TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Premiery koncernu EvoBus podczas tegorocznych targów w Kortrijk
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 07.10.2003 10:50:53
Premiery koncernu EvoBus podczas tegorocznych targów w Kortrijk

Nowe konstrukcje Mercedes-Benz

Dla sekcji Mercedes-Benz Bus and Coach koncernu EvoBus GmbH, rok 2003 upłynie pod znakiem nowości w zakresie produktów, technologii i usług. Są wśród nich dwie nowe wersje autobusów lokalnych i turystycznych. Te dwa debiuty są odpowiedzią na rosnące wśród europejskich przewoźników zapotrzebowanie na tzw. autobusy o pośredniej długości. Mowa o lokalnym Citaro MÜ o długości 13,01 metra oraz turystycznym autokarze Travego M, który przy długości 12,82 metra mieści we wnętrzu 16 rzędów siedzeń w odmianie trzygwiazdkowej, zapewniając miejsce 53 pasażerom z uwzględnieniem przestrzeni na toaletę chemiczną. Model ten wypełnia lukę pomiędzy odmianą 12-metrową (15 rzędów siedzeń) a 13,85-metrową wersją o trzech osiach (17 rzędów). Travego M zostanie po raz pierwszy zaprezentowany międzynarodowej publi"ności podczas targów "Busworld" odbywających się w belgijskim Kortrijk w dniach 17-22 października 2003. To jednak nie koniec nowości spod znaku trójramiennej gwiazdy, przygotowanych na październikową wystawę. Gwiazdą stoiska Mercedes-Benz będzie mający tu także swoją światową premierę, w pełni przystosowany do turystyki midibus Tourino o długości tylko 9,35 metra. Tourino to pojazd zupełnie nowej koncepcji, mający własny styl i mogący się pochwalić korzystnym stosunkiem ceny do walorów użytkowych. Autobus, mieszczący na pokładzie 38 foteli pasażerskich (plus siedzenia dla kierowcy i pilota wycieczki), ma pełne wyposażenie autokaru turystycznego, dzięki czemu pod względem komfortu podróżowania jest pełnoprawnym członkiem rodziny luksusowych autokarów spod znaku Mercedesa. W Tourino zastosowano także szereg innowacji technicznych - oprócz nowej, niezależnie zawieszonej przedniej osi, zastosowano także silnik umieszczony z tyłu. Jest to rzadko obecnie stosowane rozwiązanie w tym segmencie rynku autokarów, a które pomaga w znacznej redukcji hałasu w porównaniu z konstrukcjami przedniosilnikowymi. Technologie paliw alternatywnych nabierają znaczenia jako źródło czystszego napędu dla autobusów miejskich w cierpiących z powodu dużego zanieczyszczenia powietrza, wielkich metropoliach. Od wielu lat, technologie przyjazne dla środowiska, takie jak napęd gazowy, na stałe zadomowiły się w rodzinie autobusów niskopodłogowych autobusów Citaro i minibusów Sprinter. Przystosowany do zasilania sprężonym gazem ziemnym silnik M447 hLAG, wyposażony w czujnik tlenu i katalizator utleniający, stosowany w autobusach miejskich Citaro już dziś spełnia normy czystości spalin Euro 4. Także certyfikat EEV (Pojazd o Szczególnie Niskiej Szkodliwości dla Środowiska), uzyskany przez ten autobus zdaje się potwierdzać tezę o sprężonym gazie ziemnym (CNG) jako paliwie przyszłości. Natomiast przyznany autobusowi Citaro znak przyjazności dla środowiska "Blue Angel" (Błękitnego Anioła) potwierdza, że autobusy i autokary Mercedes-Benz są wytwarzane przy użyciu procesów produkcyjnych zgodnych z wymogami ekologicznymi.

