TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Projekt unijny w MPK Łomża na finiszu
Piotr Bochenko - Opublikowano: 16.01.2013 18:20:30 3 komentarze
Projekt unijny w MPK Łomża na finiszu

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łomży jest realizatorem projektu „Rozbudowa i modernizacja systemu transportowego Łomży i okolic –etap II”współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego 2007-2013. Jest to jeden z czterech projektów transportowych współfinansowanych w ramach RPO województwa.

Dzięki unijnej pomocy przewoźnik zakupił 22 autobusy Scania CN280UB, wyposażone m.in. w dwa monitory LCD do prezentacji trasy, głosową zapowiedź przystanków, monitoring, dwusystemowe kasowniki, przystosowane do obsługi biletu elektronicznego, oraz boczny wyświetlacz z numerem linii dla osób niedowidzących. Autobusy są w pełni niskopodłogowe. Ponadto monitoring, monitory LCD, kasowniki elektroniczne, nowe wyświetlacze oraz boczny wyświetlacz dla osób niedowidzących zostały zamontowane w posiadanych przez MPK autobusach Volvo 7000/7700. Dzięki temu wszystkie niskopodłogowe autobusy są podobnie wyposażone. Zakup nowych pojazdów pozwolił wycofać wszystkie autobusy Jelcz M11 i Jelcz 120M, a także większość Autosanów H9-35. Tych ostatnich zostało kilka do obsługi linii przebiegającej przez tereny z gorszą nawierzchnią. Ponadto w ramach projektu zmodernizowano zajezdnię autobusową oraz kilka pętli. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem biletu elektronicznego. Od października 2011 roku można składać wnioski o wydanie karty miejskiej. W autobusach zamontowano dwusystemowe –obsługujące bilet elektroniczny i papierowy –kasowniki elektroniczne, które już funkcjonują w ramach prób. Pasażer, póki co, ma wybór pomiędzy tradycyjnym biletem okresowym, a nowym, zapisanym na karcie. Zaletą elektronicznego ma być to, iż będzie trochę tańszy od tradycyjnego, wadą –każdorazowe klikanie przy wejściu do autobusu. Z czasem elektroniczne bilety wyprą te tradycyjne. W skład systemu wchodzą także nadajniki GPS będące na wyposażeniu autobusów. Nie planuje się natomiast montażu tablic elektronicznych na przystankach z dynamiczną informacją pasażerską.

Całkowity koszt projektu wynosi 29 697 723,83 zł, w tym dofinansowanie z UE - 12 154 149,12 zł. Nowe autobusy kosztowały 24 mln zł. MPK w Łomży, oprócz linii miejskich, realizuje także przewozy na liniach przebiegających przez gminy sąsiadujące z miastem. Obsługa ta odbywa się na zasadach komercyjnych, bez dofinansowania ze strony samorządów. Bilety są droższe od oferowanych przez łomżyński PKS, więc oferta staje się niekonkurencyjna.

Miasto Łomża przejęło teren, na którym znajduje się dworzec PKS. Powstała więc koncepcja stworzenia wspólnego dworca przesiadkowego dla komunikacji miejskiej, regionalnej i dalekobieżnej. Pomysł ciekawy, ale czy doczeka się realizacji?
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Łomża
Unia Europejska
Scania
  • Tomek – 18.01.2013

    No tak polskiego autobusu jus się nie dało kupuć!!!!!!!!!!! Niech Polacy kupują a sami nic nie robiią, niech rośnie bezrobocie........

  • Autor – 22.01.2013

    Co masz na myśli? Scanie wyprodukowano w Polsce. A ile w Solarisie jest tej polskości? Zlituj się. Poza tym, gdyby Solaris przystąpił do przetargu, to samo Autosan czy Solbus. Ale te firmy nie przystąpiły. Nikt im przecież tego nie bronił.

  • sihi – 23.01.2013

    Jak szwedzi zdecyduja przyniesc produkcje do Chin to nie bedzie w Polsce produkcji Scanii itd. Ale Solaris czy Autosan zostana chyba w Polsce i sa bardziej polskimi producentami

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....