TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Praga kończy z autobusami Euro 2
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.11.2019 10:00:17
Praga kończy z autobusami Euro 2; fot. DPP - Zdenek Jelinek

22 listopada firma Dopravní podnik Praga pożegnała się z ostatnimi autobusami z normą Euro 2. W latach 1996-2019 na stołecznych ulicach działało ponad 700 autobusów z silnikami spełniającymi te normę - głównie marek Karosa (z silnikami LIAZ) i Renault.

Obecnie we flocie miejskiego przewoźnika znajduje się 1150 autobusów, z których:

  • 408 szt. jest zgodnych z aktualną normą Euro 6;

  • 518 szt. ma normę Euro 5 / EEV

  • pozostałe autobusy są w wersjach Euro 3 i Euro 4, ale jak zapowiada DPP te pojazdy też szybko znikają z ulic.

Koniec mechaniki

Z technicznego punktu widzenia silniki Euro 2 były ostatnią generacją jednostek napędowych w autobusach, które były wyposażony w klasyczną koncepcję układu paliwowego i spełniły założone emisje dzięki sterowanym mechanicznie wtryskiwaczom i pompie wtryskowe i wtryskiwaczom. Wraz z pojawieniem się normy Euro 3 ta prosta, niedroga i niezawodna operacyjnie koncepcja musiała została zastąpiona przez elektronikę

Dodajmy, że konstrukcje "eurodwójek" były na bardzo solidnym poziomie, co potwierdza ich długotrwała eksploatacja w wymagających warunkach. Dzięki temu w większości przekraczały one pierwotnie deklarowany okres użytkowania, czyli 10-12 lat.

Praskie pożegnanie

Najnowsze silniki Euro 2 można było spotkać w autobusach DPP typu Karosa B941E i Renault City Bus. 22 listopada kursowały one na liniach 185 (3232, 3302) i 140 (6349).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
akcja
oldtimer
Czechy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....