TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Prapremiera faceliftu Nowego Urbino. Hybrydy dla Pabianic!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.10.2018 16:00:57
fot. KomunikacjaPabianice.pl, facebook.com

Do premiery nowego look'u Nowych Urbino na na tegorocznym TRANSEXPO jeszcze kilka dni. Jednak seryjna prapremiera nastąpiła wczoraj, 19 października. Pierwszym użytkownikiem IV generacji Solarisów z nowym designem będą Pabianice. Wczoraj zaprezentowaną pierwszą z 18 hybryd dla miasta.

Przypomnijmy, że spalinowo-elektryczne Nowe Urbino 12 pabianicki magistrat zamówił u Solarisa w styczniu. Pisaliśmy o tym tutaj. Kontrakt opiewa na 33 874 200 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową za hybrydowego "jamnika" na poziomie 1 530 000 PLN netto. Harmonogram dostaw przewiduje, że w tym roku do Pabianic przyjedzie 10 autobusów. Pozostała ósemka ma się pojawić już w przyszłym roku.

Nowy design

Malowanie pabianickich hybryd zostało wybrane przez mieszkańców miasta. W zasadzie jest ono niczym innym jak dostosowanie już obowiązującej malatury autobusów pabianickiego MZK do nadwozia Nowego Urbino 12. Nowością jest natomiast stylistyka ściany przedniej. Do Pabianic trafią pierwsze seryjne Nowe Urbino z nowym look'iem. W porównaniu z poprzednikami przód wygląda nieco łagodniej, ale dalej mamy do czynienia z bardzo eleganckim designem. Autobus więc nadal zachowuje swój oryginalny i niepowtarzalny charakter. Srebrne kołpaki- choć nie są czymś niestandardowym- na kołach dodatkowo potęgują pozytywne wrażenia. Nowe Solarisy dla Pabianic wyróżniać będą także zindywidualizowane napisy, które znajdą się obok środkowych drzwi. W pierwszym egzemplarzu można się np. dowiedzieć, że "Miło Cię widzieć".

Czas zajrzeć do środka

Hybrydowy "jamnik" dla Pabianic umożliwia podróż maksymalnie 90 pasażerom. 27 osób może skorzystać z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. Dziesięć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Fotele przeznaczone dla osób starszych lub z ograniczoną sprawnością oznaczono specjalnymi piktogramami na tapicerce. Na pokładzie autobusu znalazł się także kącik dla dzieci. To dwa siedzenia w przedniej części pojazdu przed oparciem dla wózków. Wyszło to bardzo oryginalnie.

Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz ich napęd dostarczyła firma BODE. Krótko mówiąc- pakiet standard. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sześć uchylnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji i monitoringu. Pasażerowie mają do dyspozycji gniazdka z portami USB. Jest także biletomat grodziskiej firmy Mera BM102. Urządzenia umożliwia płatność kartą na dwa sposoby oraz za pomocą BLIK-a. Można w nim oczywiście także "podładować" bilet elektroniczny.

Pora na napęd. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB4.5E6 210B. To jednostka o pojemności skokowej 4,46 l, mocy 155 kW oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Solaris zastosował szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE.

Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 205 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 200 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga "okiełznać" jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV132/80.

Hybrydowy "jamnik" posiada system Stop-and-Go. Całkowicie wyłącza on silnik diesla podczas postoju np. na przystanku oraz umożliwia opuszczenie go w trybie bezemisyjnym – z wykorzystaniem energii odzyskanej w wyniku rekuperacji z hamowania, która jest gromadzona w superkondensatorach. Umożliwia to cichy odjazd autobusu. Sumą korzyści z zastosowania napędu hybrydowego oraz funkcji Stop-and-Go są zauważalne oszczędności w zużyciu paliwa.

Przechodzimy do SIP-u. Oparto go na rozwiązaniach mieleckiego R&G Plus. Pabianicki Solaris jest wyposażony w trzy diodowe wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Miasto poszło za wzorem m.in. Warszawy czy Szczecina i postawiło na tablice, które świecą na biało. A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy dwa monitory LCD. Za kabiną kierowcy mamy ETM23. Natomiast przed biletomatem zamontowano ETM38, czyli nic innego jak "e-korale" Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Zainstalowano dwa kasowniki KRG6. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Pabianice postawiły na kabinę typu półzamkniętego, czyli standard w Nowych Urbino. Ciekawie natomiast wygląda pulpit. Solaris zamontował nowoczesny dotykowy kokpit, który jest autorską konstrukcją producenta.

Podsumowując- pabianickie "jamniki" robią bardzo dobre wrażenie. Pierwsze seryjne wdrożenie autobusów z nową ścianą przednią odbywa się naprawdę bardzo dobrym stylu. Pojazdy są bardzo przyzwoicie wyposażone. Widać więc, że miasto i Solaris dokładnie uzgodniły każdy szczegół. A nowy look jest kolejnym elementem, który podkreśla wyjątkowość pabianickiej dostawy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Pabianice
UM
MZK Pabianice
Solaris
hybryda
  • Radosław Cudzich – 20.10.2018

    Ależ on jest wstrętny... Myślałem że nie da się zrobić nic brzydszego od pierwotnej 4 gen :D

  • Daniel Głuch – 20.10.2018

    Szczerze to faceliftem bym tego nie nazywał ze względu na zmianę wielu rzeczy konstrukcyjnych. Dla mnie osobiście to jest po prostu V generacjacja

  • Adrian Słupski – 20.10.2018

    Rafał Zajas bardzo ładnie

  • Oliwier Kozak – 20.10.2018

    Okropny😂

  • Sławomir Gugała – 20.10.2018

    Tablice już nie polskie bo zmienił się właściciel Solarisa

  • Mateusz Jadziński – 20.10.2018

    . IV generacja przed liftingiem była ładniejsza

  • Mariusz Walter – 21.10.2018

    Oliwier 🐐: tak samo jak ty :)

  • Robert Bojke – 21.10.2018

    Były ładne światła LED do jazdy dennej ale nie, musieli to zmienić na nudne, zenujace podrobki podobne do scanii interlink...

  • Krzysztof Ginter – 22.10.2018

    Schoolbus

  • Patryk Czajek Czajowski – 24.10.2018

    Bardziej ble od pierwotnej czwórki :/

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...