TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Premierowy MAZ Euro 6 na Śląsku
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.02.2016 22:20:28 21 komentarzy
Polska montowania MAZ ruszy w marcu!

10 lutego br. odbyła się w Czeladzi prezentacja autobusu MAZ 203088 Euro 6 zorganizowana przez spółkę MAZ Auto Poland. Podczas spotkania padła zapowiedź oficjalnego uruchomienia montowni autobusów MAZ w Płońsku przez spółkę Glaspo Motors. Ta informacja przyćmiła trochę główny cel śląskiego spotkania, czyli premierę modelu MAZ 203088 Euro 6, jednak my naszą relację zaczynamy od opis najnowszej wersji tego niskopodłogowego autobusu miejskiego. 

Najważniejsze zmiany jakie zaszły w tym doskonale znamy w Polsce pojeździe to oczywiście układ napędowy, gdzie mamy teraz silnik Euro 6 – Mercedes-Benz OM 936 LA o pojemności 7,7 l i mocy 235 kW (320 KM) współpracujący z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1400B. Także sztywna oś przednia, most napędowy (5,82) oraz układ kierowniczy pochodzą od ZF. Warto podkreślić, że białoruski autobus miał wiele opcji specjalnie zastosowanych pod kątem polskiego rynku. To m.in.:

- układ hamulcowy (EBS)

- system przyklęku ECAS firmy Knorr;

- system kontroli ciśnienia w kołach

- oraz wariant 10 miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi (przy 28 miejscach siedzących)

Pokazany w Czeladzi model MAZ 203 na pewno będziemy mogli zobaczyć za miesiąc. Na marcowych targach Warsaw Bus Expo w Nadarzynie MAZ Auto Poland wydzierżawił sporą powierzchnię wystawienniczą i tam pokaże swoją ofertę dla Polski. Jak zapowiedzieli białoruscy konstruktorzy, fabryka w Mińsku może zrealizować wszystkie życzenia polskich przewoźników, byleby je zgłosili odpowiednio wcześniej. Na zakończenie warto dodać, że pokazany na Śląsku pojazd pomyślnie zaliczył już badania homologacyjne i obecnie przechodzi testy SORT w warszawskim ITS-ie. Wówczas będziemy wiedzieć coś więcej o jego spalaniu. Na razie wiemy najwięcej o zastosowanych w autobusie komponentach. W Czeladzi na ich temat swoje wystąpienia mieli:

- Janusz Klimczok i Janusz Drabicki z firmy Mercedes-Benz Sosnowiec

- Jan Wojewódzki z firmy Peter Renz (komponenty ZF)

- Krzysztof Kożuchowski z ACTIA, która wyposażyła MAZ 206088 w najnowsza deskę rozdzielczą z kolorowym wyświetlaczem LED oraz kompletny system diagnostyczny.

Płońsk w marcu

Podczas spotkania padła zapowiedź oficjalnego uruchomienia montowni autobusów MAZ w Płońsku przez spółkę Glaspo Motors. –„Chcemy oficjalnie rozpocząć działalność 15 marca br. – powiedział Piotr Opas prokurent w firmie Glaspo Motors. – Chcemy zaprosić rano gości do Płońska, na otwarcie naszej montowni, a następnie świętować z nimi ten sukces na targach Warsaw Bus Expo w Nadarzynie, gdzie będziemy dysponować dużą powierzchnią wystawienniczą. Chcemy pokazać produkty, gdzie główna, konstrukcyjna myśl jest białoruska, ale wykonanie już polskie. Dodatkowo zastosowane komponenty renomowanych firm takich jak ZF, Knorr, Actia czy Mercedes-Benz gwarantują z jednej strony niezawodną eksploatację pojazdów, zaś z drugiej ponad 50-procentowy udział unijnych komponentów, co ma znacznie w unijnych przetargach. Na razie chcemy mierzyć się z takimi firmami jak Solaris, ale chcemy być równie dobrzy” – podkreślił Piotr Opas.

Decyzja o uruchomieniu montażu MAZ-ów była oczekiwana od dawna. Początkowo mówiono o czerwcu 2015 r., natomiast teraz pojawiła się już konkretna data – 15 marzec. Najprawdopodobniej w tej uroczystości wezmą też udział przedstawiciele białoruskiego rządu. Dla naszych wschodnich sąsiadów uruchomienie montowni MAZ w Polsce to spory, wielopłaszczyznowy sukces.

