TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Przyszłość to pociągi hybrydowe
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 25.09.2019 10:11:34 5 komentarzy
Przyszłość to pociągi hybrydowe

Przyszłość kolei to pociągi hybrydowe - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Wieczorem odbył się w Gdańsku przedpremierowy przejazd pierwszym polskim hybrydowym zespołem trakcyjnym Impuls typu 36 WEh.

"Uważam, że to jest bardzo dobre rozwiązanie. To jest przyszłość. Pociągi hybrydowe. Pociągi, które mogą wjeżdżać na linie, które nie posiadają trakcji elektrycznej. Bardzo łatwe przejście ze szlaku, na którym jest trakcja elektryczna na szlak, na którym tej trakcji nie ma. To oznacza, że zbędne są długie postoje, dopinanie lokomotyw spalinowych. Ten  pociąg może praktycznie robić wszystko w każdym miejscu szczególnie na styku na granicy linii zasilanych energetycznie i linii, które tego zasilania nie posiadają"- ocenił minister Adamczyk, pytany przez dziennikarzy o wrażenia z jazdy hybrydowym zespołem trakcyjnym.

Przejazd odbył się w ramach 13. Międzynarodowych Targów Kolejowych Trako 2019, które rozpoczęły się we wtorek w Gdańsku. Pociąg wyruszył ze stacji Gdańsk Stadion Expo do stacji Sopot, skąd powrócił do stacji początkowej. W przejeździe wzięli udział m.in. minister Adamczyk i wiceminister Andrzej Bittel.

"Każde rozwiązanie, które upłynni ruch, każde rozwiązanie, które pozwoli dojechać do najdalszych zakątków dzisiaj wykluczonych komunikacyjnie,(...) dlatego, że brakuje tam połączeń kolejowych, ponieważ przewoźnicy mówią wyraźnie: nie mamy trakcji elektrycznej, nie możemy tam jechać" - zauważył Adamczyk. "Dzięki takim rozwiązaniom będzie możliwa absolutna dostępność do wszystkich miejsc naszego kraju i na tym również polega walka z wykluczeniem komunikacyjnym" - dodał.

Wiceminister Bittel zauważył, że pojazd ten jest zbudowany na bazie produkowanego przez Newag w długiej serii elektrycznego zespołu trakcyjnego Impuls, eksploatowanego już przez przewoźników kolejowych, z tym, że różni się od niego napędem.

W podróży oprócz ministra infrastruktury uczestniczyli także liczni goście, uczestnicy targów Trako. Pytani przez dziennikarzy o wrażenia z podróży, mówili m.in.: "Bardzo cicho, wygodnie", "Bardzo miłe doznania jak dla pasażera".

Według firmy Newag, producenta pojazdu, hybrydowy zespół trakcyjny Impuls typu 36 WEh oprócz silników elektrycznych posiada też silniki spalinowe, co pozwala mu na przejazd odcinkami sieci kolejowej pozbawionych sieci trakcyjnej. Może zabrać około 330 pasażerów i jechać z prędkością do 160 km/godz.

"Jeżeli chodzi o jednostki trakcyjne do tej pory na rynku polskim dysponowaliśmy albo spalinowymi albo elektrycznymi jednostkami trakcyjnymi. Tutaj zintegrowaliśmy te dwa rodzaje napędów, stworzyliśmy pojazd bimodalny i nazwaliśmy go hybrydowym, z tego względu, że ta generacja pojazdów Impuls, umożliwia też trakcję na akumulatorach" - wyjaśnił dziennikarzom w trakcie podróży dyrektor pionu badań i rozwoju Newag Group Mariusz Bernaś.

Pociąg część podróży odbył zasilany z sieci trakcyjnej, a część napędzany silnikami spalinowymi. Premiera hybrydowego pojazdu szynowego produkowanego przez grupę Newag odbędzie się w środę na targach Trako. 




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
hybryda
  • Adam Tomasz Miałczyński – 25.09.2019

    sam pomysł hybrydy super. co do wykonania "luksusu" dla podróżnych to już średnio. dość wąskie odstępy między rzędami foteli i troche nie tędy droga jeśli chodzi o koncepcje SKM Trójmiasto. video ze środka pociągu: https://youtu.be/SJLlqzpCDjI

  • sphinx – 25.09.2019

    Bimodalny to nie hybrydowy. Hybryda korzysta z dwóch rodzajów napędu jednocześnie, a tutaj jest albo albo.

  • Kamil Ptaszkiewicz – 25.09.2019

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_800

  • jatal – 25.09.2019

    Jakiś czas temu Newag chciał produkować osobne człony spalinowe podczepiane do eztów. Wtedy za takim rozwiązaniem argumentowano że nie warto "ciągać balast" na całej trasie pod drutem. Czy obecna forma oznacza zaniechanie prac nad poprzednim pomysłem? Co się stało że zmieniono pomysł? No i czy ewentualnie zubożony dla lubuskiego spalinowy Impuls można uznać za efektywnie dopasowany do zamówienia pojazd?

  • mechanik – 26.09.2019

    @jatal Dotąd wyskakiwałeś na każde hasło "Pesa" i wielbiłeś pana. Pozostań przy tym i wychwalaj ile można, zwłaszcza , że producent stara się jak może. A inne rzeczy, m. in. marne prowokacje w stosunku do innych producentów odpuść sobie, bo b. delikatnie pisząc marnie Ci to wychodzi.

  • sphinx – 28.09.2019

    @jatalProjekt osobnego członu napędowego nie został zrealizowany.Lubuskie zamawiało spalinowy zespół trakcyjny i taki dostaną. 36WEh bez pantografu staje się 36WEhd, SZT-em z przekładnią elektryczną.

  • jatal – 29.09.2019

    @ sphinx - Ok, ale oba rozwiązania umożliwiają jazdę pod i bez druta, Oba oparte były/są na przekładni elektrycznej. Niby jest większa różnica między włożeniem do SZTa pantografu, a włożeniem silników spalinowych do EZTa. Stąd Lubuskie aż tak dużo nie straci. Dziwne będzie jedynie oznaczenie spalinowca jako wieloczłon elektryczny (WE). Lokomotyw spalinowych nie oznacza się przecież jako elektrycznych. === Jednak jeśli chodzi o kompletny ES-ZT (BMU) problem ciągania balastu nadal występuje szczególnie gdy odcinki zelektryfikowane są dłuższe niż spalinowe.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....