TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Premiera MAZa 206 na Wystawie Gospodarczej Białorusi
Karol Wach - Opublikowano: 04.07.2007 21:26:45 20 komentarzy
Premiera MAZa 206 na Wystawie Gospodarczej Białorusi

W dniach 26 –29 czerwca b.r. na warszawskim Torwarze odbyła się Wystawa Gospodarcza Białorusi w Polsce. Udział w niej wzięło ponad 100 przedsiębiorstw, reprezentujących takie branże jak petrochemia i chemia, nowe technologie, obróbka drewna, przemysł spożywczy oraz motoryzacja. Nie zabrakło także największego białoruskiego producenta ciężarówek i autobusów –firmy MAZ.

Oprócz kilku samochodów ciężarowych MAZ pokazał cztery autobusy –dwa turystyczne 251 i 256, a także dwa miejskie –203 –wyposażony w silnik spełniający normę Euro 4 i prezentowany po raz pierwszy w Polsce MAZ 206. Zainteresowanie tym autobusem jest spore –mówi Juri Michailovski, Vice Prezes MAZ Auto Poland. W lutym tego roku na łamach InfoBusa zaprezentowaliśmy ofertę białoruskiego producenta (http://www.infobus.pl/text.php?from=search&id=9735&PHPSESSID=1f827852d2f334b26be23c40bbf0b954).

Mimo zapewnień przedstawiciela MAZa o zainteresowaniu produktami firmy i prowadzonych rozmowach w 2007 roku nie udało się sprzedać jeszcze żadnego pojazdu w Polsce. Michailovski nie załamuje się jednak niepowodzeniami. W 2006 roku pierwsze półrocze też było nienajlepsze. Dopiero w drugim znaleźli się chętni na nasze produkty. Autobusy dostarczamy w ciągu mniej więcej 60 dni od momentu złożenia zamówienia przez klienta. Jesteśmy najszybsi na rynku –chwali się Michailovski. Zainteresowani naszymi produktami są przede wszystkim prywatne firmy z mniejszych miast –kontynuuje przedstawiciel MAZa. Jego zdaniem w dużych miastach białoruski producent nie ma szansy zaistnieć na rynku głównie z powodów politycznych i uprzedzeń. W najbliższym czasie MAZ 203 uda się na testy do kilku polskich przewoźników. Do których, tego Michailovski nie chce zdradzić zasłaniając się tajemnicą handlową. Wśród nich będzie także przedsiębiorstwo państwowe. Autobus pokazany na Wystawie to klasyczny tester, bogato wyposażony. Ukłonem w stronę Polaków są polskie siedzenia, których producentem jest poznańska firma Ster, jak również wyświetlacze R&G. Większość komponentów to elementy zachodnie. Za taki pojazd trzeba zapłacić 560.000 zł. W najbliższym czasie MAZ Auto Poland planuje także pokazać w Polsce przegubowy autobus średniopodłogowy, zbudowany na bazie stotrójki. Jednym z prywatnych przedsiębiorców, eksploatujących MAZy jest Tadeusz Powichrowski. Jego firma obsługuje na Górnym Śląsku trzy linie na zlecenie KZK GOP. Kursuje na nich 8 MAZów –siedem stotrójek i jedna dwieścietrójka. Przewoźnik ten nie zgłasza żadnych uwag pod adresem naszych autobusów –mówi Michailovski. Słowa te potwierdził w rozmowie z nami sam zainteresowany. Jestem bardzo zadowolony z tych autobusów –mówi Powichrowski. Dalszy rozwój mojej floty autobusowej będzie wiązał się właśnie z zakupem kolejnych białoruskich autobusów. Do Warszawy właściciel firmy ze Śląska przyjechał obejrzeć „dwieśceszóstkę”. Podoba mi się ten autobus –mówił na gorąco Powichrowski. Idealnie nadaje się do obsługi mniej obciążonych linii. Entuzjastyczne nastawienie do białoruskich pojazdów jest spowodowane doświadczeniami z dotychczasowej eksploatacji MAZów. Te autobusy się właściwie nie psują –cieszy się Powichrowski. Zdarzają się usterki, ale nie są one bardzo poważne. Nie ma też żadnego problemu z serwisowaniem moich autobusów. Ponadto zwraca On uwagę na ich wytrzymałość. Kilka miesięcy temu w tył jednego z MAZów wjechał samochód osobowy - opowiada. W wyniku tej kolizji przód Opla został mocno uszkodzony, na autobusie zaś powstała tylko rysa na lakierze. Inną zaletą tych wozów jest to, że dobrze znoszą trudy jazdy po śląskich, jak wiadomo, nienajlepszych drogach. Oprócz MAZów firma Transport Osobowy Tadeusz Powichrowski w Zabrzu posiada także dwie Karosy B951E. Z tymi autobusami jest znacznie więcej problemów –dodaje ich właściciel. Bez dłuższego zastanowienia zdecyduję się na zakup kolejnych MAZów. Ile nowych pojazdów pojawi się już niebawem w Zabrzu? Tego Tadeusz Powichrowski nie chciał zdradzić, zasłaniając się wiążącymi się z ewentualną obsługą kolejnych linii skomplikowanymi procedurami przetargowymi, a także koniecznością uśpienia czujności konkurencji. 

