zadośćuczynieniu”dla zamawiającego. PTS podkreśla innowacyjność przedsięwzięcia, niemożność przewidzenia „obiektywnych trudności”, zapewnia o swojej dobrej woli. Chyba po raz pierwszy pojawiła się także sugestia, że PTS zadowoliłby się odstąpieniem od umowy za porozumieniem stron. W sytuacji kiedy firmie grożą kary w wysokości nawet 10 milionów złotych, zgodę ZIKiT na porozumienie stron można by uznać za spory sukces PTS.
Nadzieje PTS rozwiewa Jacek Bartlewicz, rzecznik prasowy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu: ZIKiT nie berze pod uwagę rozwiązania umowy za porozumieniem stron ani żadnego innego rozwiązania pośredniego. W stosunku do PTS wystąpi o egzekucję kary umownej równej 1/10 wartości kontraktu, to znaczy wspomnianych 10 milionów złotych. ZIKiT wystąpi również do MPK o przywrócenie obsługi linii po upływie terminu obowiązywania tymczasowej umowy, czyli od października 2010.
Z kolei Solbus konsekwentnie ignoruje maile i faksy z prośbą o informacje na temat realizacji zamówienia dla PTS. To ryzykowna strategia, bo może sugerować, że firmie przestało zależeć na wyjaśnianiu wątpliwości, które narastają wokół jej sytuacji ekonomicznej i perspektyw. Nawet w poważnych tarapatach przedsiębiorca może skorzystać na dobrej i uczciwej polityce informacyjnej. Przynajmniej do pewnego momentu... Przebieg krakowskiego przetargu trzeba uznać za jeden z dziwniejszych, przynajmniej na przestrzeni kilku ostatnich lat. A to jeszcze nie koniec, biorąc pod uwagę „październikową opcję”. Można dyskutować, czy chodzi tutaj o walkę postępu i nowych technologii ze sztywną biurokracją wspieraną przez nieprzewidziane okoliczności, czy raczej hurraoptymizmu z rachunkiem prawdopodobieństwa i kalkulacją ryzyka. Wnioski z tej lekcji powinny wyciągnąć obie strony: zamawiający i oferenci.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
PTS
MPK
ZIKIT
Solbus
  • JaRkO – 02.06.2010

    to jest skandal.Powinny polecieć kary finansowe za to że kolejny raz z rzędu nie może zacząć jeżdzić nowy przewożnik.Jakoś mi nie będzie szkoda Solbusa jak całkiem padnie

  • seeker – 02.06.2010

    @JaRkO Nie zapominaj że ta fabryka Solbusa daje zatrudnienie, a nie sądzę żeby w Solcu Kujawskim nagle znalazło się tyle ofert pracy :/ Mam nadzieje że jednak PTS rozpocznie usługę i Solbusowi uda się uzyskać homologację.

  • Mattijjah – 02.06.2010

    Popieram JaRkO, nie trzeba było być wielkim filozofem, żeby wiedzieć, że wprowadzenie autobusów w pół roku, które poza prototypem, nie istniały, było niemożliwe. PTS powinien zarobić solidną karę finansową, która byłaby jednocześnie ostrzeżeniem dla pozostałych kontrahentów, że przetargi to nie zabawa.

  • Waliczek – 02.06.2010

    no zobaczymy czy tak się stanie seeker

  • marcin – 02.06.2010

    trzymam kciuki za Solbusa

  • Piotr – 03.06.2010

    Argumenty PTSu niezbyt do mnie trafiają. Zgłosili się do przetargu z modelem autobusu, który nawet nie istniał wtedy w formie prototypu, a teraz mówią o tym że wystąpiły nieprzewidziane okoliczności. Sami są sobie winni, bo podjęli nadmierne ryzyko. Trzeba pamiętać, że termin rozpoczęcia przez nich przewozów pierwotnie był wyznaczony kilka miesięcy temu. To tym bardziej świadczy o tym, że niezbyt przemyśleli swoją ofertę zanim ją złożyli. Przy tym warto zauważyć, że w ostatnich miesiącach wielokrotnie podkreślali, że z pewnością zdążą na czas, więc dość dziwne jest teraz zwalanie odpowiedzialności na ZIKiT. Nie mam nic do wyrobów Solbus'a, ale trzeba dokonywać realistycznych wyborów, a nie składać oferty z myślą, że może jakoś to będzie i liczyć na łut szczęścia.

