TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Pszczyna integruje autobusy, kolej i rowery [FILM]
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 06.11.2019 09:00:45
Pszczyna z nowoczesnym centrum przesiadkowym; fot. Powiat Pszczyński

Nowe centrum przesiadkowe z parkingami przy dworcu kolejowym oddano 4 listopada do użytku pasażerom - podało pszczyńskie starostwo powiatowe. Codziennie będzie stamtąd odjeżdżało 178 autobusów – wskazał powiat.

Centrum przesiadkowe w Pszczynie powstawało od czerwca ub. roku wzdłuż tamtejszych: ul. Sokoła, Placu Dworcowego i ul. Kościuszki. Zasadnicza część znalazła się w miejscu wcześniejszego skweru przed dworcem kolejowym. Dworzec jest m.in. punktem przesiadek mieszkańców tej części województwa na pociągi: w stronę Tychów i Katowic oraz Czechowic-Dziedzic i Bielska-Białej.

178 autobusów

Nowe centrum przesiadkowe utworzyły: prosty parterowy obiekt obsługi podróżnych z ceglaną elewacją, nawiązującą do budynku dworca kolejowego oraz wiaty dla busów i autobusów, parkingi dla niemal 200 samochodów osobowych, 180 miejsc postojowych dla rowerów oraz postój taksówek. Wokół przebudowano układ drogowy.

Jak wynika z informacji starostwa, z sześciu tamtejszych stanowisk odjeżdżały będą autobusy 14 linii - powiatowych, gminnych, komercyjnych, a także dalekobieżnej do Zakopanego. Każdego roboczego dnia z centrum przesiadkowego przy ul. Sokoła odjeżdżać ma 178 autobusów (w weekendy i dni wolne od nauki - po kilkadziesiąt). Dla linii powiatowych działa system dynamicznej informacji pasażerskiej.


Komunikacyjny organizator

-"Powiat pszczyński jest jedynym powiatem ziemskim na Śląsku, który podjął się realizacji takiej inwestycji i który wziął na swoje barki organizację komunikacji w tej wersji" - mówił podczas otwarcia obiektu cytowany w informacji starostwa pomysłodawca inwestycji, przewodniczący rady powiatu, a wcześniej starosta pszczyński Paweł Sadza.

Jak przypominał, od lat w mieście nie było dworca autobusowego. "Ulokowanie inwestycji w XIX-wiecznej dzielnicy Pszczyny, która nie była przez lata zagospodarowana, w lokalizacji bliskiej dworca kolejowego, tworzy z niej centrum przesiadkowe, które będzie służyć mieszkańcom powiatu i wszystkim, którzy będą odwiedzać Pszczynę" - podkreślił Sadza.

-"To miejsce integruje wszystkie środki transportu: kolej, autobus, samochód i rower. Teraz pasażerowie w komfortowych warunkach mogą oczekiwać na transport oraz znacznie szybciej przesiadać się pomiędzy różnymi środkami lokomocji" - dodała obecna starosta pszczyńska Barbara Bandoła.

Unijne wsparcie

Budowa centrum przesiadkowego w Pszczynie była największą inwestycją w historii powiatu pszczyńskiego, który prowadził projekt razem z gminą Pszczyna. Część realizowana przez powiat - centrum przesiadkowe i układ drogowy – kosztowała 17,8 mln zł, z czego blisko 15,2 mln zł to środki unijne.

Partner projektu - gmina Pszczyna - kosztem ok. 26 mln zł (przy unijnej dotacji 21,7 mln zł) wykonuje system tras rowerowych o łącznej długości ponad 20 km oraz dwa mniejsze centra przesiadkowe w Wiśle Wielkiej oraz w Piasku. Budowa tras rowerowych ma zakończyć się w 2020 r.

Koszty całej inwestycji oszacowano w unijnym projekcie na 44,6 mln zł; dotacja z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020 to 36,7 mln zł.

