TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Premiera autokaru Magelys Pro
IRISBUS - Opublikowano: 22.12.2010 21:14:27 2 komentarze
Premiera autokaru Magelys Pro

Podczas listopadowych targów w Nicei koncern Irisbus zaprezentował po raz pierwszy nowy autokar Magelys Pro o bardziej uniwersalnym charakterze, który może służyć zarówno do obsługi turystyki zagranicznej, jak i krótkich tras krajowych. Można powiedzieć, że ta konstrukcja wpisuje się idealnie w najnowszy europejski trend, gdzie w zasadzie wszyscy już producenci oferuje tańsze i lekko „odchudzone”pojazdy na bazie wysokopokładowych autokarów „wielkiej turystyki”. Podczas ostatnich targów IAA bardzo podobną koncepcję przedstawiło Volvo z modelem 9500. Podobny zabieg przeprowadziło IVECO. W Magelys HD i Magelys Pro konstrukcja pojazdu jest identyczna, a główna różnica polega na zastosowaniu innego układu napędowego. W ekonomicznej wersji zamontowano silnik Iveco Cursor 10 Euro 5 o mocy 380KM, współpracujący ze skrzynią biegów ZF 6S 1600 (w opcji mamy automat ZF AS-Tronic), natomiast w Magelys HD/HDH stosuje się silnik IVECO CURSOR 10 Euro 5 o mocy 380 KM lub 450 KM. Układ przeniesienia napędu jest taki sam. Podobnie jak jego starszy brat Magelys Pro dostępny jest w dwóch długościach: 12.20m i 12.80m, które mogą pomieścić odpowiednio 53 lub 57 pasażerów (z WC). Przednie zawieszenie jest niezależne, a układ hamulcowy oferuje w standardzie: ABS, ASR, EBS i ESP. Podobnie jak Magelys HD i HDH, Magelys Pro jest produkowany w fabryce w Annonay (Francja), gdzie jego szkielet jest zabezpieczany poprzez kataforezę. Przypomnijmy, że podstawowa rodzina Magelys występuje w trzech długościach (12.20m, 12.80 m i 13.80m (6x2) i dwóch wysokościach pokładu (HD - 3.62m i HDH - 3.81m)

Kolejne różnice między rodziną Magelys Pro a Magelys HD/HDH możemy dostrzec w zewnętrznym designie pojazdu. Nowy autokar Magelys Pro –identycznie jak reszta rodziny –posiada smukłą sylwetką z cieszącymi oko okrągłościami oraz urokiem współczesnej, ponadczasowej elegancji. Mamy tutaj także charakterystyczny dla nowych autokarów IVECO znak firmowy, czyli zachodzące wysoko na dach szyby boczne. Natomiast jego przednia ścian została lekko zmodyfikowana –przednie reflektory zostały podświetlone diodami LED, co jest krokiem w kierunku przyszłych uregulowań prawnych dt. jazdy na światłach w dzień. W dolnej części wprowadzono aluminiowy panel, który wyraźniej oddziela resztę konstrukcji od ogromnej przedniej szyby (ten element może także zostać pomalowany w kolorze nadwozia). Na tylnej ścianie również wprowadzono estetyczny aluminiowy panel i lekko zmodyfikowano położenie tablicy rejestracyjnej.

Po wejściu do Magelysa Pro od razu zauważamy znakomite doświetlenie wnętrza, co zapewniają wysokie szyby boczne i ogromna tafla przedniej szyby. To oczywiście w znaczący sposób ułatwia oglądanie przez turystów mijanych krajobrazów czy zabytków podczas podróży. Ciekawostką jest bezprzewodowy mikrofon pilota oraz możliwość wyświetlenia na ekranach filmów zarejestrowanych przez przednią kamerę. Z wewnętrznych różnic w porównaniu do Magelysa HD/HDH można wymienić m.in. indywidualne oświetlenie zainstalowane w podsufitowych półkach na bagaż (a nie jak w bardziej luksusowych wersjach w tylnym oparciu fotela) oraz brak drzwi kierowcy.

Podczas nicejskich targów Irisbus podał także ostatnie dane dotyczące sprzedaży swoich autobusów międzymiastowych i turystycznych we Francji. Ten segment rynku przeżywa tutaj wyraźny regres –do końca września 2010 r. zostało zarejestrowanych 2652 nowych autobusów klasy II i III, czyli o 19,17% mniej w porównaniu do pierwszych dziewięciu miesięcy 2009 r. Udział Irisbusa w tej kategorii wynosi 32,1%, co przekłada się na wynik 850. sprzedanych pojazdów, w tym: 404 szt. Recreo, 234 szt. Crossway, 55 szt. Crossway LE line, 50 szt. Evadys H / HD, 47 szt. Magelys HD / HDH, 46 szt. Arway i 14 szt. Domino. To oznacza, że Magelys jest liderem sprzedaży autokarów Irisbus we Francji –szczególnie w zakresie autobusów turystycznych „wielkiej turystyki”. Jego udział w turystycznym segmencie wzrósł z 15% w 2008 r. (pierwszy model został sprzedany w marcu) do 36,80% w 2009 r. Łącznie od marca 2008 r. do września 2010 r. we Francji zostało zarejestrowanych 130 egzemplarzy Magelys HD i HDH. Przedstawiciele koncernu są pewni, że nowy model Magelys Pro zdecydowanie poprawi ten wynik. Poniżej można pobrać szczegółowe dane techniczne rodziny Magelys.

Dane techniczne autobusu Magelys Pro

Dane techniczne autobusu Magelys HD

Dane techniczne autobusu Magelys HDH
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Irisbus
  • hh – 28.12.2010

    od reni i ivec-a z daleka!

  • neo – 03.02.2011

    Co ty piszesz ? Koncern Renault w 2003 sprzedał 50% Irisbusa Iveco . Renault od 1999 jest w aliansie z Volvo AB i od ośmiu lat nie ma nic wsólnego z Irisbusem .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....