TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Praga chce 18 przegubowców w rozmiarze XL!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.11.2018 17:10:52
fot. wikipedia

W Pradze pozazdrościli długich przegubowców m.in. Bratysławie. Praskie zakłady komunikacyjne DPP chcą wydzierżawić 18 tego typu pojazdów. Oczywiście w bogatym standardzie i szerokim wsparciem producenta po dostawie.

Długie autobusy przegubowe w pokroju np. MAN-ów Lion's City GL, Mercedesów Capa City GL czy Solarisów Urbino 18,75 mają swoich sprawdzonych użytkowników. Najbliżej naszego kraju można autobusy tego typu spotkać w m.in. Bratysławie. Od kilku lat tamtejsze DPB użytkuje 41 egzemplarzy Capa City GL.

Podobnym krokiem chce iść Praga. Kilka dni temu należące do miasta zakłady komunikacyjne Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) chcą znaleźć dostawcę 18 autobusów takiego pokroju. Plan zakłada, że 17 zostanie skierowanych do obsługi linii łączących lotnisko im. Vaclava Havla z centrum miasta. Jeden będzie pełnił funkcję pojazdu rezerwowego.

Wszystkie autobusy muszą być fabrycznie nowe i w momencie dostawy nie mogą mieć na liczniku więcej niż 3000 km. Trafią do Pragi w ciągu roku od podpisania umowy. W grę wchodzą w pełni niskopodłogowe konstrukcje o długości min. 19 m. Muszą także zabierać na pokład min. 150 pasażerów, w tym nie mniej niż 40 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład będzie zapewniony przez co najmniej cztery wejścia, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Autobusy muszą posiadać silniki diesla spełniające normę Euro 6 oraz automatyczne skrzynie biegów. Dla pasażerów nie zabraknie takich udogodnień jak klimatyzacja, WiFi, gniazda USB i czytelny system informacji pasażerskiej.

Warto pochylić się na formą zakupu na jaką postawił praski przewoźnik. DPP stwierdziło, że zakup się spółce nie kalkuluje. Stąd decyzja aby "extra-przeguby" pozyskać w formie dzierżawy. Będzie ona trwała przez 10 lat od momentu dostawy autobusów. Poza tym ich dostawca będzie odpowiedzialny przez ten okres za pełen serwis.

Ciekawy jest też sposób płatności za pojazdy. DPP nie będzie bowiem co miesiąc uiszczać comiesięcznego czynszu określonego na daną kwotę. Będzie to bowiem płatność od... każdego przejechanego kilometra przez autobusy w okresie rozliczeniowym. Trzeba przyznać, że to bardzo interesujące rozwiązanie. W pewnym zakresie będzie ono także mobilizowało serwis dostawcy do utrzymywania autobusów na odpowiednim poziomie gotowości technicznej.

Szacunkowa wartość zamówienia to 380,9 mln CZK, czyli ok. 63 mln zł netto. A to oznacza orientacyjny koszt finansowania i serwisowa jednego autobusu na poziomie ok. 3,5 mln zł netto. Przyprawia to o zawrót głowy.

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to niewykluczone, że jeszcze w tym roku poznamy oferentów w praskim przetargu. Choć faworyt wydaje się być tylko jeden.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Czechy
Praga
DPP
wynajem
dzierżawa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....