Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przegląd ofert na „pakiet konopnicki”

infobus
23.02.2016 14:48
0 Komentarzy

29 stycznia Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinieotworzył oferty w dosyć małym przetargu na obsługę linii autobusowych. Mowa oniespełna siedmioletniej obsłudze tzw. „pakietu konopnickiego”.Postępowanie spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem, gdyż swojepropozycje przedstawiło siedmiu oferentów.

Warunki tytułowego przetargu omówiliśmy tutaj. Lubelscyurzędnicy wstępnie zaplanowali, że w okresie od 1 czerwca br. do końca 2022 r. zwycięzca podejmie się obsługi wybranych zadań w sieci organizowanej przez ZTM, główniena liniach łączących miasto z gminą Konopnica. Praca eksploatacyjna ma wynieśćdo 3 643 788 wzkm.Wybrany operator usługi ma świadczyć ośmioma autobusami klasy maxi, którepowinny być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2005 roku oraz spełniać przynajmniejnormę EURO4.

ZTM kosztorysową stawkę za wzkm oszacował na 6,48 zł brutto. 29stycznia, kiedy otwarto oferty okazało się, że tylko jedna jest powyżej wyceny zamawiającego.

BP Tour i Motyl-SA budują nowego przewoźnika?

Pierwszą ofertę przedstawiło konsorcjum trzech firm. W jego składwchodzą Motyl-SA, bełżycki BP Tour oraz lubelska spółka ORSE, która przewodzi temualiansowi. Jak udało nam się ustalić jest joint venture właścicieli dwóchwskazanych na początku przedsiębiorstw. W efekcie ich współpraca, która jużmiała miejsce w ubiegłym roku w Bydgoszczy została sformalizowana.

Konsorcjum swoje usługi wyceniło na 4,92 zł/wzkm brutto. Deklarujetakże, że jeśli wygra przetarg to realizację przewozów rozpocznie autobusami ośrednim wieku wynoszącym równe dwa lata. Będzie to sześć Nowych Urbino 12 orazdwa używane pojazdy. To jeden MAN Lions City z 2007 roku, oraz siedmioletni MercedesCitaro. Do ich dostarczenia w przypadku zwycięstwa konsorcjum zobowiązał sięsanocki AUTOMET.

W celu potwierdzenia wymaganego doświadczenia partnerzyprzedstawili dwa wykazy usług. Pierwszy obejmuje przewozy, które wykonywałoAutobusowe Konsorcjum Lubelskie od lutego 2013 r. do końca czerwca 2015 r. Todwie umowy z lubelskim ZTM, w wyniku których wykonano łącznie niespełna 1,1 mlnwzkm. Ich wartość to niecałe 5,8 mln zł brutto. To wskazanie odbyło się najprawdopodobniej nazasadzie następstwa prawnego.

Druga lista, którą sporządził BP Tour obejmuje pięć połączeńkomercyjnych. W okresie od końca stycznia 2013 r. do pierwszych dni grudniaubiegłego roku zrealizowano na nich przewozy na prawie 11 mln wzkm. Bełżyckafirma osiągnęła dzięki temu przychód ok. 15,3 mln zł brutto. Jako odbiorcówwskazano pasażerów.

Dawni wspólnicy AKL też walczą

Drugą propozycję przedstawiło również konsorcjum, ale tym razem dwóch lokalnychfirm. To Usługi Transportowe – Gorzel Gabriel z Kazimierzówki oraz Gorzel Piotr- Usługi Transportowe z Lublina. Stawka za wzkm, którą zaproponowali dwaj partnerzyto 5,27 zł brutto. Konsorcjum chciałoby wykonywać przewozy ośmioma autobusami typu Irisbus Citelis 12M z 2008 roku. W przypadku zdobycia „pakietu konopnickiego”pojazdy zobowiązał się dostarczyć świdnicki Lider-Trans.

W wykazie usług wskazano trzy połączenia komercyjne. Partnerzy zadeklarowali,że w okresie od stycznia 2013 r. do 28 stycznia br. zrealizowali usługiprzewozowe w wymiarze 1,835 mln wzkm. Ich wartość określono na nieco ponad 3,7mln zł.

Lubelsko-pszczyński alians z ciekawym wsparciem

Trzecia i jednocześnie najtańsza propozycja została przedstawionaprzez dosyć zaskakujące konsorcjum. To duet, który tworzą Lubelskie LinieAutobusowe (jedna ze spółek wydzielonych z PKS Wschód) oraz Traf-Line zPszczyny. Proponowana przez konsorcjum stawka za wzkm to 4,83 zł brutto. LLA iTraf-Line zadeklarowały rozpoczęcie obsługi „pakietu konopnickiego”autobusami, których średni wiek wynosi dwa lata. I tutaj zaczynają sięciekawostki.

Konsorcjum postawiło na dwie marki. W wykazie floty jest wpisanyjeden MAZ 203 z 2012 roku oraz cztery egzemplarze modelu 103 z ubiegłego roku.Do ich dostarczenia zobowiązał się katowicki Aurex Truck. Firma ta kilka lattemu była dosyć znana jako dealer białoruskich autobusów, które pozyskiwałagłównie na zlecenie przewoźników autobusowych operujących w sieci KZK GOP.

Na liście przygotowanej przez konsorcjum widnieją jeszcze trzypojazdy z 2011 roku. To Solbusy Sm12, a dokładniej egzemplarze, które przezpewien czas dzierżawił PKM Katowice. Zobowiązanie na nie zostało wystawioneprzez firmę Blue Line.

