TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Problemy częstochowskich hybryd rozwiązane?
WCZESTOCHOWIE.PL InfoBus.pl - Opublikowano: 15.04.2016 17:36:54 20 komentarzy
fot. Patryk Hartman, czgk.pl

Wczoraj na ulice Częstochowy powróciły hybrydowe Solbusy. To na razie sześć pojazdów. Kolejne będą pojawiać się na liniach po usunięciu usterek przez producenta.

Problemy gazowo-elektrycznych Solbusów w Częstochowie zaczęły się 16 marca. Doszło wtedy do awarii reduktora w jednej z hybryd. MPK podjęło decyzję o natychmiastowym wycofaniu pojazdów z ruchu. Spółka zobligowała także producenta to przeprowadzenia napraw.

Powodem wycofania z eksploatacji autobusów o napędzie gazowo-elektrycznym były usterki przewodu niskiego ciśnienia doprowadzające gaz do silnika. Część z nich została już naprawiona przez producenta. Jak powiedział Robert Madej, wiceprezes częstochowskiego na łamach portalu wczestochowie.pl Lider Trading wskazał sześć autobusów gotowych do jazdy. W czwartek powróciły do służby liniowej. Prezes Madej dodał także, że wszystkie pojazdy są bezpieczne, a przewoźnikowi zależy jedynie na wyeliminowaniu usterek.

Co wobec tego było przyczyną uziemienia Solbusów? Chodziło o reduktor dawkujący gaz do mieszalnika, a dokładniej jego jeden element- gumową membranę. Dochodziło do jej przesunięcia. Wskutek tego ciśnienie gazu nie było zredukowane do warunków atmosferycznych. To z kolei powodowało uruchomienie systemu gaszenia komory silnika, który takie zdarzenie traktował jako pożar. Ponadto okazało się, że komputer pokładowy hybryd nie odcina w takiej sytuacji dopływu gazu.

MPK zobligowało producenta Solbusów do wymiany awaryjnych elementów. Pojazdy mają mieć sukcesywnie wymieniane reduktory oraz oprogramowanie. Możliwe są także dodatkowe ingerencje w instalację CNG. W efekcie przeprowadzenia akcji serwisowej na ulicach Częstochowy mają się sukcesywnie pojawiać kolejne pojazdy.

Gdynia patrzy?

Sytuacją częstochowskich hybryd z pewnością jest zainteresowany gdyński PKM. Pod koniec stycznia spółka ogłosiła już trzeci przetarg na dostawę gazowo-elektrycznych solówek. Otwarcie ofert zaplanowano wstępnie na 31 marca. Jednak dzień wcześniej przewoźnik zmienił zdanie i przesunął ten termin na 20 kwietnia. Wcześniej dokonano także pewnych zmian w specyfikacji zamówienia. Patrząc na wszystkie aspekty tej sytuacji nie sposób nie odnieść wrażenia, że PKM przyjął postawę asekuracyjną. Z resztą nie powinno to dziwić.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
PKM Gdynia
Solbus
Lider Trading
Gazela
hybryda
  • ttt – 15.04.2016

    System nic nie musiał interpretować, bo to były zapalenia i to kilka.

  • Xx – 15.04.2016

    Ciekawe na jak dlugo usterki usunieto i czy jeszcze beda takie sytuacje awaryjne i oby do doszlo do takiej tragedi jak testowali i zapalil sie pod Bydgoszczą

  • Piotr K. – 15.04.2016

    No cóż, w normalnych warunkach producent buduje prototypy, dokładnie testuje, usuwa stwierdzone usterki i rozpoczyna produkcję. Ale czasu na dokładne testy Solbus nie miał, więc de facto w Częstochowie jest 40 prototypów.

  • ARG – 15.04.2016

    Pod Bydgoszczą nie było tragedii, ot zwykłe spalenie się autobusu na testach prototypu, każdemu się może zdarzyć. Tragedia będzie jak przez ten prototyp w regularnym ruch dojdzie do tragedii i ucierpi człowiek.

  • :) – 16.04.2016

    Jakoś nie piszecie ze w Danii się sfajczył Solaris a robicie jazde Solbusowi. Weźcie się zastanówcie.

  • Albert – 16.04.2016

    Prawdopodobnie nie obejdzie się bez ofiar gdy kiedyś ktoś nie zdąży uciec.Taki pingpong będzie co jakis czas uprawiany między MPK Cz-wa który pieniądze ładuję zamiast w nowy tabor - w nowe biurowe stanowiska dla "swoich"a producentem tego technologicznego bubla który wziął za ten badziew 60 baniek z UE. A co z ogromnym "ekologicznym" hałasem jakie te buble wytwarzają ?

  • Gość – 16.04.2016

    Czy to prawda że w Częstochowie było kilka zapaleń i to w trakcie jazdy z pasażerami

  • Strazaksam – 16.04.2016

    Dwa zapalenia na lini jedno na bazie

  • gibon – 16.04.2016

    @Albert: Akurat wczoraj częstochowskie MPK ogłosiło przetarg na 40 nowych autobusów zasilanych ON... A co do hałasu hybryd, to już nie jest taki, jak wcześniej. W czasie ostatnich napraw, wyraźnie go zredukowano.

  • abc – 16.04.2016

    Dzisiaj widziałem, a chyba bardziej słyszałem, kilka hybryd w ruchu. Robią straszny hałas i nie mam wrażenia, żeby hałas był mniejszy niż wcześniej. Chyba nawet stare Ikarusy z Warszawy są cichsze.

