TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Przełamanie w Płocku? KM bierze w leasing małe autobusy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.09.2019 16:00:58 1 komentarz
fot. Karol Woźniak, phototrans.pl

Wygląda na to, że w Płocku nastąpi przełamanie monopolu Solarisa. Po serii testów autobusów klasy MIDI Komunikacja Miejska weźmie w leasing dwa takie pojazdy.

Przewoźnika interesują dwa autobusy klasy MIDI długie na 8 - 10 m. Spółka pozyska je w formie sześcioletniego leasingu operacyjnego. KM wymaga opłaty wstępnej w wysokości 1% netto wartości autobusów, z kolei wykup ma nastąpić za 40% ceny.

Jakie autobusy?
Mają to być fabrycznie nowe, przynajmniej częściowo niskopodłogowe pojazdy klasy MIDI z nadwoziami o długości 8 - 8 m, szerokości 2,4 - 2,55 m i wysokości do max 3,2 m. Każdy umożliwi podróż min. 55 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez przynajmniej jedną parę dwuskrzydłowych drzwi o prześwicie min. 900 mm.

Muszą być one napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostka o pojemności min. 4,5 l ma być nie słabsza niż 135 kW oraz osiągać przynajmniej 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostanie ona zblokowana z mechaniczną, przynajmniej sześciobiegową skrzynią biegów. Tak skompletowany powerpack ma zapewniać zużycie paliwa w warunkach testu SORT2 na poziomie nie większym niż 28 l na 100 km.

Pojazdy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez okna przesuwne, wentylatory dachowe oraz szyberdachy. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów.

Na zewnątrz zamontowane będą trzy tablice diodowe, które będą świecić na biało. W środku znajdą się tablice LCD min. 22" i 38", czyli "e-korale". Na nich będzie prezentowana informacja liniowa. Nie zabraknie oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował wielofunkcyjny autokomputer z dotykowym interfejsem.

Terminy i ocena ofert
Termin realizacji zamówienia wynosi 180 dni od podpisania umowy. Każdy z nowych nabytków płockiej KM będzie objęty przynajmniej trzyletnią gwarancją całopojazdową. Ale dodatkowe punkty można wywalczyć dzięki wydłużeniu tego okresu do pięciu lat.

Na oferty spółka czeka do 7 października. Najlepsza zostanie wybrana przy pomocy czterech kryteriów. Najważniejsza jest cena- to 60%. 10% można zdobyć za przyspieszenie dostawy do 90 dni od podpisania umowy. Kolejne 10% jest za zaoferowanie autobusów z jak najniższym wynikiem w teście SORT2. Pozostałe 20% KM przyzna za objęcie pojazdów pięcioletnią gwarancją całopojazdową.

Wygląda więc na to, że nowe autobusy klasy MIDI mogą trafić do Płocka jeszcze w tym roku. I wiele wskazuje na to, że będzie to zupełnie nowa marka we flocie KM. I to jej debiut będzie oznaczał koniec eksploatacji Kapen Thesi City w historycznej stolicy Mazowsza.

Sam zakup autobusów w tym metrażu to efekt dwóch wakacyjnych testów, które przeprowadziła KM. W czerwcu przewoźnikowi udostępniono demonstracyjnego Isuzu Novociti Life. Pisaliśmy o tym tutaj. Z kolei pod koniec sierpnia spółka miała okazję sprawdzić Karsana Atak. O tych testach pisaliśmy tu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
KM Płock
wynajem
leasing
  • Zenon Zenonski – 20.09.2019

    Przecież SU 8,9 spełniają warunki przetargu

  • Michał Piwowarczyk – 21.09.2019

    Karsan ? Rafako ?

  • citaro – 21.09.2019

    @Zenon No chyba nie, bo w tekście masz, że "pojazdy klasy MIDI z nadwoziami o długości 8 - 8 m" (bardzo dziwny zapis swoją drogą) a U8,9 jest dłuższe ;)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....