  • kynek – 03.06.2010

    JaRkO przykro to mówić ale niestety masz rację a, Solbus to już jest prawie w upadłości i tego kontraktu nie zrealizuje. PTS już chyba walczy aby nie dostać tych kar, nikt w tak krótkim czasie nie dostarczy autobusów zasilanych gazem, takie autobusy zawsze są produkowane pod klienta i nie stoją na placu.

  • krakus – 03.06.2010

    pts jest nierzetelną firmą podobnie jak solbus a więc karać takich kontrahentów

  • – 03.06.2010

    z umowy wszystko jasno wynika wiec nie rozumiem dlaczego kary jeszcze nie naliczono??? w polsce oczywiście prawo jest ale nie dla wszystkich równe..

  • crac-off – 03.06.2010

    Niech ZIKIT zakończy ten serial Science-Ficsion i ogłosi już nowy przetarg, a nie gdyba o wyższości świąt bożego narodzenia nad świętami wielkiej nocy. PTS miał rozpocząć pracę wg umowy 1 stycznia, minęło pól roku do 31 maja PTS ustami zarzadu upajał wszystkich optymizmem nie mając ani krzty argumentu świadczącego o jego realnych możliwośiach. Dlatego przykro, ale poza Solbusem poilegnie również PTS. Gospodarka jednak nie znosi próżni i ktośc tą lukę i tak zapełni. Zarząd PTS powinien zostać osądzony, gdyż ich chory pomysł nie miał szans powodzenia już od samego początku, o czym głośno mówili uznani specjaliści. Ten nie słuchał, tylko roztaczał nowe wizje, więc ponosi pełną odpowiedzialność za bankructwo PTS i być może całego konsorcjum. Wizjonerstwo jest mile widziane, ale Pan Koneczny po raz wtóry próbuje mydlić oczy ludzim tym, że nie chcą innowacji. Co za hipokryta! Mam go już naprawdę dość! Jak ktoś nie zna się na astronomi, nie dyskutuje o gwaiadach !

  • Paweł – 03.06.2010

    oprócz pts i solbusa to w tym konsorcjum był pks chojnice;w pełni popieram crac-off-a

  • JaRkO – 03.06.2010

    nawet ten kontrakt na 5 autobusów do Jaworzna nie uratuje Solbusa

  • Jasiek – 03.06.2010

    No to PTS ma poważny problem. Jego majątek zakładowy wynosi dokładnie 1.054.800,00 zł . Choćby chcieli to nie dadzą rady zaplacić tej kary. Nie zapominajmy jednak, że przetarg wygrało konsorcjum, więc PKSowi Chojnice również może się mocno oberwać.

  • pracownik – 03.06.2010

    A kto autobusy w Solbusie złoży i z czego? Części dostawcy zabrali, a ludzie nie dostali od kilku miesięcy wypłaty.

  • XWJ – 03.06.2010

    Dla mnie większość (jakieś 70%) winy ponosi jednak ZIKiT. I PTS ładnie to udowodnił. Mianowicie ZIKiT wiedział dobrze, że PTS się porywa z motyką na słonce. I uważam, że to ZIKiT powinien zapłacić karę miastu (lub dołożyć - nawet i z własnej kieszeni - do komunikacji w Krakowie). A myślę, że PTS-owi nic się nie stanie. Bo jakby nie patrzeć, to pośrednio - przez PTS - kare będzie płacił Solbus, za niedotrzymanie terminu.

  • XWJ – 03.06.2010

    Dochodzi sprawa (o czym zapomniałem dodać) jeszcze, że jakby ZIKiT nie postąpił, to i tak będzie to zła decyzja, gdyż: - Jeżeli odda z powrotem te linie MPK, to będzie, że ograniczają konkurencje i preferują "złego monopolistę" - Jeżeli odda te linie jednak PTS, to znów będzie, że planuje się konkurencje "po trupach do celu..." Jedynym "+" tego aspektu jest to, iż Możliwe będzie, że PTS zamówi Solarisy lub Mercedesy na CNG...