Zadania montowni

Bramy zakładu w Płońsku mają przede wszystkim opuszczać niskopodłogowe autobusy miejskie MAZ 203 Euro 6 o długości 12 m oraz MAZ 206 Euro 6 o długości 9 m. Mają one być jeszcze lepiej dostosowane do potrzeb polskiego klienta i to zarówno pod względem zastosowanych komponentów, jak i jakości wykończenia. Glaspo Motors liczy, że liczba zastosowanych komponentów wyprodukowanych w Unii Europejskiej plus robocizna polskich montażystów przekroczy poziom 50% wartości produkowanych pojazdów i tym samym polska oferta MAZ-a będzie traktowana w krajowych przetargach publicznych na równi z propozycjami innych unijnymi producentów.

Wymagania dt. udziału unijnych  komponentów to pierwszy zasiek pokonany na drodze do europejskiego rynku. Kolejny to wymóg zastosowania stali nierdzewnej lub stali zabezpieczonej poprzez kataforezę w szkieletach konstrukcyjnych. Jak zapowiedzieli obecni na spotkaniu konstruktorzy, MAZ raczej nie przewiduje zastosowania stali nierdzewnej w swoich pojazdach. Zdaniem naszych wschodnich sąsiadów mija się to prostu z celem i jest za drogie. Skoro pojazd ma przeżyć 8-10 lat to po co w niego inwestować duże pieniądze na zabezpieczenie antykorozyjne? Doświadczenie MAZ z wschodnich rynków pokazują, że tam białoruskie pojazdy sprawują się dobrze i to w zdecydowanie trudniejszych warunkach. I klienci są zadowoleni. Ot i cała filozofia. Natomiast od razu po tych słowach Piotr Opas zapowiedział, że Glaspo Motors – w razie takiej potrzeby – będzie dodatkowo zabezpieczało montowane w Płońsku pojazdy poprzez kataforezę, w oparciu o zewnętrzną firmę. Nie chciał zdradzić szczegółów, ale trzeba sobie zdawać sprawę, że taka operacja generowałaby ogromne koszty. Solaris wiele razy analizował duże zamówienia z Europy Zachodniej pod kątem zastosowania KTL-u i za każdym razem taka opcja po prostu się nie opłacała. Być może Glaspo Motors ma na to jakiś patent, o którym jeszcze nie wiemy. Bardzo chętnie go poznamy.

Będąc jeszcze w temacie montowni w Płońsku warto podkreślić, że autobusy mają być jedną z trzech produkcyjnych gałęzi. Oprócz tego będzie odbywał się tutaj montaż białoruskich pojazdów ciężarowych oraz zabudów pożarniczych oraz traktorów. Łączne zatrudnienie ma wynieść ok. 100 osób.


Sprawdź też:
MAZ
Glaspo
Płońsk
  • Piotr K. – 16.02.2016

    Patrząc na te zdjęcia wydaje się, że z większości przetargów wyeliminuje MAZa ilość miejsc dostępnych wprost z podłogi.

  • Kermit – 16.02.2016

    Dla panów Głośnego i Czerny to zła wiadomość

  • ä – 16.02.2016

    Jedyny plus to chyba kabina bo jest pod sam sufit a nie jak w oSralisie mozna wrzucic smieci na glowe kierowcy..

  • MIG – 16.02.2016

    Autobusy nie będą wykonane ze stali nierdzewnej - i to powinien być czynnik eliminujący je z rynku. Eksploatacja autobusu w Polsce przekracza 8-10 lat, często trwa lat nawet 18 (przykładowo MPK Wrocław nadal eksploatuje Volvo B10BLE 6x2 z 1998 roku). Kupując MAZa liczyć się trzeba będzie z tym, że po kilku latach, wzorem popularnych Jelczy sprzed 2000 roku (potem robili je z nierdzewki), autobusy nie tylko będą straszyć skorodowanym nadwoziem z zewnątrz, ale również będą korodowały ich szkielety, czego efektem będzie pękanie konstrukcji. Niech MAZ oczu nie mydli - brak stosowania nierdzewki jest spowodowane chęcią oferty TANIEGO autobusu. Niestety, marką i wykonaniem przegrałby z wyrobami Solaris, AMZ, SOR. Więc muszą kusić ceną.

