TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Praga z kolejną hybrydą: Iveco Urbanway 12 Hybrid
InfoBus.pl - Opublikowano: 02.09.2019 10:00:15
Praga z kolejną hybrydą: Iveco Urbanway 12 Hybrid ; fot. DPP

Po przegubowym Volvo 7900LAH, teraz DPD testuje pojazdy klasy MAXI. Firma zaczęła od Solarisa Urbino 12 Hybrid - o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ, a teraz przyszedł czas na Iveco Urbanway 12 Hybrid.

Przypomnijmy, że swoje hybrydowe testy DPP zaczęło w lutym br. pojazdu Volvo 7900LA w brukselskich bartwach. Był to początek zapowiadanej przez przewoźnika dłuższej serii testów różnych konstrukcji z napędem-spalinowo-elektrycznym.

-"Hybrydowy autobus przyczynia się do poprawy środowiska także niższym hałasem - szczególnie podczas startu i załączenia silnika elektrycznego. Do tego hybrydowa nie ma praktycznie żadnych ograniczeń w zakresie dziennego zasięgu. Nie wymaga także inwestycji w specjalną infrastrukturę, a więc może być logiczny łącznikiem pomiędzy konwencjonalnymi autobusami z silnikami diesla, a elektrobusami czy zasilanymi bateryjnie trolejbusami, które obecnie są określane jako transport przyszłości" - powiedział Jan Lebeda, szef działu technicznego w DPP.

Po Solarisie Iveco

Potem przyszedł czas na kolejny test i do Pragi trafił Solaris Urbino 12 Hybrid (także w brukselskiej wersji). W sierpniu praski przewoźnik postawił kontynuować sprawdzian solówek i pożyczył od Iveco demonstracyjny model Urbanway 12 Hybrid.

Autobus wydzierżawiony na dwa miesiące od Iveco Czech Republic ma podobnie jak Solaris szeregowy układ napędowy i to także firmy BAE. Różnicę stanowi silnik wysokoprężny. W Urbino jest Cummins, a w Urbanway mamy jednostkę FPT Tector EURO 6 z technologią HI-SCR o pojemności 6 728 cm3. Jej maksymalna moc to 210 kW / 2500 obr./min. Z kolei moc silnika elektrycznego to 120 kW (krótkoterminowo do 195 kW).

Powstająca energia z generatora zasila silnik elektryczny lub jest magazynowana w ultra-kondensatorach, które są również ładowane podczas hamowania.

Zaletą tej jednostki - oprócz braku modułu EGR - jest możliwość zasilania poprzez biopaliwo / HVO, czyli uwodorniony olej roślinny, biopaliwa drugiej generacji zgodnie z EN15940.

Hybrydowe wymiary

W pełni niskopodłogowa hybryda Iveco ma długość 12 metrów, szerokość: 2500 mm, wysokość: 3291 mm, rozstaw osi: 6120 mm i może pomieścić 86 pasażerów(30. na miejscach siedzących i 56 na miejscach stojących). Masa własna konstrukcji to 12860 kg.

Podobnie jak w przypadku Solarisa, pojazd stacjonuje w zajezdni Hostivař i obsługuje linie 133, 165, 175, 207 i 213.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
test
hybryda
Iveco
Czechy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....