TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Projekty transportowe Lublina. Krystalizuje się harmonogram
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.07.2016 14:00:09 10 komentarzy
fot. Rafał Nieścior, phototrans.pl

132 ekologiczne pojazdy dla komunikacji miejskiej chce kupić Lublin. Na rozwój ekologicznego transportu publicznego samorząd pozyska dotacje unijne. Znany jest już zarys harmonogramu realizacji lubelskiego projektu.

Przybędzie trolejbusów. Ma zostać zakupionych 55 sztuk takich pojazdów zarówno w wariancie maxi jak i w wersji przegubowej. Miasto chce rozbudowywać ich sieć. - "Lublin od lat stawia na transport publiczny, w szczególności na ekologiczne trolejbusy. Sukcesywnie rozbudowujemy sieć trakcji obejmując komunikacją trolejbusową kolejne dzielnice" - mówił Krzysztof Żuk, prezydent Lublina dziennikarzom Rzeczypospolitej.

Miasto nad Bystrzycą jest jednym z czterech w Polsce, obok Gdyni, Sopotu i Tychów, gdzie jeżdżą trolejbusy. Do tej pory powstało 27 km nowej trakcji, kupiono 70 trolejbusów, w tym 12 przegubowych, zbudowano także nową zajezdnię. Miasto kupiło też 100 nowych autobusów. Wszystko kosztowało 463 mln zł, z czego zdecydowana większość pochodziła ze wsparcia unijnego w ramach programu Rozwój Polski Wschodniej.

? "Trakcja trolejbusowa po rozbudowie liczy ponad 60 km długości" ? powiedziała Justyna Góźdź, rzecznik prasowy lubelskiego Zarządzu Transportu Miejskiego.

Obecnie tabor trolejbusowy komunikacji miejskiej w Lublinie to 109 pojazdów. W tej grupie jest 12 trolejbusów przegubowych, a łącznie 70 posiada dodatkowy napęd. 20 w postaci silnika spalinowego, a 50 baterie. Przewożą one ok. jednej czwartej lubelskich pasażerów komunikacji miejskiej. Władze Lublina chcą nadal rozwijać komunikację przyjazną środowisku.

? "Dzięki środkom unijnym możliwe będzie finansowanie form transportu niskoemisyjnego, co da dużą szansę rozwoju trolejbusom oraz autobusom elektrycznym" ? tłumaczyła Justyna Góźdź.

Na razie w Lublinie jest eksploatowany jeden autobus elektryczny, ale testy wypadły pomyślnie, dlatego jeździ on regularnie po mieście. Władze Lublina chcą zakupić w sumie 132 pojazdy niskoemisyjne, z czego 55 trolejbusów, 32 autobusy elektryczne oraz 45 autobusów niskoemisyjnych.

? "Samorząd planuje pozyskać na ten cel środki z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, w trybie pozakonkursowym" ? tłumaczyła rzecznik ZTM.

Według lubelskiego zarządcy komunikacji pierwsze nowe pojazdy powinny trafić do miasta w 2018 roku. Także dzięki dotacji unijnej ZTM planuje dalszą rozbudowę trakcji trolejbusowej. Mają powstać odcinki o łącznej długości 10 km.

Jak powiedziała Justyna Góźdź nowe odcinki będą budowane od 2017 r. - "Mieszkańcy dostrzegają zmiany jakie zachodzą w komunikacji miejskiej i chętniej z niej korzystają. Od 2010 r. obserwujemy coroczny wzrost zarówno liczby pasażerów, jak i sprzedaży biletów komunikacji miejskiej. 80% mieszkańców Lublina w wieku 15 - 75 lat korzysta z komunikacji miejskiej" ? wyjaśniała przedstawicielka ZTM.

Podkreśliła również, że wizerunek komunikacji miejskiej ulega poprawie. Justyna Góźdź zapewniła, że można mówić o wzroście niezawodności i efektywności funkcjonowania transportu publicznego, poprawie komfortu podróży, zwiększeniu dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz redukcji niekorzystnego oddziaływania systemu transportu miejskiego na środowisko.

Zdaniem ZTM wszystkie planowane inwestycje nie tylko sprawią, że komunikacja miejska będzie jeszcze bardziej atrakcyjna dla Lublinian, ale ponadto jeszcze więcej osób zacznie z niej korzystać.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lublin
ZTM Lublin
PO RPW 2014-2020
  • Michalk – 16.07.2016

    Brawo Lublin, a w Warszawie nadal trwoni się horrendalne pieniądze na drogie, zawodne i nieefektywne tramwaje. Już dawno powinno się przywrócić tańsze trolejbusy.

