TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Przetarg liniowy w Warszawie: 25 x MIDI i 25 x MAXI z gazową premią!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.12.2017 19:25:27 11 komentarzy
2 przetargi liniowe w Warszawie. 25 x MIDI i 25 x MAXI z gazową premią!

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił dziś, 19 grudnia dwuczęściowy przetarg na obsługę linii autobusowych łącznie 50 nowymi autobusami. Już samą ciekawostką jest fakt, że zamówienie zdecydowano się rozbić na dwa pakiety zamiast- co było warszawską tradycją- jednej "pięćdziesiątki". Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem przewozy na tych kontraktach wystartują 1 września 2018 roku.

Operatorzy, którzy wygrają postępowanie mają rozpocząć świadczenie usługi przewozowe nie wcześniej niż 1 września 2018 roku. Umowy wygasną wraz z końcem 2026 roku. Jeżeli nie uda się dotrzymać zakładanego terminu początkowego to start wyznaczono na 25 tygodni od momentu podpisania umowy. Jedna na wniosek operatora może on zostać skrócony do 20 tygodni lub wydłużony do maksymalnie 30 tygodni.

Pracę eksploatacyjną na każdej z części oszacowano na 2 mln wzkm rocznie (- 10% / + 5%), co daje ok. 175 000 wzkm miesięcznie. Oznacza to, że na każdym pakiecie może być do wyjeżdżenia w zamówieniu podstawowym nawet 17,5 mln wzkm. Te dane pokazują wprost jak "ostro się robi kilometry" dla ZTM. Jest jednak dodatkowo przewidziana możliwość skorzystania przez zamawiającego z zamówienia uzupełniającego o wartości do 50% podstawowego, które stołeczny zarządca komunikacji może wykorzystać de facto w trojaki sposób. Pierwsza możliwość to zwiększenie pracy eksploatacyjnej w okresie obowiązywania umowy, co może się dodatkowo wiązać ze zobligowaniem operatora do pozyskania kolejnych autobusów. Drugi wariant polega na możliwości wydłużenia obowiązywania umowy. I opcja numer 3, czyli mix pierwszej i drugiej. Możliwe? Jak najbardziej. W Warszawie wiedzą jak to robić. A jak widać taki kształt zamówienia uzupełniającego wprost wskazuje, że warszawski ZTM szybko reaguje i odpowiednio się zabezpiecza na przyszłość.

Na każdym pakiecie wymagane jest od operatora dysponowanie przynajmniej 25 autobusami liniowymi i 3 rezerwowymi. W pierwszej części będą to pojazdy klasy MIDI o długości 8,5 – 9,5 m, szerokości 2,35 – 2,55 m z silnikami diesla Euro 6. Nie muszą to być autobusy całkowicie niskopodłogowe. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 45 pasażerom, w tym nie mniej niż 13 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi mają być dostępne przynajmniej dwa fotele. Dostęp na pokład ma być możliwy dzięki dwóm wejściom, najlepiej w układzie 1-2-0. ZTM dopuszcza także inne możliwości, przy czym przynajmniej w jednym wejściu muszą być dwuskrzydłowe drzwi.

Z kolei całkowicie niskopodłogowe autobusy klasy MAXI muszą mieć nadwozia o długości 11,8 – 12,2 m i szerokości 2,5 – 2,55 m. ZTM w gestii przewoźnika pozostawia wybór napędu. Grunt aby spełniał normę Euro 6. Pojazdy mają umożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 24 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi mają być dostępnych przynajmniej sześć foteli. Dostęp na pokład ma być możliwy dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Standardowo kierowcy, dyspozytorzy oraz instruktorzy nadzoru ruchu muszą być zatrudnieni na podstawie umów o pracę, co z resztą ZTM będzie konsekwentnie egzekwował w trakcie obowiązywania umowy. Z kolei baza przewoźnika ma spełnić łącznie dwa warunki. Po pierwsze musi być położona na terenie Warszawy lub jednej z gmin, z którą obecnie miasto ma podpisane porozumienie międzygminne o organizacji komunikacji. Po drugie- baza oczywiście musi spełniać konkretne wymagania pod względem wyposażenia. Inaczej nie otrzyma przewidzianego w SIWZ certyfikatu. A za jego brak kary są srogie...

Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 23 stycznia. Pora zatem zerknąć w warunki formalne i kryteria oceny ofert.

W części MIDI trzeba spełnić następujące warunki:

  • Minimum 25 mln PLN zdolności finansowej
  • świadczenie przewozów w ciągu ostatnich 3 lat w ramach komunikacji miejskiej na poziomie min. 1,5 mln wzkm w ciągu jednego roku na podstawie maksymalnie trzech umów z organizatorami
  • Wadium 3,5 mln PLN

Kryteria oceny ofert w tej części to:

  • 60% - cena
  • 10% - liczba autobusów wyposażona w system zliczania potoków pasażerskich
  • 20% - ilość foteli dostępnych z niskiej podłogi
  • 10% - wysokość poziomu podłogi

W części MAXI trzeba spełnić następujące warunki:

  • Minimum 25 mln PLN zdolności finansowej
  • świadczenie przewozów w ciągu ostatnich 3 lat w ramach komunikacji miejskiej na poziomie min. 1,5 mln wzkm w ciągu jednego roku na podstawie maksymalnie trzech umów z organizatorami
  • Wadium 4 mln PLN

Kryteria oceny ofert w tej części to:

  • 60% - cena
  • 40% - źródło napędu autobusu (najwyżej punktowane są pojazdy na paliwa gazowe; nieco mniej można zyskać za hybrydy z funkcją start-stop, a najmniej za pojazdy z takim napędem bez tej funkcji)

To kolejny warszawski przetarg na obsługę linii autobusowych w nowej formule, tym razem na znacznie mniejszą skalę. Poprzedni, który zakończyło wczorajsze podpisanie umowy z Mobilisem trwał rok. Czy nowy też będzie wzbudzał tyle wątpliwości po otwarciu ofert? Przekonamy się zapewne na przełomie stycznia i lutego przyszłego roku. Warszawa to w końcu bardzo smakowity, ale z drugiej strony szczególnie wymagający konkretów kawałek "przewozowego tortu". Nie bez powodu ZTM postanowił podwyższyć poprzeczkę stawiając warunki, które tylko nieliczni uczciwie potrafią spełnić. A może znowu ktoś nas spróbuje zaskoczyć?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
przetarg
ZTM Warszawa
CNG
LNG
hybryda
  • www – 19.12.2017

    Bez sensu jest wpuszczanie autobusów 1-2-0. Ponad 10 lat temu jeździły u nas Urbinetta 1-2-2 i co komu to przeszkadzało. Dopuszczanie autobusów gorszych od tych sprzed 10 lat to totalne nieporozumienie. Kto w tym ZTM-ie pracuje? Dalej ludzie, którzy nie mieszkają w Warszawie?

  • ashir – 19.12.2017

    Bo przetarg jest na realizowanie kontraktu autobusami pokroju Autosan Sancity 9LE czy Solaris Urbino 8,9LE, stąd taki preferowany układ drzwi.

  • abc – 19.12.2017

    "Drugi wariant polega możliwości wydłużenia umowy."Eh...

  • abc – 19.12.2017

    "Po drugie- baza oczywiście musi spełniać konkretne wymagania pod względem wyposażenia. Inaczej nie otrzyma"Czego nie otrzyma? Może odpowiedzialny za te pełne błędów teksty nie otrzyma premii? Może wtedy zacznie czytać swoje wpisy przed wysłaniem.

  • xewik – 20.12.2017

    ZADAJMY PYTANIE DLACZEGO ZTM ISTNIEJE TO BANDA NIE ROBOW ,PRZEZ TAKIE DZIAŁANIA NISZCZY MZA ALE HANIA DBA O MOBILIS BO MEZIS MA udziały . Mobilis zniszczył PKSy a teraz niszczy komunikację miejska

  • Dieter – 20.12.2017

    Nie ma komu jeździć więc po co ogłaszają kolejny przetarg

  • Dieter – 20.12.2017

    Już niedługo nie będzie komu jezdzic wiec po co ogłaszają kolejny przetarg

  • www – 20.12.2017

    @xewik MZA nie stać na obsługę całej Warszawy, bo nie ma tyle potrzebnego taboru. Poza tym MZA dostaje przeważnie więcej od innych i miasta nie stać byłoby na taką ilość kursów jak teraz. Sama konkurencja jest dobra. W Warszawie obok MZA jeździ tylko Mobilis? A skądże!Sam Mobilis wcale nie zniszczył PKS-ów, bo w tym wypadku to problem tkwi w braku odpowiedzialności samorządów za organizację komunikacji podmiejskiej. Wszyscy myślą, że autobusy PKS-ów jeżdżą na wodę. I są tego efekty. Na trasach gdzie są klienci jeżdżą busiarze, a PKS-y przegrywają. Nie mogły w żaden sposób żyć z popularnych linii, a z bocznych i mało popularnych wyżyć na pewno nie mogą. I koło się zamyka. Żaden PKS nie będzie istniał, jeżeli za koszty komunikacji nie będzie odpowiedzialny organizator. Przewoźnik powinien skupić się tylko na realizacji przewozów. W przypadku komunikacji podmiejskiej powinno być tak jak jest m.in. w Warszawie, bo to się sprawdza.Pisanie półprawd na tym portalu nie przejdzie.

  • Ciekawy – 21.12.2017

    A Andrzej Waltz faktycznie ma jakieś udziały w Mobilisie? Bo od dawna o tym słyszę ale zawsze tylko z plotek kierowców. A jak wygrał przetarg PKS Grodzisk Mazowiecki, to mówili że ma udziały w Grodzisku. Nigdy nie udało mi się w żaden sposób tego potwierdzić, ktoś coś o tym wie na pewno?

  • Xewik – 22.12.2017

    DLACZEGO PANIE WWW BRONISZ FIRMĘ MOBILIS POPRACUJ U NICH TO ZMIENISZ ZDANIE

  • Kiwek – 22.12.2017

    Xewik, mało to twoich kolegów z MZA dorabia w Mobilisie? Jakoś nie wyglądają na niezadowolonych. Tylko muszą wybierać linie daleko od swojego zakładu żeby jakiś donosiciel nie narobił im kłopotu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....