Na turystyczne MAZy 256 nie narzekają także przedstawiciele PKS Limanowa. Autobusy jeżdżą i zarabiają na siebie. Nie ma żadnych niepokojących sygnałów –mówi Michailovsjki. Na 256 nie narzeka także Powichrowski, który posiada jeden taki autobus. Firma MAZ oferuje te autobusy w wersji podmiejskiej i turystycznej.

MAZ 206

Jak wspomnieliśmy wcześniej na Wystawie Gospodarczej Białorusi w Polsce po raz pierwszy w Polsce zaprezentowany został niskopodłogowy autobus miejski MAZ 206. Może on stanowić konkurencję przede wszystkim dla produktów Jelcza, przyciągając potencjalnych klientów zwłaszcza swoją ceną –kosztuje bowiem 360.000 zł. Prezentowany w Warszawie egzemplarz wyposażony został w mechaniczną skrzynię biegów, jednak ewentualni kontrahenci powinni raczej decydować się na zakup pojazdów z automatem. MAZ 206 pokazany w Warszawie, w przeciwieństwie do dwieścietrójki, nie posiadał polskich akcentów. Zarówno siedzenia, jak i wyświetlacze są białoruskie. Silnik spełniający normę EURO 3 dostarczył Mercedes. Jak zdecydowana większość autobusów niskopodłogowych, także i najkrótszy z miejskich MAZów posiada funkcję przyklęku oraz miejsce dla wózka inwalidzkiego. Podróżować nim może 64 pasażerów, powierzchnia dla pasażerów stojących na m2 wynosi 6,08. 25 osób może jechać na miejscach siedzących. Minimalna wysokość stopnia nad poziomem drogi to 270 mm. Opcjonalnie można pojazd ten wyposażyć w klimatyzację. Poniżej prezentujemy dane techniczne MAZa 206

Długość –8650 mm

Szerokość –2094 mm

Wysokość 2880 mm

Masa własna autobusu –7920 kg

Masa całkowita autobusu –12520 kg

Silnik –Mercedes OM 904 LA Euro 3

Moc silnika –130

Maksymalny moment obrotowy –675 Nm

Skrzynia biegów –ZF 6HP502C

Rodzaj zawieszenia –pneumatyczne

V max –80 km/h

Opony –245/70R 19,5

MAZ 251

Warto zwrócić także uwagę na turystyczny autobus MAZ 251. Pokazywany na Wystawie pojazd jest właściwie od początku w ofercie MAZ Auto Poland, jednak fizycznie pojawia się on w Polce dość rzadko. Żaden z polskich przewoźników nie zdecydował się jak na razie na zakup takiego autokaru. Jest to komfortowy, klimatyzowany autobus, spełniający wszelki standardy –zachwala swój produkt Michailovski. Nie zabraknie w nim także kuchenki i systemów audio-video. Cena MAZa 251 to 880.000 zł.    