  • tokłeb – 03.06.2010

    ~XJW bełkoczesz, przeczytaj ustawę o zamówieniach publicznych.

  • Kojak – 04.06.2010

    Po co PTS porywał się z motyką na słońce? Wielu sceptyków (w tym niżej podpisany) przewidywało taki bieg wydarzeń. Natomiast polityka zikitu jest w najwyższym stopniu skandaliczna i powinien się tą sprawą zainteresować prokurator czy aby nie mamy do czynienia z niegospodarnością. Otóż zikit świadomie preferuje droższych oferentów (dodatkowe punkty za alternatywne paliwa); wiadomym jest, że pojazdy wyposażone w instalację gazową są droższę, zatem i droższy jest jeden 1wozokm, stąd zikit w pełni świadomie decyduje się na wyrzucanie publicznych pieniędzy w błoto! Tych darmozjadów powinno się postawić pod sąd!

  • niegaz – 04.06.2010

    A może lobby gazowe jest ponad ZIKitem?

  • hutniczek – 05.06.2010

    PTS to firma /spółka/ obsługująca dawna Hute Lenina i tak jak w całym Kombinacie nadal istnieje tam duch socjalizmu

  • gazownik – 07.06.2010

    Jak czytan te komentarze,to az mi się nie chce wierzyć,że tak niszczycie własne (polskie) nowości, czy wszyscy jesteście z konkurencji?Trochę się interesuję gazem LNG i z literatury (nie polskiej), że zastosowanie LNG do napędu pojazdów, jest rozwiązaniem ,które o epokę wyprzedza CNG, ale wszyscy popierają CNG bo mają w tym interes (niemiecką technologię). W zapewnę w każdy kraju wszystkim by zależało,żeby wprowadzić nowe rozwiązanie napędu, zapewne administracja samorządowa i rządowa popierałyby krajowe rozwiązania bo to możliwość eksportu i pracy i poniekąd prestiż.a jak czytam artykułu w internecie to wygląda, że wszyscy czują dziką satysfakcję w dokopaniu PTS i Solbusowi. Ale nie w Polsce tu najlepiej wszystko zniszczyć i kupić złom lub z Turcji, bo nam na rodzimej prdukcji nie zależy. Tak na marginesie to w USA na LNG jeżdzą również Tiry-y. ASby się za pare tal nie okazało, że LNG to rewelacja i znów byliśmy prekursorami ale jak zwykle???trzeba zmywać gary bo jic ninnego nie potrafimy.

  • JaRkO – 07.06.2010

    Jaką dziką satysfakcję.Ty się gazownik zastanów nad tym co piszesz.Po pierwsze to tylko jak narazie Solbus proponuje w Polsce autobus na LPG. A po drugie to było do przewidzenia że tak się stanie.A do tego jeden model się spalił

  • JaRkO – 07.06.2010

    a jaki my mamy wybór w autobusach na LPG wśród polskich firm oprócz Solbusa ??. Solaris mógłby wprowadzić Urbino LPG i było by fajnie

  • Krakowiak – 07.06.2010

    Nie mylcie LPG z LNG. To zupełnie inne paliwa. Solbus się spalił, ale nie gaz był przyczyną pożaru. Nawet cały gaz się nie spalił. Wczoraj spalił sie w Warszawie kolejny Solaris. Czy ministerstwo wstrzyma homologację na te autobusy? Na pewno nie, a Solbusowi zatrzymali chociaż autobus był na teście i jeszcze ani jeden z nowych nie jeździł z ludźmi. To zatrzymanie samo mówi za siebie - jak nasi urzednicy promują nowości. Boją się? Czy inna opcja? Ja jako laik nie bałbym się paliwa w stanie płynnym w stosunku do takiego samego paliwa mocno sprężonego. Myślę, że w ministerstwie są trochę mądrzejsi ode mnie. A może się mylę? W końcu na świecie jeździ mnóstwo tak zasilanych aut. A my w Krakowie będziemy wąchać diesle.

