TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Proxys i Tema dla PKS Szczecinek
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 17.05.2013 15:19:40 4 komentarze
Proxys i Tema dla PKS Szczecinek

PKS Szczecinek ogłosił wynik przetargu na dostawę 7 szt. nowych autobusów turystycznych, w tym dwa autokary przeznaczone dla 38 pasażerów i pięć autokarów dla 32 pasażerów. Wszystkie pojazdy mają spełniać normę Euro 5. Kontrakt wygrała firma ABP Bus &Coach z Włynkówka, diler Kapeny, z ceną 3 198 650 PLN netto. Zgodnie z podpisaną umową pierwszych pięć pojazdów trafi do Szczecinka już 20 maja br., a kolejne dwa dojadą najpóźniej do 30 czerwca. Tym samym po raz pierwszy tabor PKS-u wzmocnią dwa modele autobusów z oferty firmy Kapena, które produkowane są we Włynkówku, pod Słupskiem. To doskonale znany w Polsce międzymiastowy model Tema (m.in. z policyjnego kontraktu na 46 szt.) oraz turystyczny model Proxys –produkowany na zlecenie koncernu IVECO-Irisbus, który do tej pory sprzedał się na naszym rynku w liczbie 3 szt. Łączny koszt zamówionych autobusów wyniósł 3 198 650 PLN netto i nieznacznie przekroczył kwotę wyasygnowaną przez zamawiającego do sfinansowania zamówienia. Co ciekawe –zamówienie przewoźnika zostało dofinansowane kwotą 2,5 mln (ponad 60% wartość kontraktu brutto) z Urzędu Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego w ramach projektu pn. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Szczecinku poprzez zakup nowych autobusów\'. Jak zapisano w umowie ze Starostwem Powiatowym –ta inwestycja ma przyczynić się do wzrostu zainteresowania międzymiastową komunikacją autobusową w powiecie szczecineckim. Obecny tabor PKS-u to autobusy stare, wyeksploatowane i wysłużone, charakteryzujące się wysokim współczynnikiem awaryjności. Niektóre z nich mają nawet po 30 lat. Samorządowcy liczą, że w kolejnym okresie budżetowania 2014 –2020 będzie można przynajmniej dwa razy powtórzyć taki zakup.

Irisbus Proxys (zamówiony przez PKS Szczecinek w liczbie 5 szt.) to autobus turystyczny klasy MIDI, uzupełniający szeroką gamę autokarów koncernu Irisbus. Został zaprojektowany głównie pod kątem wygodnego transportu mniejszych grup na krótkich dystansach. Pojazd posiada pneumatyczne zawieszenie obu osi, a jego serce to dynamiczny i oszczędny silnik IVECO Tector 6 o mocy 160 kW (217 KM), współpracujący z mechaniczną skrzynią biegów ZF 6S700. Przy długości 8 450 mm, szerokości 2 390 mm i wysokości 3 300 mm (z klimą) może zabrać on na swój pokład 32 pasażerów + kierowcę. M.in. wysoki komfort podróży zapewnia stosunkowa wysoka - jak na klasę MIDI - przestrzeń pasażerska wynoszą 1,9 m. Dopuszczalna masa całkowita Proxysa to 10 200 kg.

Z kolei model Kapena Tema (zamówiony w liczbie 2 szt. przez PKS Szczecinek) został stworzony do wykonywania regularnych połączeń międzymiastowych.  W jego układzie napędowym zastosowano silnik IVECO Tector 6 o mocy 160kW (217KM), współpracujący z mechaniczną skrzynią biegów ZF 6S700. Podstawowe parametry autobusu to długość - 9450 mm, szerokość - 2450 mm i wysokość - 3 200 mm. Pojazd zabiera na swój pokład –w wersji dla PKS-u Szczecinek –38 pasażerów + kierowcę. Dopuszczalna masa całkowita Temy to 10 250 kg.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKS Szczecinek
Kapena
  • sihi – 20.05.2013

    Gemini i Eurolider sa lepsze.

  • użytkownik – 24.05.2013

    Chyba nie tylko Gemini i Eurolider są lepsze od kapeny, ale wszystko co jeździ po naszych drogach. PKS szczecinek będzie mógł zresztą niebawem sam się o tym przekonać.

  • Ważny Dyrektor w Autosanie – 05.06.2013

    PKS uruchomi nowy kurs, relacji Szczecinek - Włynkówko żeby mieć po drodze do Kapeny na naprawy. Takie będą częste :D

  • klient – 11.06.2013

    Co z tego że Gemini i Eurolider, lub też Lider 9 Eco są lepsze, skoro Autosan nie stanął do przetargu. Jedyną firmą, która wzięła udział jest Kapena, więc wygrała.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....