W latach 2012-2014 zarządca kolejowych nieruchomości, spółka PKP SA, wyremontował kosztem ok. 2,5 mln zł pszczyński dworzec kolejowy z 1890 r. Z jego elewacji zdjęto wówczas dawną farbę, eksponując cegłę, wymieniono dach i okna, odnowiono wnętrza. Renowacji doczekała się też przydworcowa wiata. Z boku budynku powstał kryty parking rowerowy.

Dworzec kolejowy w Pszczynie znajduje się na linii 139 Katowice – Zwardoń, między Katowicami i Tychami a Czechowicami-Dziedzicami i Bielskiem-Białą. Jej częścią biegnie międzynarodowa linia E 65. Kursują tamtędy pociągi międzynarodowe do granicy w Zebrzydowicach i liczne regionalne. W Pszczynie od tej głównej trasy odbiega linia 148 przez Żory do Rybnika.

Powiat pszczyński jest organizatorem komunikacji autobusowej na dwóch liniach. W związku z budową centrum przesiadkowego również władze gminy uruchomiły w ub. roku pięć tras autobusów. W poniedziałek samorządowcy powiatu i gminy zadeklarowali wolę wspólnego organizowania komunikacji autobusowej.

Techniczne parametry Centrum

Powiatowe Centrum Przesiadkowe w Pszczynie - ul. Sokoła 10, tel. 32 449 23 20 - budynek obsługi pasażerów czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 6.00 - 21.00 oraz w soboty i niedziele w godz. 8.00 - 16.00. Obiekt jest monitorowany i wyposażony w rejestratory obrazu, a także chroniony. Cała infrastruktura - parkingi, toalety itp. udostępniane są bezpłatnie. W budynku centrum przesiadkowego pasażerowie linii powiatowych (U1 oraz U2) oraz Pszczyńskiej Komunikacji Gminnej (linie A, B, C, D oraz F) mogą kupować bilety miesięczne. Sprzedaż biletów na grudzień ruszy końcem listopada.

Ze stanowiska nr 1 będą odjeżdżały autobusy linii:

Pszczyna - Kobiór - Tychy,

Pszczyna - Goczałkowice - Czechowice Dz.

Pszczyna - Zakopane

Ze stanowiska nr 2 będą odjeżdżały autobusy linii:

Pszczyna - Wola

Pszczyna - Jawiszowice

Ze stanowiska nr 3 będą odjeżdżały autobusy linii:

U2 Pszczyna - Żory

U1 Pszczyna - Pawłowice

Pszczyna - Strumień

Pszczyna - Rybnik

Ze stanowiska nr 4 będą odjeżdżały autobusy linii:

"B" Pszczyna - Jankowice - Studzienice

181 Pszczyna - Bieruń

Ze stanowiska nr 5 będą odjeżdżały autobusy linii:

"F-1" Pszczyna - Złoty Kłos

"F-2" Pszczyna - Złoty Kłos

"A" Pszczyna - Wisła Mała

"A" Pszczyna Centrum Przesiadkowe - ul. Szymanowskiego

Ze stanowiska nr 6 będą odjeżdżały autobusy linii:

"C" Pszczyna - Rudołtowice - Ćwiklice

"C" Pszczyna - Polne Domy

"D-2" Czarków - Pszczyna CP - Pszczyna Szpital

"D-1" Pszczyna - Czarków Kościół - p. Starą Wieś

"D-2 " Pszczyna - Czarków Skrzyżowanie - p. Piasek

Szczegółowy rozkład jazdy dostępny na stronie: komunikacja.powiat.pszczyna.pl/ oraz pkg.pszczyna.pl/index.php/rozklady-jazdy/



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dworzec
Pszczyna
  • Sebastian Pioro – 06.11.2019

    😂😂 czyli autobusy rozjezdzaja rowerzystów, a kolej rozjezdza autobusy 😂😂😂😂

  • Krzysztof Kantor – 06.11.2019

    te przejazdy kolejowe w pszczynie to jest największa porażka, pociąg jedzie i pół miasta stoi

  • Kajetan Lewandowski – 06.11.2019

    kto wam projektuje takie durne zatoki z kostki brukowej - autobus na niej się telepie, a po 5 latach macie koleiny. W PL w węzły "nie umio"

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....