W weekend na terenie zajezdni MPK Lublin pojawił się pierwszy przegubowy trolejbus marki Ursus - CitySmile 18T. Debiutant inauguruje dostawę na łącznie 15 sztuk. W poniedziałek - 21 maja - Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie oficjalnie rozpoczyna jego odbiór.
Najnowsze dostawy to efekt podpisanej 5 lipca 2017 r. umowy pomiędzy ZTM W Lublinie a konsorcjum Ursus Bus 11 (Ursus Bus S.A. oraz Ursus S.A.) na zakup 15 sztuk trolejbusów przegubowych - fabrycznie nowych, niskopodłogowych, klimatyzowanych, wyposażonych w monitoring.
-"Wykonawca dostarczy trolejbusy będące przedmiotem zamówienia w jednej transzy do 21 maja 2018 r." - informowała wówczas podinspektor ds. marketingu i kontaktów z mediami Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie Monika Fisz.
To by oznaczała, że zgodnie z umową jutro - 21 maja - na terenie zajezdni na ul. Grygowej powinny pojawić się wszystkie zamówione egzemplarze - łącznie 15 trolejbusów Ursusa - i powinny zostać jutro przez ZTM odebrane. Mało realne.
Podwójna premiera
Lubelski debiut CitySmile 18T jest bardzo ważny z dwóch powodów:
to pierwszy przegubowy trolejbus Ursusa
to pierwszy przegubowy pojazd Ursus Bus po przejęciu AMZ Kutno
Tym samym przegubowe CitySmile 18T zadebiutują w taborze lubelskiej komunikacji. Po ich pomyślny odbiorze i ich rejestracji, pojazdy powinny pojawić się na liniach 151 i 161.
Lubelski standard
Wszystkie zamówione przegubowe trolejbusy Ursusa wyposażone będą w klimatyzację oraz automaty do sprzedaży biletów przyjmujące zarówno monety, jak i karty płatnicze. Dzięki wbudowanym bateriom są zdolne do pokonywania odcinków trasy bez zasilania z sieci zawieszonej nad jezdnią.
Nowe trolejbusy mają również bramki do automatycznego zliczania pasażerów, w każdym z przegubowców są również cztery podwójne ładowarki USB.
Nie tylko trolejbusy
Zakup przegubowych trolejbusów jest współfinansowany z projektu unijnego "Rozbudowa sieci komunikacji zbiorowej dla potrzeb Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego" zaplanowanego do realizacji z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia na lata 2014-2020.
Projekt ten oprócz zakupu taboru obejmuje także m.in. budowę w Lublinie ul. Muzycznej wraz z obustronnymi buspasami, trakcją trolejbusową i mostem nad rzeką Bystrzycą (już powstałe), budowę trakcji trolejbusowych w ul. Jana Pawła II i al. Kraśnickiej, budowę podstacji zarządzania mocą. Szacowana całkowita wartość projektu to ok. 90 mln zł, a wartość dofinansowania unijnego to ponad 63 mln zł.
Kolejne trolejbusy - już MAXI
Przypomnijmy, że aktualnie toczy się tez przetarg ZTM w Lublinie na dostawę 10 trolejbusów klasy MAXI - o którym pisaliśmy TUTAJ
Przypomnijmy, że lubelski przetarg ogłoszono w połowie lutego. Miasto chce wyłonić dostawcę 10 trolejbusów klasy MAXI. Pojazdy muszą posiadać baterie o pojemności min. 40 kWh, dzięki którym możliwe ma byc pokonanie przez trolejbusy dystansu min. 10 km na napędzie autonomicznym. Szczegółowo wymagania ZTM wobec nowych nabytków opisaliśmy tutaj. Dostawa ma zostać zrealizowana do 2 września 2019 r.
Na trolejbusach jednak plany zakupowe miasta się nie kończą. W tym roku Lublin chce jeszcze ogłosić przetargi na dostawę 32 elekrobusów z dedykowanymi ładowarkami. Ponadto za około 7 dni Ursus ma przekazać osiem autobusów CitySmile 12LF z silnikami diesla. Lublin zaczyna unijne wzmocnienia.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dramat
Kiedy ursus zrozumie ,że ten autobus jest po prostu brzydki ?
Skladak i tyle
Ten dziwaczny dizajn przodu jakoś się bronił w zestawieniu z "uśmiechniętym/ wygiętym" malowaniu prototypu (testera), niektóre schematy miejskie jakoś się jeszcze z tym bronią: https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Plik:CITY_SMILE_10LF.jpg ale akurat malowanie lubelskie wygląda wyjątkowo pokracznie. Fakt, że sam schemat lubelski też jest średnio udany i chyba zasługuje na lifting.
Panieee oczy pieką od patrzenia...
A mi sie podoba :P
Tragedia jako AMZ ale to juz szkaradztwo
Zaorać zanim złoży jaja.
Cóż za szkaradztwo.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.