TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Prapremiera przegubowych trolejbusów Ursusa!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.06.2018 17:00:57
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Wczoraj, 17 czerwca nastąpił pierwszy oficjalny pokaz przegubowych trolejbusów Ursusa. Okazją ku temu był zorganizowany wspólnie przez lubelski Zarząd Transportu Miejskiego i Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne piknik "Komunikacja przyszłości". Pojazdy zaskakują niektórymi rozwiązaniami.

Trolejbusy City Smile CS18LFT to pierwsze pojazdy przegubowe, które samodzielnie wyprodukował Ursus. 15 pojazdów tego typu w lipcu ubiegłego roku zamówił lubelski ZTM. Kontrakt opiewa na niespełna 34,08 mln PLN brutto. Jeden trolejbus jest wart 1 847 000 PLN netto. Aktualnie pierwsze egzemplarze przechodzą obiór techniczny. Nie stało to jednak na przeszkodzie aby móc pierwszy raz zaprezentować je szerszej publiczności.

Jeden przegubowy Ursus “na szelkach" umożliwia podróż ok. 120 pasażerom. 40 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Zastosowano fotele firmy Ster typu New City. 14 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Czas na napęd. Trolejbusy są napędzane asynchronicznym silnikiem trakcyjnym Emit STD250 o mocy 240 kW. Jednostki zabudowano centralnie przed tylnią osią. Sterowanie oparto na rozwiązaniach warszawskiej formy Medcom. Układ jezdny to osie formy ZF. Przednia to niezależna RL82EC, środkowa wleczona AVN133 i ostatnia napędowa AV133/80. Przegubowe City Smile posiadają pomocnicze baterie. Ich pojemność dobrano tak, aby możliwy był przejazd dystansu 15 km bez sieci trakcyjnej, dodatkowo z włączoną klimatyzacją i ogrzewaniem.

Kierowca może liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To standard, który w Lublinie jest wdrażany od 2011 roku.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy ThermoKing, każdy o mocy 22 kW. Naturalną wentylację zapewnia 11 okien przesuwnych. Autobusy wyposażono w monitoring. Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest firma R&G Plus z Mielca. Każdy trolejbus wyposażony jest w cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. We wnętrzu znajdziemy die tablice LCD 38" (tzw. “e-koraliki) oraz dwie LED. Do tego oczywiście system głosowych zapowiedzi przystanków.

Przegubowe trolejbusy Ursusa to nie jedyne pojazdy, które w tym roku trafią do Lublina. Już niedługo planowane jest przekazanie łącznie 18 autobusów City Smile CS18LF w ramach realizacji dwóch kontraktów. Kolejne lubelskie zamówienie przypadnie producentowi do realizacji w przyszłym roku. To 10 trolejbusów CS12LFT, na dostawę których jeszcze nie podpisano umowy. Wydaje się to jednak być formalnością.

Piknikowe premiery

Debiut nowych lubelskich trolejbusów miał miejsce podczas Pikniku Komunikacyjnego, który w niedzielne popołudnie zmienił Plac Zamkowy w mini-zajezdnię i centrum rozrywki dla dzieci. Maluchy chętnie siadały za kierownicą autobusów i trolejbusów, uczestniczyły też w warsztatach z robotyki, czy eko-warsztatach. Tradycyjnie dużą popularnością cieszyło się stoisko cyrkowe, gdzie każdy mógł nauczyć się żonglerki piłkami i wykonać magiczne sztuczki.

Podczas pikniku oblegany był również autobus marki Ursus z ogniwami wodorowymi Ursus City Smile. Pojazd ma 12 m długości i jest w stanie pomieścić 75 pasażerów (ma 28 miejsc siedzących i 47 stojących). Autobus zasilany wodorem łączy w sobie zalety pojazdów z silnikiem diesla i elektrycznych. To nowoczesne i ekologiczne rozwiązanie dla transportu miejskiego.

-"Mam nadzieję, że Lublin będzie pierwszym miastem, gdzie ten autobus będzie testowany – mówił Prezes Zarządu MPK Lublin, Tomasz Fulara, zachwalając ekologiczny transport w Lublinie.

-"Zasięg takiego pojazdu na bateriach wodorowych wynosi do 450 kilometrów beż żadnego ładowania. Oszczędność na 1 kilometrze w porównaniu z autobusem spalinowym, wynosi nawet kilkaset złotych – mówił z kolei Wiceprezes Zarządu Ursus Bus, Jan Wielgus.

Tradycyjnie piknikowi na Placu Zamkowym towarzyszył mobilny punkt poboru krwi. W akcję włączyło się w sumie 39 osób, 25 oddało krew. Dzięki nim udało się pozyskać blisko 12 litrów krwi. Honorowy Patronat nad Piknikiem objął Prezydent Miasta Lublin, Krzysztof Żuk. Organizatorem Pikniku Komunikacyjnego było MPK Lublin i ZTM Lublin.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
ZTM Lublin
MPK Lublin
Ursus
trolejbus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....