  • Wozitiel – 07.06.2010

    Krakowiak masz racje. Tak piszą o Solarisach: "Ogień pojawił się w komorze silnika. Gdy kierowca zaparkował na pętli Natolin Północny, z tyłu pojazdu Miejskich Zakładów Autobusowych buchnęły płomienie ..." (www.zw.com.pl/artykul/1,482689.html). Czy Minister Infrastruktury zachowa się tak jak w przypadku Solbusa i wstrzyma homologację. Solarisy palą się tak często, że czas najwyższy się tym zająć. Odwagi Panie Ministrze.

  • Potiomkin – 07.06.2010

    Jeśli dobrze kojarzę, to spalił się 1 Solbus jak do tej pory. A ile Solarisów już się spaliło szczekacze na PTS i na Solbus? Zamiast wspierać nasze produkty, popieracie te z Zachodu, bo lepsze, ładniejsze, bo zagraniczne. Dajcie już spokój, Solbus też wygląda bardzo ładnie, a że nie ma homologacji na LNG? Dlaczego homologację ma nadal Solaris w takim razie? Czy tam w Bolechowie była w ogóle jakaś inspekcja? Może Policja prowadzi śledztwo w sprawie zapaleń?

  • Piotr – 07.06.2010

    Pragnę zauważyć iż Solaris który się zapalił był z 2001 roku. Ja zauważam różnice pomiędzy pożarem 9 letniego autobusu, a fabrycznie nowego; zwłaszcza jak się uwzględni poziom kultury technicznej w MZA, który w niktórych aspektach zatrzymał się na etapie Jelczy ogórków.

  • straphan – 08.06.2010

    @Potiomkin: sam sobie odpowiedz, czy za pozar w 10-letnim autobusie winna jest prawdopodobnie wada konstrukcyjna czy utrzymanie pojazdu... Poza tym jak ostatnio sprawdzalem, szefostwo Solarisa jest polskie, wiec nie wiem o co chodzi.

  • Gazownik – 08.06.2010

    Zostałem "przywołany do tablicy" przez post @JaRkO. Więc spieszę z wyjaśnieniem, że postę polega na tym, że zawsze jest ktoś pierwszy. POwtórzę raz jeszcze LNG to przyszłość i to rozwiązanie o wiele mniej oszczędza środowisko naturalne niż tak "ciągnięty za uszy" napęd hybrydowy. @ JaRkO twierdzi, że postęp będzie możliwy pod warunkiem,że takie rozwiązanie stosuje Solaris, to chyba nie o to chodzi. Zgadzam się z @Krakowiakiem, cóż postęp wymaga odwagi urzędników ale on jej nie mają, powielokroć urzędnicy udowodnili, że wszelkie nowości wymyślone w Polsce najlepiej wprowadzać za granicą i niech inni na tym zarabiają. W Krakowie spędziłem najpięniejsze lata i bardzo mnie boli,że władze tak światłego miasta nie chcą pomóc wprowadzić czegoś naprawdę dobrego czyżby miasto, które mówi, że jest za postępem i nowoczesnością tylko tak mówi???

  • Wozitiel – 08.06.2010

    Piotrze zauważ, że Solbus spalił się w czasie jazdy próbnej zanim trafił do klienta. To chyba dobrze świadczy o Solbusie, że jednak przed oddaniem do użytku testuje autobusy - przecież w czasie jazdy testowej powinny ujawnic się wszystkie wady materiałowe. Nie słyszałem, żeby inny Solbus w Polsce jeżdżący z ludźmi się spalił. Jeśli się mylę, to wyprowadź mnie z błędu.

  • ZF – 09.06.2010

    Racja racja racja!!! Szkoda mi Solbusa mówię to po raz setny! A homologacja zapewne będzie jak firma rzeczywiście upadnie!!!!!!!!!!! zgnuśniałe polskie urzędasy!

