TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Prawie-zwycięstwo Arrivy w Szczecinie...
INFOBUS.PL - Opublikowano: 02.01.2019 16:15:39
Prawie-zwycięstwo Arrivy w Szczecinie...

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie prowadzi przetarg na obsługę 18 linii autobusowych i usługi tele-busa przez cały 2019 r. Od jego warunków odwołała się Arriva. Przewoźnik jednak niewiele, a praktyce nic nie ugrał.

Przypomnijmy, że chodzi o przetarg, który został został ogłoszony w ostatnich dniach listopada. ZDiTM chce w nim wyłonić firmę, która pierwotnie od 1 stycznia, czyli wczoraj do 31 grudnia 2019 r. miała świadczyć na rzecz miasta dwie usługi przewozowe. Pierwszą jest obsługa dziennych linii autobusowych 52, 70, 81, 83, 88, 105, 108, 121, 122, 123, 124 oraz nocnych 522, 523, 530, 531, 532, 535, 536. W ramach tej części zamówienia operator ma wykonać pracę eksploatacyjną w wymiarze 2 333 036 wzkm (+- 10%).

Drugim elementem umowy jest usługa transportu na żądanie, czyli tele-busa. W ciągu roku określono dyspozycyjność przewoźnika na 20 352 wozogodziny, również z założeniem odchyłki w granicach +- 10%.
Do wykonania zlecenia przewoźnik musi podstawić przynajmniej 50 autobusów różnych wielkości, których średni wiek początkowo miał nie przekraczać 17 lat. Jednak po jednym z pytań do SIWZ średnią obniżono do maksymalnie 12 lat.

Od warunków SIWZ odwołała się Arriva. Argumentacja przewoźnika była bardzo podobna do uwag, które zgłoszono do ubiegłorocznego przetargu z 2017 r. Cały czas nie znana dokładna data zawarcia umowy między przewoźnikiem, a organizatorem, co zdaniem Arrivy oznacza, że wykonawca składając ofertę nie ma wiedzy na temat długości czasu niezbędnego do przygotowania się w celu realizacji zamówienia.

A przygotowań jest całkiem sporo by objąć tak duży pakiet. Trzeba bowiem zatrudnić prawie 100 kierowców, co nie jest takie proste i szybkie przy obecnych brakach w tej grupie zawodowej. Wreszcie konieczne jest pozyskanie 49 autobusów oraz terenu pod bazę, które będzie spełniała wymagania miasta. Arriva dodatkowo wskazała, że ZDiTM powinien przy tej skali zamówienia rozważyć czy roczny okres obowiązywania umowy nie jest zbyt krótki.

Swoją skargę spółka skonkludowała żądaniem wprowadzenie do SIWZ zapisu, który będzie gwarantował zwycięzcy postępowania przynajmniej cztery miesiące na przygotowanie się do objęcia przewozów.

ZDiTM dokonał korekty SIWZ, jednak praktycznie w żadnym stopniu nie czyni ona zadość odwołaniu Arrivy. Obecnie zwycięski przewoźnik rozpocznie świadczenie przewozów w ciągu maksymalnie ośmiu tygodni od dnia podpisania umowy. Kontrakt dalej będzie obowiązywał do końca 2019 r. A to powoduje, że dalej ofertę może przedstawić de facto tylko jedna firma. Czy to nie zrazi Arrivy? Przekonamy się 8 stycznia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZDiTM Szczecin
Arriva
PKS Szczecin
  • Łukasz Iracki – 02.01.2019

    Ja mam pytanie kto przyjdzie jeździć do arriva?

  • Paweł Krzysztof Kołodziej – 03.01.2019

    Usługa ma być świadczona od stycznia a przetarg ogłoszono w listopadzie ? Co oni w tym Szczecinie w tym zarządzie dróg ćpią ??

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....