Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przewoźnicy nie zainteresowani autobusowymi liniami na Słowację. Dlaczego?

infobus
14.01.2019 07:00
0 Komentarzy

Zapytanie małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego ws. szacunkowejwyceny obsługi pierwszej transgranicznej linii Zakopane – Sucha Hora pozostałobez echa. To może opóźnić cały projekt.

Przypomnijmy – prace nad uruchomieniem samorządowych liniiautobusowych łączących polską i słowacką stronę Tatr trwają od marca 2017. Oddłuższego czasu wszystko jest już ustalone ze stroną słowacką, która zniecierpliwością czeka na decyzje Województwa Małopolskiego. Środki napołączenia są zapisane w budżecie, ustalone są rozkłady jazdy i przystanki, atakże dokumentacja przetargowa. I to właśnie do niej swoje zastrzeżeniazgłaszają przewoźnicy.

-„Pierwszy przetarg rozpisano w lipcu 2018 z założeniem, żeautobusy mają ruszyć od 1 sierpnia. Niestety, do przetargu nikt się niezgłosił. Z rozmów z przewoźnikami, które przeprowadziłem wynika, że mają onizastrzeżenia do projektu umowy. Ich zdaniem należy ją uprościć, gdyż zawarte wniej zapisy są niejednoznaczne, skomplikowane i wzajemnie sprzeczne” – mówiJakub Łoginow z inicjatywy „Polska – Słowacja – autobusy”.

Autobusowa ankieta

W tej sytuacji strona społeczna przygotowała anonimowąankietę, która może pomóc Urzędowi Marszałkowskiemu w zmianie warunkówpostępowania. Ankieta skierowana jest do przedsiębiorców i ekspertów z branżytransportowej, w tym przede wszystkim do przedstawicieli firm, potencjalniezainteresowanych obsługą tych połączeń.

-„Naszym zdaniem w rozwiązaniu tego problemu może pomóc wspólnespotkanie z przewoźnikami. Do tego dochodzi złagodzenie kryteriów przetarguoraz wydłużenie terminu składania ofert od momentu ogłoszenia przetargu. Znaszym obserwacji wynika, że istotne byłoby także większe zaangażowanie małopolskiegoBiura Prasowego w informowanie o działaniach związanych z projektem.” – wyliczaJakub Łoginow.

Ankieta dostępna jest TUTAJ 

Komentarze