TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Promując ruch rowerowy nie możemy zapominać o pieszych
MIASTO2077.PL - Opublikowano: 26.09.2019 16:18:32
Promując ruch rowerowy nie możemy zapominać o pieszych

Wielu zazdrości Holendrom życia na rowerach. Młodzi i starzy, z zakupami, z dziećmi, w każdej pogodzie przemierzają ulice ze swobodą i pewnością siebie. Żyć nie umierać. Chyba, że jest się pieszym.

Rowerzyści niestety częściej niż kierowcy ignorują czerwone światło (bo mają poczucie, że nie stanowią zagrożeniem), potrafią znienacka wjechać na chodnik, korzystają z komórek podczas jazdy, nie patrząc co się dzieje albo zostawiają rowery gdzie popadnie. Każdy, kto próbował pokonywać amsterdamskie ulicę na wózku inwalidzkim, pchając wózek dziecięcy lub ciągnąć walizkę wie, jakim utrapieniem bywają rowery. .

W De Pijp, hipsterskiej dzielnicy Amsterdamu, już w 2016 ulice zostały wyłączone z ruchu rowerowego. Egzekwowaniu zakazu służą metalowe barierki oraz tablice z uprzejmym napisem: "Witamy! Prosimy o zejście z roweru". W najbardziej zatłoczonych rejonach miasta, pojawiły się zakazy parkowania rowerów (w zamian pojawiły się parkingi podziemne). A za wysyłanie sms-ów w trakcie jazdy płaci się mandat (95 euro). Co nie znaczy, że Amsterdam przestaje sprzyjać rowerom. Nawet najbardziej rozżaleni piesi w mieście deklarują dumę z jego rowerowej kultury. Korzyści są oczywiste: szacowane na niemal 100 mln euro w latach 2012-2017 oszczędności w kosztach mobilności i ochrony zdrowia oraz zmniejszenie emisji związków węgla o 40 tys. ton w tym okresie.

Karani za aspołeczne zachowania rowerzyści odpowiadają, że wynikają one z niedostosowania infrastruktury drogowej do ruchu rowerowego. Choć 36% przejazdów przypada na rowery, wciąż muszą się one tłoczyć na wąskich ścieżkach, wzdłuż ulic, na których rządzą samochody. Dodatkowym źródłem irytacji i stresu są zalewający miasto turyści, którzy często nie respektują zasad ruchu. Argumenty rowerzystów potwierdza badanie przeprowadzone przez Urban Cycling Institute, na Uniwersytecie Amsterdamskim: tam gdzie jest ciasno, ludzie przestają przestrzegać reguł.

Badacze proponują dwa rodzaje rozwiązań. Ponieważ w przypadku rowerów nie sprawdzają się światła drogowe, proponują stworzenie warunków do ruchu spowolnionego, bardziej uważnego i opartego na etosie obywatelskim. Miasto redukuje więc światła i eksperymentuje ze strefami wykorzystywanymi wspólnie przez różne grupy użytkowników. Jedna z takich stref powstała w samym sercu miasta, przy głównym dworcu kolejowym. Chodzi o to, by zmusić ludzi, by sami dbali o bezpieczeństwo swoje i innych, by rozglądali się uważnie i koncentrowali na otoczeniu. Drugim postulatem jest powiększanie przestrzeni na jezdni dla rowerów (jako zdrowszego i efektywniejszego środka komunikacji) kosztem przestrzeni dla samochodów. I to również się dzieje.

Źródło

Tekst udostępniony w oparciu o licencję Creative Commons.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Holandia
Amsterdam
piesi
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....