  • Nikt – 16.02.2016

    Nie mam nic przeciwko Białorusinom, ale jednak lepiej gdyby to była jednak nasza myśl techniczna, że o prawdziwych właścicielach nie wspomnę.

  • MazFan – 16.02.2016

    W końcu dopracowany pulpit. Teraz wygląda profesjonalnie.

  • urbino IV – 16.02.2016

    Nareszcie realna konkurencja dla Solarisa.

  • hugo – 16.02.2016

    Profesjonalny pulpit , dobre sobie.Przerost formy nad treścią.W dalszym ciągu pulpit nie jest regulowany razem z kierownicą.Nie wyobrażam sobie otwierania drzwi tymi przyciskami(setki razy dziennie). Trzeba przyznać że pulpit jest trochę ładniejszy od wcześniej stosowanych. Prywaciarze ze śląska pewnie to kupią , normalne firmy transportowe chyba nie...

  • Michał – 16.02.2016

    Wyjechał z fabryki już tak zardzewiały?

  • piotr szczepanski – 16.02.2016

    pkm sosnowiec bedzie miał te mazy

  • kuk – 16.02.2016

    PKM Sosnowiec nie jest zainteresowany pojazdem który przy poprzednich dwóch testach (203 i 206) nie potrafił objechać ani razu do końca dniówki

  • pawo – 16.02.2016

    Ja bym tego badziewia nie kupil bo to znaczy cornac sie w czasy komunistycznych rupieci

  • Pracownik WTR – 16.02.2016

    Mig Leci po MA3ie jak po kaczce . A Sam kocha tandetę i tęskni PRL .

  • karolek – 17.02.2016

    biedni Polacy masową będą kupowali tez złom

  • kris – 17.02.2016

    Nie przesadzajcie znowu. Liche to jak sor ale ma niską podłogę i 8 lat wytrzymi do końca umowy.

  • oko – 17.02.2016

    Kompletna beznadzieja, jeżeli chodzi o te "foliowe" przyciski. To rozwiązanie z chińszczyzny ze sklepu "za 5 złotych", a nie coś co ma być używane dziesiątki razy na godzinę przez kilkanaście lat. Poza tym czy to mądre że bliżej kierowcy są przyciski skrzyni biegów, a na samej krawędzi te od drzwi?

  • loop – 17.02.2016

    Może odejście od wysokiej klasy zabezpieczenia antykorozyjnego przy parciu na częstą odnowę taboru i krótkoterminowe kontrakty z operatorami to dobry pomysł na biznes?

  • gemiz – 18.02.2016

    Jak dalej w przetargach cena będzie 80 procent to będą "łykać" wszystko

  • Urzędnik – 27.02.2016

    To klasyczna pralnia, ten porąbany pomysł montowni u Opasa. Żadnych pracowników - wszystko robią Białorusini i to oficjalnie nie zatrudnieni.

  • P5 – 13.03.2016

    Każdy autobus to zlepek Mercedesa, Iveco, Cumminsa, DAFa i ZF. Tylko nazywają to inaczej. Tylko dlaczego te znakomite podzespoły zamykane są w tak brzydkich obudowach? Solbus jest obrzydliwy, SOR również ale TO już przechodzi ludzkie pojęcie. Średnio utalentowany plastycznie gimnazjalista zaprojektował by ściany przednią i tylną tego MAZa lepiej. Nawet białoruski MKM. I to za darmo. Myślałem że w Płocku zaczną klepać jakąś modernę po liftingu a tu to samo co widziałem 5 lat temu na Śląsku.
    Idealny autobus dla Mobilisa. Minimum jakości za minimum ceny - oni to lubią. Przy okazji montażyści z fabryki na czarno dorobią jako kierowcy. Przetarg na 100 nieprzegubowych autobusów w Warszawie właśnie ogołszono...

  • Milosnik komunikacji – 28.04.2016

    ILE KOSZTUJE TAKI MAZ EURO 6 CZY KTOŚ WIE? JA DOWIEDZIALEM SIE ZE JAKOS 500-520 . MOZE KTOS PODPOWIEDZIEĆ>?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...