TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Przeżyjmy to jeszcze raz - Nowy Conecto [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.09.2016 15:26:25 11 komentarzy
Przeżyjmy to jeszcze raz - Nowy Conecto [FILM]

O nowej generacji autobusów miejskich Mercedes-Benz Conecto LF ? podczas ich światowej premiery 5 września w Warszawie - rozmawialiśmy z Antonio Cavotta i Adamem Kempińskim z EvoBus Polska.

Jak podkreślali obaj nasi rozmówcy, Nowy Conecto łączy bezkompromisowe dążenie do niskich całkowitych kosztów użytkowania (TCO) oraz minimalną emisję zgodną z normą Euro 6. Spotykają się tu najnowocześniejsza technika układu napędowego i jezdnego z najwyższym bezpieczeństwem i wysokim komfortem dla pasażerów oraz przyjazną obsługą dla kierowcy. Podsłuchajmy co mówią o nowym produkcie:

Ponadto po raz pierwszy Conecto występuje z napędem na gaz ziemny i to zarówno jako pojazd jednoczłonowy, jak i przegubowy. Napęd na gaz ziemny w żaden sposób nie wpływa na przestrzeń pasażerską Conecto. Przy optymalnym wyposażeniu jednoczłonowy Conecto NGT przewozi nawet 99 pasażerów. Z kolei przegubowy Conecto G NGT może wziąć na pokład maksymalnie 158 osób.

Zastosowany silnik na gaz ziemny M 936 G Mercedes Benz o pojemności skokowej 7,7 l to obecnie najbardziej kompaktowy silnik tego typu w swojej klasie. Wyróżnia się osiągami silnika wysokoprężnego, wyznaczając jednocześnie standardy w zakresie hałasu i emisji spalin. Silnik ten jest niezwykle kompaktowy i lekki: łącznie z katalizatorem wstępnym waży zaledwie 747 kg.

Jeżeli chodzi o silniki diesla to mamy tutaj do wyboru:

  • w wersji solo - OM 936 o pojemności skokowej 7,7 l osiąga moc 220 kW (299 KM) i wysoki moment obrotowy 1200 Nm. W przegubowym Conecto G montowany jest silnik OM 470 Mercedes-Benz o pojemności skokowej 10,7 l, osiągający moc 265 kW (360 KM) i moment obrotowy 1700 Nm.

  • w wersji przegubowej - OM 470 Mercedes-Benz o pojemności skokowej 10,7 l. Nowością są tutaj znacznie podwyższone maksymalne ciśnienie wtrysku, dysze wtryskowe, komora spalania i zwiększony stopień sprężania. Opatentowane rozwiązanie w zakresie regulowanego bezstopniowo układu recyrkulacji spalin, asymetryczny

Na uwagę zasługuje również dostępny opcjonalnie moduł rekuperacyjny: darmowo wytworzona energia elektryczna gromadzona jest w fazie hamowania silnikiem, a w fazie przyspieszenia autobusu wykorzystywana do zasilania. Odciąża to alternatory, wydłużając ich żywotność i zmniejszając zużycie paliwa.

Energia gromadzona jest w dwuwarstwowych kondensatorach (tzw. superkondensatorach) o mocy 6 kW i pojemności 1 Ah. Już sam ten proces obniża zużycie paliwa i emisję CO2 Conecto o ponad dwa procent, w zależności od sposobu eksploatacji.