Na Wystawie Gospodarczej Białorusi zostało zaprezentowane wszystko to co kraj ten może zaoferować –ocenia Michailevski. Pojawili się także potencjalni kontrahenci MAZa. Kilku z nich już wcześniej było zainteresowanych pojazdami tego producenta. Kolejną dużą imprezą, na której MAZ zaprezentuje swoje produkty będą kieleckie targi TRANSEXPO. Czy tam uda się podpisać kontrakty na dostawę autobusów dla polskiego przewoźnika? Juri Michailovski nie wyklucza tego. Problemem mogą być jednak uprzedzenia do wyrobów białoruskich, o których przedstawiciel MAZa cały czas wspomina. Ludzie myślą, że to jakieś dziadostwo –mówi. Innym problemem są kwestie polityczne. Zdaniem Michailovskiego nie powinna ona mieć wpływu na interesy gospodarcze. Pod tymi słowami należy się tylko podpisać.       

Sprawdź też:
MAZ
Warszawa
Mercedes
KZK GOP
Powichrowski
  • adam86 – 05.07.2007

    Ale Powichrol gupoty gada, póki co to obsługuje 2 linie i tylko na jednej z nich jeżdżą te badziewne białoruskie złomy. Może się i nie psują, ale są wykonane bardziej tandetnie niż gnioty.

  • swen34 – 05.07.2007

    No cóż muszę przyznać,że wizualnie żaden jelcz i autosan nie dorównuja mazowi!

  • desimo – 05.07.2007

    Muszę przyznać, że te nowe MAZy wyglądają bardzo sympatycznie. Ładna "mordka" zdecydowanie przyjemniejsza i nie tak "powykręcana" jak w ostatniej serii Jelcza - urok w prostocie. Wielkością i rozwiązaniami 206 jest podobny do historycznego już Urbino 9 i to możnaby potraktować jako sygnał polskiego rynku, Solaris już z tego typu autobusów zrezygnował, sam jako pasażer tej wielkości autobusów nie przepadam za "klasą" U9, tu decydowanie U10 jest wygodniejsze. Co do uprzedzeń, życzę MAZowi, by miał tyle szczęścia do nasz Solaris, tak jak Polacy uprzedzają się do białoruskich produków, tak Niemcy (i reszta zachodu) mogli kiedyś obawiać się polskich autobusów, a jednak spróbowali i chyba tego nie żałują.

  • adam86 – 05.07.2007

    @desimo: uwierz, nie ma co porównywać maza do solarisa, to są różne epoki. Mazy są tandetne, popatrz sobie na wnętrze, na materiały z jakich to jest zrobione.

  • Arturo – 05.07.2007

    Powichrowski pierdzieli głupoty o karosach bo sam jest dealerem MAZA (jego firma TOP - skrót od transp. osob. powichro.), a ma poważny problem bo jeszcze niczego nie sprzedał. Niestety kiepski sprzedawca nie ma nic ciiekawego do powiedzenia o swoich produktach to narzeka na konkurencję. Ciekawe jest czy lakier mają z Rudego 102 skoro opel na ich autobusie się rozbił a im tylko rysa pozostała, no chyba że zderzaki są z betonowych krawężników (a to całkiem możliwe)

  • wikibus.org andrzej – 06.07.2007

    Bardzo ładne pojazdy. E4, Ciekawe jak będzie z trwałością...