  • MIG – 09.06.2010

    Umarła w Polsce wraz z Polonezem produkcja auto osobowych, umarł sektor aut dostawczych (Lublin), na wymarciu są ciężarówki (Jelcz i Honker dla wojska). Pozostał nasz kraj może nie potęgą, ale liczącym się producentem autobusów. Szczególnie cenić trzeba polską markę oraz myśl techniczną, a te obecne są w niewielu zakładach - Solaris, Autosan i Solbus, śladowo AMZ (nadwozia Ramzar i Boomerang) oraz Automet (nadwozie Apollo). Kapena jest polska tylko z marki. Solaris i Autosan idą ku jakości i nowatorskim koncepcjom, ale oferują autobusy drogie. Solbus pozostał tym tańszym, może nieco gorszym jakościowo. Ale wypełniał pewną lukę, po Jelczu szczególnie. Polscy przewoźnicy potrzebują tańszej oferty, czego dowodem jest ekspansja brzydkiego i tandetnego SORa, nie wspominając o MAZach, Bogdanach, Higerach i LAZach. Z pewością pojazdy SOLBUS przewyższały tę grupę. Spalił się autobus LNG? Bo był prototypem tylko. Pewnie za 10 lat światło dzienne ujrzy Citaro LNG (wcześniej spalą się ze 3 prototypy ale o tym głośno mówić się nie będzie), po nim nadjadą kolejne zachodnie autobusy LNG i wtedy wszyscy stwierdzą, że LNG jest paliwem przyszłości i Niemcy (Szwedzi?) są pionierami w nowych rozwiązaniach ekologicznych. Bo kto wtedy będzie pamiętać o jakimś tam Solbusie, gdzie przed dziesięciu laty próbowano takiego rozwiązania ale upadł? Popieram polską myśl techniczną, oczywiście tę rozwijającą się (Jelcz padł ale się nie rozwijał zupełnie), popieram Solbusa i żałuję, że to właśnie jego autobusy nie kursują teraz po moim mieście, a muszę za to oglądać SOR-owe garby...

  • MIG – 09.06.2010

    I jeszcze dodam, że brak Solbusa SC10 / SC11, na którego czekałem, to praktycznie brak konkurencji w segmencie niskowejściowych autobusów klasy midi. Pozostają tu jedynie SOR i Bogdan.

  • Kuba – 10.06.2010

    Solbus się spalił ponieważ rozszczelnił się wąż w instalacji hydraulicznego napędu wentylatora. Gdyby to był autobus na ON to miałby identyczne rozwiązanie w komorze silnika i spaliłby się tak samo, tylko dodatkowo spaliłoby się 250 l ON. Pożar nie miał nic wspólnego z gazem ani tym, że jest to rozwiązanie prototypowe. Zresztą Bosch produkujący napęd wentylatora mógłby się obruszyć na "prototyp" pod swoim adresem.

  • wizjoner – 10.06.2010

    Ale PTS wykołował Solbusa. Załatwili firmę w cacy. Napuścili ich na duży kontrakt, a teraz wygląda na to, że dogadali się z Solarisem i wezmą od niego CNG. Ciekawe jak zrobił to Solaris. Może powinno się tym zająć CBA?

  • informator – 29.06.2010

    W dniu 29.06.2010 wobec dłużnika Fabryka Autobusów Solbus Sp. z o.o ogłoszono upadłość z możliwością zawarcia układu

  • rzemieślnik – 06.07.2010

    Mam nadzieje ze PTS nie wpakuje sie w takie gówno jak solbusy,lepiej zeby ich nie wzieli bo beda tego wyboru długo załowac. Autobusy te(jeśli tak to ścierwo mozna nazwac) produkowane sa na kolanie w duzym garazu. Po prostu KUŹNIA,no.

  • Objazdowy sprzedawca – 11.08.2010

    Rzemieślnik, czy byłeś kiedyś w Solbusie. Odwiedzam różne fabryki, także te autobusów. I chyba nie pomylę się jesli stwierdzę, że Solbus wysunął się przed Solarisa pod względem oprzyrządowania. Na placu przed firmą jest niebiesko od autobusów zmontowanych do Krakowa, ale jak nikt im za tą wykonaną prace nie zapłacił, to nie dziwmy się, że upadł. Nikt by tego nie wytrzymał. Zapytajcie PTS dlaczego nie wykupił już wykonanych autobusów. Jak się je ogląda to jakością nie odbiegają od tych co jeździ po naszych miastach (mam na myśli nowe autobusy). Napęd LNG Solbus opanował do perfekcji. Jest to całkowicie bezpieczna i prosta instalacja. Jak się to ogląda, to dziwię się, że nikt z wielkich nie wziął się za ten rodzaj paliwa. Może nie dali sobie rady z urzędnikami? SOLBUS UPADŁ, BO WYSZEDŁ PRZED SZEREG.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....