Dwie premiery Setry na Busworld Kortrijk

Do najważniejszych premier tegorocznej wystawy autobusów "Busworld", która odbywać się będzie w dniach 17-22 października, będą z pewnością należały dwie nowości Setry: po raz pierwszy prezentowana nowa rodzina ComfortClass 400 oraz trzyosiowy autokar S416HDH. Oprócz tego, firma zaprezentuje także piętrowy autokar S431DT oraz midibus S411HD Club Bus, reprezentujące rodzinę TopClass 400. Stoisko Setry uzupełnią S315NF oraz S317ÜL z rodziny MultiClass. Jak już wspominaliśmy, od października br., wszystkie autokary Setra TopClass 400 będą standardowo wyposażane w elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP. Przewiduje się, że także nowa rodzina autobusów ComfortClass 400 będzie wyposażana w ten system, począwszy od wiosny 2004 roku. W Kortrijk, seria ComfortClass 400 będzie reprezentowana przez dwa pojazdy: S415GT-HD o długości 12,2 metra oraz S416GT-HD o długości 13,07 metra. Seria ComfortClass 400 dołączy w gamie pojazdów oferowanych przez Setrę do rodziny autobusów turystycznych TopClass 400 oraz, przeznaczonej do regularnych połączeń lokalnych, rodziny MultiClass. Autobusy te łączą w sobie wysoki standard, charakterystyczny dla autokarów typowo turystycznych, z wydajnością, potrzebną przy wycieczkach czy przejazdach okazjonalnych. W następcach popularnej serii 300GT-HD zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań technicznych. Uwagę zwraca zwłaszcza zupełnie nowa deska rozdzielcza. Kolejna z prezentowanych nowości, model S416HDH, uzupełnia ofertę autokarów TopClass 400. Przy długości całkowitej wynoszącej 129900 mm, pojazd ten zapewnia 50 miejsc pasażerskich przy konfiguracji 4-gwiazdkowej. Produkcja tej odmiany długościowej, o rozstawie osi 6250 mm, czyli o 990 mm dłuższym, niż w bazowym modelu S415HDH, została przygotowana w bardzo krótkim czasie, w odpowiedzi na zgłaszane przez klientów zapotrzebowanie na nowe warianty długościowe trzyosiowych autokarów. Debiut rynkowy tego modelu planowany jest właśnie na targi w Kortrijk. Innym eksponatem Setry będzie znany już, dwupokładowy autokar S431DT - okręt flagowy rodziny TopClass 400. Przy długości wynoszącej 13,89 metra i wysokości 4 metrów, autobus oferuje do 4 miejsc więcej, niż podobne pojazdy pochodzące od konkurentów, oferuje też większą przestrzeń na bagaż i pojemność zbiornika paliwa. Dzięki tym cechom, od swojego debiutu rok temu, dwupokładowiec Setry stał się wyznacznikiem trendów w swoim segmencie rynkowym. Kolejnym prezentowanym w Belgii autobusem będzie midibus S411HD, najmniejszy z rodziny TopClass 400. Ten 10,1-metrowy pojazd szczególnie nadaje się do obsługi wycieczek dla mniejszych grup, a dzięki swoim kompaktowym rozmiarom, dobrze zdaje egzamin na wąskich, bocznych drogach oraz w przełęczach górskich. W Kortrijk nie zabraknie także przedstawicieli rodziny MultiClass, którą reprezentować będą 13,85-metrowy model S317ÜL oraz 12-metrowy S315NF. Pojazdy te oferują atrakcyjne rozwiązania, zarówno dla państwowych, jak i prywatnych przewoźników lokalnych. Pierwszy z nich wyróżnia się korzystnym stosunkiem pojemności pasażerskiej do ceny, natomiast model S315NF - dzięki wygodnej dla pasażerów, niskopodłogowej konstrukcji, nadaje się zarówno do obsługi regularnych połączeń miejskich, jak i lokalnych, podkreślając obiecujące perspektywy dla tego segmentu rynku. W 2002 roku, Setrze udało się umocnić jej i tak dość silną pozycję na niemieckim rynku autobusów lokalnych, osiągając wzrost udziału z 37,5% w roku 2001 do 39,4% w roku ubiegłym, co potwierdza dobrą opinię niemieckich przewoźników o autobusach serii MultiClass. Busworld to największe targi w branży autobusowej. Pod koniec października, w belgijskim Kortrijk zostaną one oficjalnie otwarte dla publiczności z branży już po raz 17. Ponad 120 producentów autobusów i autokarów, poddostawców i firm usługowych będzie się wystawiało w 6 halach oraz na niezadaszonych terenach wystawowych wokół nich. Stoisko Setry o powierzchni 1000 m 2 , na którym stanie łącznie 7 pojazdów, będzie się znajdowało w hali nr 5.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kortijk
premiera
Evobus
MB
Setra
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....