  • TMN – 06.07.2007

    W to,że Karosy się ciągle psują uwieżę

  • xyz – 06.07.2007

    Albo ktoś kupuje jelcza bo jest made in poland, albo bo jest z prl-u, reszte sta na już solidny autobus. Stylistyka 203 to udana kopia solarisa, 251 natomiast to bova...

  • maario – 06.07.2007

    203 i 206 wygląd mają niezły, desimo ma racje że lepszy od powykręcanych Jelczy,ciekawe jak by się sprawdziły na naszych drogach?

  • dreamliner – 06.07.2007

    Udana kopia którego solara i której bovy???????????? Stary, ubierz okulary!!!

  • 5490 – 07.07.2007

    Byłem na tej wystawie i oglądałem te autobusy. 203 i 206 są tragicznie wykonane, tandeta jakich mało, plastiki zupełnie nie spasowane i niskiej jakości, szyby chyba ktoś kleił na kacu. Aha i nie wiem co autor miał na myśli pisząc że 206 był bogato wyposażony, bo był goly

  • KW – 07.07.2007

    Autor nie napisał nigdzie że 206 był bogato wyposażony. Pojawia się zatem pytanie kto faktycznie był na kacu wykonując pewne czynnosci?

  • Locutus – 08.07.2007

    Hmm... od kiedy firma R&G jest z Bydgoszczy? Z Bydgoszczy to jest Pixel, a R&G jest z Mielca... coraz wiecej bykow w artykulach na infobusie... szkoda...

  • AK – 08.07.2007

    no coz rzeczywiscie piszemy same bzury... - proponuje w takim razie przeniesc sie do innych portali /./ stron, a nie czytac taki gdzie jest blad na bledzie.

  • 5490 – 08.07.2007

    sorry chodziło mi o Maza 203, a nie o 206.

  • KW – 08.07.2007

    No własnie. A egzemplarz pokazany w Warszawie był lepiej wyposazony - chociażby ze wzgledu na to, ze miał polskie siedzenia Ster. Proszę się wczytać w nasze dwa artykuł o Mazach, link podałem specjalnie dla takich osobników jak 5490.

  • zz opole – 09.07.2007

    maz 206 wysokość 1880 mm? Chyba tylko po to aby się nisko schylać przed Lukaszenką. Ale tak na poważnie to design tych autobusów wcale nie jest taki zły. Vecto jest niestety brzydsze nie mówiąc juz o Solcity wyjątkowa pokraka.

  • tantus – 12.07.2007

    @zz opole: Tyle tylko, że sylwetkę Vecto opracowano w 1997 r., a MAZa 203/206 - w 2004 r. (zresztą, może MAZ wygląda nieco nowocześniej, ale z pewnością nie ładniej). @AK: radzę nie emocjonować się zbytnio komentarzami Locutusa - nie słyszałem jeszcze, żeby coś się jemu podobało.

  • zz opole – 12.07.2007

    Niech ktoś wejdzie na stronę internetową Jelcza Co zobaczy? Ofertę sprzed 5 ciu lat. Panowie obudzcie się i zmieńcie coś na tej stronie bo to wstyd i kompromitacja. Wejdzcie na stronę MAZa są opisy rysunki zdjęcia. I to wszystko zrobione przez taki zahukany naród. Może my dumni polacy zrobimy lepszą stronę. Solaris i Solbus też nie ma się czym pochwalić ze swoimi stronami.

  • tantus – 12.07.2007

    Heh, tak jakby od strony internetowej zależało życie firmy. Przykład Solarisa pokazuje, że nie ma to zupełnie nic do rzeczy. Poza tym, od 2002 r. Jelcz zajmuje się wyłącznie produkcją, a za handel i marketing odpowiada firma Polskie Autobusy. Na jej stronie można zobaczyć aktualną ofertę Autosana i Jelcza. A pokaż mi np. opisy, rysunki i zdjęcia autobusów na stronie MANa, Neoplana, albo Scanii...

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...