W wykazie usług, który ma potwierdzać doświadczenie LLA iTraf-Line jest sześć pozycji. Pierwsze pięć to połączenia komercyjne, naktórych lubelska spółka deklaruje, że wykonała nieco ponad 1,283 mln wzkm wubiegłym roku. Ich łączna wartość to ok. 2,8 mln zł brutto.

W szóstej pozycji wykazu usług konsorcjum powołuje się napotencjał podmiotu trzeciego. Jest nim KDD Gackowski, który zobowiązał się doudostępnienia swojego doświadczenia z realizacji kontraktu na rzecz olsztyńskiegoZDZiT oraz wsparcia merytorycznego. W ofercie jest zamieszczona kopiapoświadczenia, w którym urzędnicy z Olsztyna stwierdzili, że KDD w okresie od17 kwietnia 2013 r. do końca ubiegłego zrealizowało pracę eksploatacyjną na poziomienieco ponad 1,5 mln wzkm. Wartość tych przewozów to 10,15 mln zł brutto.

PKS Zielona Góra żegna się z Lublinem?

Kolejną, lecz najdroższą ofertę przedstawił znany już z lubelskichulic PKS Zielona Góra. „Pakiet konopnicki” miał być szansą dla przewoźnikana utrzymanie się w Lublinie w obliczu wygasającej wraz z końcem czerwca umowyz 2014 roku. Ale raczej tak się nie stanie. Na razie.

PKS zaproponował stawkę 6,79 zł/wzkm brutto. Spółka planowałaobsłużyć linie konopnickie nowymi autobusami. Wybór przewoźnika padł naSolarisy Urbino 12. Dla porównania w radomskim przetargu wybór padł na MANy A37Lions City. Tą zmianę jednak można wytłumaczyć w bardzo prosty sposób. Chodzioczywiście o krótki termin objęcia zadań, który wynosi mniej niż pół roku.

PKS jako swoje doświadczenie wskazuje przewozy, które wykonał wlubelskiej komunikacji od maja 2014 r. do końca ubiegłego roku. To ok. 1,563mln wzkm, za które ZTM Lublin zapłacił ok. 8,45 mln zł brutto.

Grupa Irex stawia na własne autobusy

Piątą propozycję i trzecią pod względem ceny zaproponowały dwiespółki już dobrze znane lublinianom od 2010 roku. To Meteor i Irex-1. Konsorcjum firmy z GrupyIrex swoją stawkę za wzkm skalkulowało na 4,95 zł brutto. Do obsługi nowegokontraktu w Lublinie zaplanowano, że zostaną skierowane autobusy, które należą jużdo innej z firm wchodzących w skład śląskiego holdingu. To cztery MercedesyConecto z 2009 roku, trzy czteroletnie MAZy 103 oraz jeden 203 z 2008 roku.

Wykaz usług to dwie pozycje. Konsorcjum powołuje się na przewozy,które wykonuje na rzecz lubelskiego ZTM oraz tczewskiego ZUK. W ramach tych umówmiędzy stycznie 2014 r. a końcem ubiegłego wykonano łącznie ponad 4,25 mlnwzkm. Ich wartość to ok. 27,5 mln zł brutto.

Warbus rozszerzy „ramówkę” ze Scanią?

Stołeczna spółka jest szóstym oferentem w lubelskim przetargu.Realizację przewozów proponuje za 5,98 zł/wzkm brutto. Warbus także postawił natylko nowe autobusy. W przypadku wygranej miałyby to być Scanie Citywide 12LF.Taki wybór nie powinien zaskakiwać z kilku względów, które są znane od kilkumiesięcy. Można to ubrać w dwa słowa- efekt skali.

Jako doświadczenie Warbus wskazuje przewozy, które realizuje dlaZKM w Eblągu. Z wykazu usług oraz referencji wynika, że spółka zrealizowałausługi przewozowe w wymiarze prawie 2 mln wzkm w 2014 i 2015 r. Ich wartość tonieco ponad 12,4 mln zł brutto.

Pora wyjść dalej?

Siódmą ofertę przedstawił PKS Tarnobrzeg. Przewoźnik, który przegrałw tym roku przetarg na obsługę komunikacji w macierzystym mieście próbujeszerzej rozwinąć działalność. Stawka, którą zaproponowano lubelskiemu ZTM to5,36 zł/wzkm brutto.

Wparcie merytoryczne jak i techniczne dla tarnobrzeskiego PKS napotrzeby „pakietu konopnickiego” miałby zapewnić BujakBus – Sławomir Bujak zTrzęsówki. Firma ta wystawiła dwa zobowiązania dla przewoźnika z Tarnobrzega.Pierwsze opiewa na dostarczenie czterech Mercedesów Citaro i takiej samejliczby Solarisów Urbino 12. Wszystkie z 2005 roku.

Drugie natomiast to udostępnienie wiedzy i doświadczenia w zakresierealizacji przewozów autobusowych. Dzięki temu PKS mógł przedstawić w oferciereferencje, które Przewozy Regionalne wystawiły dla BujakBusa. Potwierdzają onewykonanie usług kolejowej komunikacji zastępczej w okresie od połowy marca dokońca ubiegłego roku. To prawie 1,432 mln wzkm, za które PR zapłaciły ponad 24mln zł brutto.

Wszystko się może zdarzyć?

Lubelski ZTM cały czasanalizuje wszystkie oferty, zatem na rozstrzygnięcie przetargu trochępoczekamy. Ile dokładnie wiedzą tylko urzędnicy. Nie mniej trzeba przyznać, żezamówienie choć dosyć małe obfituje w sporo niespodzianek. To dobry znak dlaZTM, gdyż może się przełożyć na równie duże zainteresowanie postępowaniem,które ogłoszono w ubiegłym tygodniu. A co za tym idzie również stawki.

Komentarze