Bezpieczeństwo ? tak promowane przez Mercedesa ? dotyczy również Nowego Conecto. Dzięki nowej osi przedniej z niezależnym zawieszeniem kół ten niskopodłogowy autobus miejski jeździ niezrównanie bezpiecznie i komfortowo, a z opcjonalnym dla pojazdu jednoczłonowego systemem ESP radzi sobie nawet w ekstremalnych sytuacjach. Unikatowym rozwiązaniem w branży autobusowej jest nowe zabezpieczenie przeciwzgięciowe ATC, oferowane standardowo dla autobusu przegubowego: wspomaga ono zachowanie pojazdu na zakrętach i stabilizuje go w ekstremalnych sytuacjach na drodze, podobnie jak system ESP. Podstawą jest tutaj nowa platforma elektroniczna B2E (Bus Electronic / Electric Architecture) w Conecto. Jest ona obecnie wprowadzana sukcesywnie w autobusach marki Mercedes-Benz. W Conecto B2E jest ona dopracowana już od samego początku, ponieważ korzysta z techniki sprawdzonej już między innymi w Citaro.

Nowa platforma elektroniczna i elektryczna wymaga nowych sterowników i innego systemu operacyjnego, jednocześnie oznacza jednak poprawę jakości. Dostępny jest teraz na przykład protokół diagnostyczny CAN, a magistrala CAN umożliwia również diagnozę dodatkowego agregatu grzewczego.

Platforma elektroniczna B2E przenosi dodatkowe sygnały, na przykład dane dla systemu ATC. Ponadto potrzebnych jest mniej przewodów, co jeszcze bardziej zwiększa wytrzymałość.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes-Benz
Conecto
premiera
  • # – 28.09.2016

    Jedynie przod im sie udal, ale poza tym nic innego.Nadal ma durne i zbedne podesty za drugimi drzwiami co powoduje, iz ma az 4 siedzen MNIEJ z niskiej podlogi co konkurent oSralis.

  • kierowca mpk – 28.09.2016

    kolego u góry.. a czymże ci ten solaris zawinił? co do samego pojazdu to wiele się zmieniło, ale materiały wykończeniowe takie same i na jakości to się mocno odbije. i dalej mercedes nie wie jak uzyskać więcej niż 10 siedzeń z niskiej podłogi... żenada, solarisy zaraz na zachód hurtowo będą szły, a do nas conecto z taką piękną polityką. jedynie solarisowi zostaje wziąc się w garść i zbliżyć się osiągami do citaro...

  • kku – 28.09.2016

    Jak ktoś chce taki autobus to lepiej kupić Otokara. Autobus niemal taki sam. Nie ma sensu płacić za gwiazdkę na przodzie.

  • www – 28.09.2016

    A co oznacza "autobus niemal taki sam"? Niemal robi różnicę.

  • farafiu – 28.09.2016

    W sensie, że produkt autobusopodoby.

  • Combino – 28.09.2016

    Ohyda po prostu! Gdy Solaris wypuścił największą szkaradę w swoich dziejach (SU IV),to Mercedes... postanowił go przebić i wypuścił coś jeszcze gorszego. Cała nadzieja w nowym Citaro...

  • Combino – 28.09.2016

    ... chociaż z drugiej strony nowe Citaro (jeśli księgowi nie "wygładzą" Future Busa) może być równie załamujące pod względem designu jak SU IV :(

  • fromex – 29.09.2016

    Narzekaliśmy na autobusopodobne M121 z rodzimej ś.p. fabryki, a tu proszę; fotel za pierwszymi drzwiami kropka w kropkę :P. W dodatku lufciki od Autosana 12/18mEwidentnie produkt na biedniejsze rynki. To już wolę Solbusa, nie mówiąc o Solarisie.

  • tantus – 29.09.2016

    @fromex: tę osłonę nadkola z fotelem to akurat Jelcz "zapożyczył" z Mercedesa O.405N, także to element o dość długiej historii... ;-)

  • Niemiec – 29.09.2016

    Ach tak? A Volvo od kogo "pozyczyl" w 7000? A moze to wcale nie jest MB wlasciwy producent? To tak samo jak mlotki awaryjne do zbicia szyb. No, kto tu jest ich producentem? MB? ;)

  • fromex – 30.09.2016

    No to mamy jeszcze głębszą powtórkę z rozrywki, niż "gnioty". Czyżby konkurencja dla MAZa? No jakoś te kolonie trzeba podbić :>

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....