TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Przetargi ZKM Gdynia z przełomu 2015 i 2016 roku
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.03.2016 20:04:00 1 komentarz
fot. ZKM Gdynia

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni jest już po pierwszym tegorocznym rozstrzygnięciu na obsługę wybranych zadań w swojej sieci autobusowej. Na początku roku podpisano umowę na obsługę dwóch zadań. W toku natomiast jest przetarg na obsługę pospiesznej linii J.

Gryf i partner utrzymują swój stan posiadania

Pierwszy z przetargów dotyczył obsługi wybranych zadań na liniach nr 85 i 288 od 4 stycznia br. do końca 2019 roku. Przez ten czas wybrany operator miał zrealizować pracę eksploatacyjną na poziomie 481 363 wzkm, z zastrzeżeniem możliwości jej zmniejszenia w pewnych okolicznościach o nie więcej niż 15%.

Usługi miały być świadczone dwoma niskopodłogowymi autobusami klasy maxi, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2004 roku. Miały umożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 27 osobom na miejscach siedzących. Autobusy miały posiadać trzy wejścia, przy czym przynajmniej drugie z prześwitem nie mniejszym niż 1100 mm. Ponadto nie mogło zabraknąć monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej z głosowym zapowiadaniem przystanków. Przez pierwsze trzy miesiące obowiązywania umowy dopuszczono okres przejściowy, w którym operator mógł świadczy usługi pojazdami starszymi.

Oferty oceniano na podstawie dwóch kryteriów. Cena decydowała o 90% punktów, natomiast pozostałe 10% można było uzyskać za zadeklarowanie realizacji przewozów pojazdami z klimatyzacją. 18 grudnia ZKM otrzymał dwie oferty. Tańszą przedstawił dotychczasowy operator, czyli żukowski Gryf. Firma zadeklarowała świadczenie usług za wyjściową stawkę 5,83 zł/wzkm brutto. Droższą przedstawił debiutujący w gdyńskich przetargach PKS Tarnobrzeg. Spółka zaproponowała realizację przewozów za 6,18 zł/wzkm brutto. Obaj oferenci mieli zamiar jeździć autobusami klimatyzowanymi.

21 grudnia 2015 roku ZKM poinformował o wyborze oferty Gryfu. 4 stycznia podpisano umowę ze zwycięzcą. W ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia znalazła się informacja, że przewidziano powierzeni części zamówienia podwykonawcy. Nie wiadomo jednak czy jest to równoznaczne ze złożeniem stosownej deklaracji przez Gryf w ofercie.

Jeśli by tak się stało to można przypuszczać, że przypadnie ono firmie Stanisława Rycherta z Somonina. Przedsiębiorca od lat współpracuje z Gryfem. Można zatem założyć, że na omawianych rozkładach mógłby znaleźć zatrudnienie m.in. MAN Lions City, którego pod koniec ubiegłego roku sprowadzono z Gery dla pana Rycherta.

Bez zmian na 191 i 193

Drugi przetarg dotyczył wyboru operatora, który obsłużyłby dwa zadania na liniach 191 i 193. W przypadku pierwszej brygady usługa miały być realizowana od 1 stycznia tego roku do końca 2019 roku, natomiast w drugim do 30 czerwca 2017 roku. Zakres zamówienia oszacowano na 570 862 wzkm. Również i tym przypadku przy zaistnieniu pewnych okoliczności zastrzeżono możliwość zmniejszenia przewozów do maksymalnie 15%.

Od zwycięzcy przetargu wymagano dysponowania dwoma autobusami. Pojazd klasy maxi miał spełniać wymagania jak w przypadku omówionego na początku postępowania, ale z jedną różnicą. Miał być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2011 roku. Drugim autobusem miał być całkowicie niskopodłogowy przegubowiec, maksymalnie pięcioletni. Pojazd miał posiadać cztery wejścia, z których drugie i trzecie miało być o szerokości nie mniejszej niż 1100 mm. Powinien umożliwić podróż przynajmniej 140 pasażerom, w tym minimum 36 na miejscach siedzących. Ponadto miał być wyposażony w monitoring, klimatyzację oraz system informacji pasażerskiej z głosowym zapowiadaniem przystanków. Również i w tym przetargu dopuszczano przez pierwsze sześć miesięcy obowiązywania umowy okres przejściowy z łagodniejszymi wymaganiami.

