TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Poznańskie Urbino 12 electric już jeżdżą
INFOBUS.PL - Opublikowano: 17.02.2020 17:00:46
fot. Mirek Nader, poznanskie-autobusy.pl

Sześć Solarisów Urbino 12 electric, które niedawno zostały odebrane przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu już zadebiutowało w ruchu liniowym. Pora bliżej im się przyjrzeć.

Przypomnijmy, że Sześć elektrycznych "dwunastek z logo jamnika kosztowało poznańskie MPK 16 221 240 PLN brutto. To daje za jednego nU12e wraz z pakietem do ładowania cenę jednostkową w wysokości 2 198 000 PLN netto. Pojazdy dołączą do swoich 15 przegubowych braci, również bateryjnych, które wprowadzono do ruchu na przełomie listopada i grudnia 2019 r.

Szczegóły
Bateryjny Nowy Urbino 12 w wersji poznańskie umożliwia podróż 70 pasażerom, w tym 29 na fotelach Ster 8MU Ultra Light. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 foteli Dostęp na pokład tego w pełni niskopodłogowego pojazdu jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy Ventura, a ich napęd to urządzenia od BODE. Pierwsze otwierają się do środka, natomiast pozostałe są odskokowo-przesuwne. Krótko mówiąc poznański standard.

MPK Poznań postawiło na elektrobusy, które mają być przystosowane do częstych i szybkich ładowań co min. 25 km. Solaris idealnie wstrzelił się w te wymagania. Elektrobus może być szybko ładowany za pomocą pantografu dachowe krakowskiego ECE Engineering oraz ładowarek zielonogórskiej EkoEnergetyki. Oprócz ładowania pantografowego, autobus jest standardowo wyposażony w złącze ładowania typu plug-in, które przeznaczone jest do wolniejszego ładowania baterii podczas dłuższego postoju.

Elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone są w baterie Solaris High Power o pojemności 116 kWh. Charakteryzują się one dłuższą żywotnością oraz najlepiej się nadają do częstych i szybkich ładowań prądem o wysokiej mocy. To jednak nie jedyna nowość. Rzeszów jako pierwszy polski klient postawił na nowe elektrobusy z silnikami w piastach kół. Solaris zastosował oś elektryczną ZF AVE130. Zabudowano w niej dwa asynchroniczne silniki trakcyjne, każdy o mocy 125 kW. Wysoka moc i doskonałe przyspieszenie gwarantowane. Całością steruje impulsowy napęd warszawskiego Medcomu.

Poznański standard
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sześć przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji, monitoringu i gniazd z portami USB. Kolejny raz nie zapomniano o komforcie kierowców. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach dwóch firm. Autobusy są wyposażone w zewnętrzne diodowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości produkcji bydgoskiego Pixela. Środek natomiast został zdominowany przez mielecki R&G Plus. W środku znajdziemy dwa monitory LCD- boczny ETM38 ("e-koraliki") i ETM23 za kabiną kierowcy. Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG5000P. Solaris jest poznaniakom doskonale znany. Zgodnie z przyjętymi standardami, pojazdy zostały wyposażone bogato wyposażone i wpisują się w to, co kilka lat temu zostało zapoczątkowane przez MPK. Zdecydowanie na plus.

Solaris jest poznaniakom doskonale znany. Zgodnie z przyjętymi standardami, pojazdy zostały wyposażone bogato wyposażone i wpisują się w to, co kilka lat temu zostało zapoczątkowane przez MPK. Zdecydowanie na plus.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Poznań
Solaris
elektrobus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....