  • maciej12991 – 16.07.2016

    @Michalk chyba powinieneś się udać do specjalisty, żeby Cię dokładnie zbadał.Polecam zwiedzanie Lyonu, może wówczas głupie teksty zachowasz dla siebie.

  • tantus – 16.07.2016

    W tak dużym mieście, jak Warszawa, nie ma alternatywy dla transportu szynowego (czy to tramwaje, czy metro, czy inną formę lekkiej kolei), który jest po prostu bardziej wydajny.

  • MichalK – 16.07.2016

    maciej12991 - chyba nie jechałeś tramwajem w Warszawie. Wsiądź i przejedź Al. Jerozolimskie, zobacz ile to zajmuje czasu, ile stoi tramwaj na każdych światłach i porównaj czas jazdy do autobusu. A przede wszystkim poczytaj sobie na forach o CODZIENNYCH awariach, zatrzymaniach, wykolejeniach i związanych z tym problemach. Policz koszt zakupu tramwaju i porównaj do nawet elektrobusu/trolejbusu. To raczej tobie pasuje marnowanie publicznych pieniędzy zamiast wybranie dobrej i tańszej alternatywy.

  • www – 17.07.2016

    MichalK Każdy środek komunikacji powinien być dostosowany do potrzeb danego miasta. To, że w Lublinie mogą jeździć tylko trolejbusy nie znaczy zaraz, że w Warszawie muszą też jeździć zamiast tramwajów. Problem tkwi też w tym, że autobusy nigdy nie będą ekologiczne ze względu na opony na których jeżdżą. Opony w czasie jazdy pojazdu wytwarzają niebezpieczne dla człowieka związki. Nie wierzysz to poczytaj najnowsze opracowania UE, tej samej która ma sfinansować zakupy w Lublinie.Trolejbus, nawet przegubowy, nigdy w Warszawie na głównych ciągach nie zastąpi tramwaju. Nie ta pojemność, nie te potoki. Jeżeli w stolicy chciałbyś puścić trolejbusy w Centrum to zamiast jednego swinga musiałyby jechać 2-3 przegubowce lub 3-4 dwunastometrowce. Może wyjaśnisz jak miałyby się zmieścić na ulicy razem z normalnymi autobusami, których zlikwidować się nie da. Zrobić w Al. Jerozolimskich dwupasmowe buspasy?Poczytaj jak to wygląda na świecie. Wiele miast wpadło w pułapkę korków autobusowych. Nie da się w nieskończoność zwiększać liczby autobusów, dlatego na świecie w wielu miejscach wzdłuż przeciążonych ciągów buduje się transport szynowy, a dokładnie rzecz biorąc przede wszystkim tramwaje, które mają większą pojemność niż autobusy.Obecnie stawia się na budowę tramwajów, bo są miastotwórcze. Metro ma sens, ale tak naprawdę nie stanowi konkurencji dla tramwajów, to tylko fanaberie samochodziarzy. Oba środki stanowią względem siebie uzupełnienie. Świetnym tego przykładem jest wymieniony już Lyon.

  • jare – 17.07.2016

    Trolejbusy są dwa razy wolniejsze od autobusów ,dodaj korki i macie plusy badziewia.A tak swoją drogą znowu zabiorą kasę z Unii. Reszta mieścin z woj. będzie jeżdzić z drugiej ręki złomami.

  • kierowca – 17.07.2016

    @jare- Trolejbusy są dwa razy wolniejsze od autobusów.BZDURA. Trolejbusy w Lublinie mają lepsze przyśpieszenie od autobusów, szczególnie Solarisy z napędem Skody.

  • wisław – 18.07.2016

    dla tramwaju potrzebna jest w miarę płaska linia, gdy są jakieś wzniesienia itp. tam tylko trolejbus. Bo koła w tramwaju będą się ślizgać.

  • solaris2284 – 18.07.2016

    jare-fachowiec od trolejbusów,a to,że inne mieściny z woj.jeżdżą starymi trupami to chyba wina rządzicieli tymi mieścinami,gdyby chcieli,to zawarliby umowę o wspólnej komunikacji z L.,lub sami wystosowali pismo z propozycją poprawy swojej komunikacji do odpowiednich instytucji.

  • jare – 18.07.2016

    jakie przyspieszenie i co po tym .Ta sama linia jedzie autobus i trolejbus ;o ile trajdek zostaje w tyle .Zobacz godziny przyjazdu .Kasę z unii rozdaje Lublin i wszystko w temacie .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....