TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Przegubowy debiut hybrydy Solarisa w Szczecinie [FILM]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 23.11.2018 10:00:38
Pierwsza przegubowa hybryda w Szczecinie. Od Solarisa [FILM]

Kolejne hybrydy z Bolechowa zasilają szczecińską flotę. Tym razem do zajezdni przy ulicy Klonowica dojechał autobus, jakiego SPAK jeszcze nie miało - Solaris Urbino 18 Hybrid. To pierwsza przegubowa hybryda w Szczecinie.

Warto przy tym podkreślić, że pierwszych polskim użytkownikiem przegubowych hybryd Soalrisa jest płocka KM (od września), a kolejnym - właśnie Szczecin. Przypomnijmy, że zachodniopomorskie miasto zamówiło w firmie Solaris Bus & Coach łącznie 16 hybrydowych pojazdów, w tym:

  • 8 pojazdów standardowych klasy MAXI o długości 12 m

  • 8 pojazdów przegubowych klasy MEGA o długości 18 m

Wszystkie pojazdy trafią do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Klonowica". Pasażerowie będą z nich korzystać jeszcze w tym roku, a autobusy pojawią się na liniach, które przejeżdżają przez ścisłe centrum. Aktualnie trwają szkolenia pracowników i odbiory nowych pojazdów. Pierwszy z zamówionych pojazdów - Nowy Urbino 12 Hybrid - dotarł do Szczecina jeszcze przed II turą wyborów samorządowych i tym samym zainaugurował najnowsze dostawy. O tym wydarzeniu przygotowano film:


Hybrydowy napęd

Czas na napęd szczecińskiego Urbino 18 Hybrid. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB6.7CE6 310H. To stojąca jednostka o mocy 224 kW. Solaris zastosował szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE. Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 210 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 200 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga "okiełznać" jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV132/80.

Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami jezdnymi. W szczególności cechuje je energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest możliwość odzyskania podczas hamowania energii kinetycznej. Ta z kolei zostaje później zamieniana w energię elektryczną i w tej postaci jest gromadzona w superkondensatorach. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w warunkach miejskich, autobusy te powinny osiągnąć ok. 20% oszczędności w zużyciu oleju napędowe, w stosunku do tradycyjnego autobusu z silnikiem diesla.

Szczeciński standard

-"W autobusie znajdują się ładowarki do urządzeń mobilnych oraz przyciski sygnalizacji alarmowej schowane w obudowie uniemożliwiającej przypadkowe uruchomienie, oznakowane alfabetem Brailla – świetlna i dźwiękowa - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM szczecin. - Ułatwieniem dla pasażerów są duże piktogramy, które wskazują miejsca dla wózków i rowerów, a także, co jest nowością, miejsca dla osób z psami - przewodnikami."

Dlaczego hybrydy?

Wraz z rozwojem motoryzacji i w odpowiedzi na proekologiczną politykę transportową Gmina Miasto Szczecin zdecydowało się na zakup pojazdów o napędzie hybrydowym (połączenie silnika spalinowego i elektrycznego). Zaletą tych silników jest to, że mogą pracować na przemian lub jednocześnie, w zależności od potrzeb. Nowe autobusy pojawią się na liniach trudnych, których trasa przebiega przez centrum miasta, przez co kierowcy stoją w korkach i muszą często hamować. Silnik elektryczny może być prądnicą i ładować akumulatory lub kondensator w wyniku napędzania silnikiem spalinowym lub w wyniku hamowania silnikiem. W układach takich całość sterowana jest przez system elektroniczny zapewniający optymalne wykorzystanie energii.

Zaletą układów hybrydowych jest zmniejszenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych spalin (obecnie spełniają najbardziej rygorystyczne normy w tym zakresie) oraz hałasu. Po zastosowaniu napędu hybrydowego można część energii gromadzić w akumulatorach i wykorzystać przy ponownym ruszaniu. Istnieje również możliwość wyłączania silnika spalinowego podczas częstych postojów co również wpływa na powstawanie oszczędności. Autobusy hybrydowe posiadają ponadto możliwość wyłączenia silnika spalinowego np. podczas przejazdu przez zabytkowe części miast w celu ochrony zabytków przed niszczącym wpływem zanieczyszczeń.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Szczecin
UM
Solaris
hybryda
  • Caputa Janusz – 23.11.2018

    Piekny😊☺

  • Jakub Z Cieszyna – 23.11.2018

    a nagłówku mowa o przegubie,a na filmiku solówka ;)

  • TransInfo.pl – 23.11.2018

    dokładnie - bo film jest o innym wydarzeniu - jak w tekście

  • Karol Kucharski – 23.11.2018

    Jaką wysokość mają te hybrydy?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....