  • Mack – 16.04.2016

    Wozy są zdecydowanie cichsze.

  • abc – 16.04.2016

    Nawet, jeśli są cichsze (czego jakoś nie mogę zauważyć), to i tak są strasznie głośne.

  • albert – 17.04.2016

    Pozostaje pytanie kto i w jaki sposób wydał zezwolenie na użytkowanie tych bubli w normalnej eksploatacji? czy poziom hałasu i bezpieczeństwo były badane przez odpowiednie służby ( w jaki sposób i gdzie ) oraz jak ogromny hałas pole elektryczne mają wpływ na zdrowie pasażerów i kierowców ?

  • xxx – 17.04.2016

    Drogi kolego, zacznijmy od początku. MPK wygrało konkurs Gazeli na hybrydy gazowo-elektryczne. Wniosek o ogłoszenie wyników był przetrzymywany w NFOŚ ponad rok czasu!!! To znów wymusiło szybką nerwówkę co z kolei oznacza, że tylko Solbus się zgłosił. Skoro się zgłosił i w sumie udział w tym biorą firmy z Czech i Kanady to biorą na siebie odpowiedzialność ogólnoświatową za takie rozwiązanie. I wież mi nikomu nie zależy na porażce. Ostatnio był problem z przewodem i włoskim reduktorem, który został wycofany. Zredukowano odgłosy pracującego silnika i teraz jest zdecydowanie ciszej, ale dla mnie jeszcze za głośno w stosunku do silników z Euro6. Problem jest na bieżąco rozwiązywany, a to że nie jeździły to zasługa serwisantów Solbusa, którzy na drugim razem nie dokręcili objemki na przewodzie. Częstochowa ma jakiś szczególne szczęście do nowych pojazdów. Tak było z Ikarusami 415/435, w których padały skrzynie i silniki, później Solaris U12, w których była wada popychaczy i Twistami, w których pękła konstrukcja. Teraz wszystko jeździ i jest dobrze, ale co nas nie zabije to nas wzmocni. Co do pojazdów gazowo-elektrycznych ZA DARMO... każde małe miasto by to wzięło ponieważ nie stać nas na wywalenie 66 mln PLN, bo po prostu naszego miasta na to nie stać. Nowy przetarg na 40 diesli spowoduje, że odmłodzi się tabor, najstarszym pojazdem zostaną Citaro z pierwszej dostawy, reszta idzie do kasacji. W nowej perspektywie do kupienia są nowe tramwaje, remont istniejącej całej linii 1 od Kucelina do Fieldorfa (oprócz wyremontowanych odcinków) wymiana słupów, zasilania itd, i ewentualna budowa nowej linii, ale dopiero są konsultacje co do komunikacji z Częstochowie.

  • xxx – 17.04.2016

    Jeszcze jedna sprawa, Solbus dostał homologację, związku z tym mieści się we wszystkich normach prawnych!

  • Albert – 17.04.2016

    A nie no to wszystko w porządku jak następnym razem dostaniemy za "darmo" wozy drabiniaste z wołami to też weźmy--- przecież nas podobno nie stać na "wywalenie" (skądinąd ciekawe określenie) na zakup dobra z którego utrzymuje sie firma. Oczywiście stać takie małe miasto na utrzymywanie stale powiększającej się "floty" wszelkiej maści "pierdzistołków" tak w MPK Cz-wa jak i w UM vide MZDiT których zakres "obowiązków" jest często fikcyjny i dublują się wzajemnie a kasa leci. Tak na marginesie już chyba dwa razy więcej ludzi siedzi w MPK za biurkami niż za kierownicą. Do tego dziwna zbieżność nazwisk czołowych działaczy SLD z nowo powstającymi dziwnymi etatami nie wiadomo komu i czemu mającymi służyć oprócz zainteresowanych? I na koniec mnie nie interesuje co się stało i kto zawinił niebezpieczne jest to że się "stało" i że nie raz i że następnym razem mogę nie zdązyć uciec z tego badziewia. Co do hałasu to skoro ja nie mogę wytrzymać kilku przystanków siedząc z przodu to co muszą przechodzić kierowcy przez tyle godzin pracy. I jeszcze jedno odpowiedzialna firma nie zamawia 40 nie sprawdzonych jak się okazuje bubli prototypów na których opiera swoją działalność. Bierze się jeden dwa i testuje dłuższy czas w różnych warunkach tak jak Kraków który testował Solarisa który jak się okazał jeździ cicho bezawaryjnie do tego ma klimatyzację teraz zamawiają następne sztuki

  • Q – 17.04.2016

    Dostal taką homoligacje ze na testach sie zajaral i jak pisze strazaksam na bazie i na mieście tez jaral sie obronco zlombusa

  • Roman – 17.04.2016

    Zgadzam sie z Albertem ma racje kupili bubel a co będzie jak minie okres gwarancyjny mpk będzie naprawiać wozy na swoj koszt oile zresztą wytrzymaja okres gwarancyjny

  • PASAŻER – 18.04.2016

    TO CO : Mam wsiadać do tego wynalazku, czy raczej NIE ?Bo nie chciał bym wraz z innymi pasażerami jak tu piszecie wylecieć w powietrze ?

  • nemo – 18.04.2016

    Wszystko sie pali :(http://www.krone.at/Oesterreich/Mopedauto_ging_in_Flammen_auf_und_schmolz-Schock_fuer_Insassen-Story-506009

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....