30 listopada ZKM otrzymał jedną ofertę. Złożyła ją Pomorska Komunikacja Samochodowa z Gdyni. Spółka wyceniła realizację tych dwóch zadań na 5,18 zł/wzkm brutto. Zamawiający zaakceptował tą propozycję i 31 grudnia ubiegłego roku podpisano umowę. Co wobec tego zagości na będących przedmiotem postępowania brygadach na 191 i 193? Najprawdopodobniej PKS oddeleguje do ich obsługi już posiadane Mercedesy Citaro, które spełniają kryterium roku produkcji.

Do 14 marca gra o "jotkę"

W toku natomiast jest przetarg na obsługę pospiesznej linii J, którą obecnie obsługuje PKS Gdynia. Będzie ona trwała przez pięć lat, począwszy od 1 kwietnia tego roku do końca marca 2020 roku. Przez ten czas operator powinien wykonać przewozy w wymiarze do 1 190 404 wzkm. Jednak i w tym wypadku przewidziano możliwość zmniejszenia zakresu zamówienia maksymalnie o 15%. Szacunkową wartość zamówienia określono na 1 976 415,67 euro netto. Po przeliczeniu tej kwoty na złotówki po średnim kursie z lutego daje to stawkę jednostkową 7,15 - 7,20 zł/wzkm netto.

Oferent startujący w przetargu musi udowodnić, że dysponuje lub będzie dysponował przynajmniej czterema w pełni niskopodłogowymi autobusami przegubowymi. Dwa mają być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2004 roku, pozostałe nie starsze niż z 2011 roku. Muszą posiadać cztery wejścia, umożliwiać podróż przynajmniej 140 pasażerom, w tym minimum 36 na miejscach siedzących nieskładanych. Nie może także zabraknąć monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej z funkcją zapowiadania przystanków. Przez pierwsze półrocze obowiązywania umowy ZKM dopuścił realizację przewozów pojazdami starszymi.

Oferty można składać do 14 marca. Będą one punktowane w oparciu o dwa kryteria. Cena ma wagę 90%, natomiast 10% można uzyskać za zadeklarowanie obsługi "jotki" pojazdami klimatyzowanymi. 

Gdynia broni swojego rynku?

Gdyńskie przetargi na obsługę linii autobusowych charakteryzują dwoma elementami. Po pierwsze często zakładają bardzo krótki czas na objęcie zakontraktowanych zadań. Można to tłumaczyć traktowaniem jako priorytet zapewnienie ciągłości obsługi komunikacyjnej. Na tej podstawie można jednak zbudować zarzut, że ZKM chroni w ten sposób swojej sieci przed operatorami spoza Pomorza. Taką tezę jednak obala inna cecha gdyńskich postępowań. W każdym z nich zawsze występuje okres przejściowy, w którym zamawiający jasno definiuje jego warunki. I to jest właśnie ta furtka na podstawie, której przewoźnik może ocenić swoje szanse i ryzyko z tym związane. W ostatnich latach jedyną firmą, która zdecydowała się wejść jako pewien "klin" pomiędzy operatorów z Trójmiasta i okolic był Warbus. Czy w przetargu na "jotkę" pojawi się kolejny debiutant, jak w przypadku zamówienia na obsługę wybranych zadań na liniach 85 i 288? Czekamy do 14 marca.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZKM Gdynia
Gryf
Rychert - Somonino
PKS Gdynia
  • :) – 02.03.2016

    PKS Tarnobrzeg walczy w Polsce widze. Po Lublinie Gdynia. Które miasto następne.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....