TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Produkcja autobusów wróci do … Sadów?
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.11.2019 12:00:29
Produkcja autobusów wróci do … Sadów? fot. propertygo.pl

Szykują się spore i dość zaskakujące zmiany w historii zakładu MAN Bus Starachowice. Firma chce uporządkować produkcję, zwolnić ok. 250 osób i przenieść część montażu do opuszczonego zakładu w Sadach.

Zatrudniający około 2700 osób zakład MAN Bus Starachowice, od poniedziałku 14 października zmniejszył produkcję autobusów - z 14 do 11 sztuk. W związku z tym fabryka zwolniła ok. 250 pracowników. O sytuacji poinformował nas Jan Seweryn, przewodniczący Międzyzakładowej Komisji NSZZ "Solidarność" w MAN BUS Starachowice.

Tę informację, w imieniu kierownictwa firmy, potwierdziła też w lokalnej gazecie echodnia.pl Małgorzata Świątek, specjalista do spraw komunikacji w MAN BUS.

Tymczasowi pracownicy

-"Związki zawodowe zostały poinformowane, że dzienny plan produkcyjny zostaje obniżony do 11 autobusów. Wiąże się to ze zmniejszeniem zatrudnienia. Zwolnionych ma zostać około 250 osób. Będą to głównie osoby zatrudnione w MAN BUS za pośrednictwem agencji pracy tymczasowej. Przewiduje się również zwolnienie pewnej grupy osób zatrudnionych bezpośrednio przez MAN, na umowy. Głównym kryterium, którym pracodawca ma się kierować, typując osoby do zwolnienia ma być dyscyplina, zaangażowanie w pracę i absencja chorobowa - informuje Jan Seweryn.

-"Potwierdzam, że w związku z reorganizacją procesu produkcji z dniem 14.10.2019 roku program produkcji autobusów w zakładzie w Starachowicach zostanie zmniejszony z 14 do 11 jednostek dziennie. Będzie się to wiązało z dopasowaniem zatrudnienia do bieżącej produkcji. Zakład dołoży wszelkich starań, aby cały proces w jak najmniejszym stopniu dotykał pracowników - w imieniu kierownictwa zakładu poinformowała Małgorzata Świątek.

Do Sadów?

Jednak najbardziej zaskakująca informacja dotyczy powrotu produkcji autobusów MAN do zlikwidowanego w 2016 roku zakładu w Sadach - pod Poznaniem.

Wówczas cała produkcję przeniesiono do Starachowic, podkreślając wieloaspektową opłacalność tego posunięcia. O tym wydarzeniu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

-"W ostatnich dniach podjęto zaskakującą decyzję, że jednak część autobusów będzie znów transportowana do stojącego pusto zakładu w Sadach i tam będą dokonywane ostateczne prace montażowo wykończeniowe. Decyzja ta ma sprawić, że w zakładzie w Starachowicach skończą się problemy z pomieszczeniem schodzących z taśmy autobusów. Ale czy jest to właściwe rozwiązanie? Według nas nie, bo podniesie to koszty produkcji, bo dojdą koszty transportu, utrzymania hali i zatrudnienia dodatkowych pracowników. Najwłaściwszym rozwiązaniem jest takie dopracowanie procesu produkcyjnego, aby autobusy z linii trafiały wprost do klienta - komentuje decyzję o powrocie do Sadów Jan Seweryn, przewodniczący Międzyzakładowej Komisji NSZZ "Solidarność".

Porozumienie podpisane

Dodajmy na koniec, że 21 października w MAN Bus podpisane zostało porozumienie o zwiększeniu limitu godzin nadliczbowych. Zarząd firmy poczynił daleko idące ustępstwa, co przełoży się na lepsze warunki do pracowników.

Najważniejsze punkty porozumienia to: 1. Limit godzin nadliczbowych to 330, a nie 384 jak proponował Zarząd. 2. Gwarancja wypłaty premii koncernowej. 3. Gwarancja wypłaty 50% tzw. "dobrowolnego dodatku". 4. Gwarancja wypłaty co tydzień 100 zł. do końca bieżącego roku. 5. Dobrowolność pracy powyżej 260 godzin nadliczbowych. 6. Brak wpływu przebywania pracownika na urlopie na wypłacenie mu cotygodniowej premii w wysokości 100 zł.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
fabryka
MAN
  • Konrad Filip – 04.11.2019

    No tak, Ukraińcy woza autobusy, 10gr taniej z kilometra jak Polacy to teraz produkcja wraca do Sadów, gdzie do tej pory był magazyn autobusów. 😁😅✌️

  • Wojciech Liberda – 04.11.2019

    Problem Starachowic jest taki... że ciezko tam dojechać... zalili sie kiedys jak tam bylem nawet pracownicy, którzy przyszli tu do pracy z Poznania. W Sadach jest bliżej do głównego dostawcy czyli Niemiec... dodatkowo lotnisko w pobliżu, a tak z Okęcia jazda na 3,5 h... wiec zmiana raczej pod klienta... trzeba pamiętać, ze w Poznaniu nie będzie pracowników tymczasowych... a płaca zaczyna sie od 3 tys na rękę...

  • Wieczorek Dariusz – 04.11.2019

    Jakość autobusów po przeniesieniu do Starachowic dosyć mocno spadła i to właśnie jakość tych elementów, które są montowane na końcu. To jest bardzo dobra decyzja, o ile oczywiście wraz z nowymi kadrami, stan ten się nie zmieni.

  • Michał Pawłowski – 04.11.2019

    Zdecydowanie, jakość wozów ze Starachowic jest masakryczna.

  • Michał Paweł Łukasz – 04.11.2019

    Mówi się że brakuje pracownikow, tymczasem man zwalnia i przenosi produkcję. Czyli w Poznaniu są fachowcy czy będą z zagranicy ściąganie?

  • Jan Kucharczyk – 04.11.2019

    Tak, Starachowice to dramat.

  • Wiktor Kolarz Zawada – 04.11.2019

    "Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki." Do tej samej rzeki można wejść tyle razy, na ile ma się ochotę, trzeba jednak pamiętać, że za każdym razem sytuacja towarzysząca kąpieli i sama woda będzie inna.

  • Wojtek Drozdowski – 04.11.2019

    Hale w Sadach wciąż stoją puste. Potencjał więc jest.

  • Sławomir Gugała – 04.11.2019

    To koło Solarisa.?

  • Anh Minh Nguyen – 08.11.2019

    Dla mnie byłoby dobry pomysł jak za dawnych czasów A dwa jeśli po przywróceniu produkcji do Sadach jakość się poprawi...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....