TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Poznańskie EURO 2012 z elektrobusem Solarisa
PAP - Opublikowano: 25.01.2012 09:45:33 8 komentarzy
Poznańskie EURO 2012 z elektrobusem Solarisa

Jak informuje PAP - producent pierwszego polskiego autobusu elektrycznego Solaris Alpino 8,9 LE Electric, firma Solaris Bus &Coach chce wozić kibiców piłkarskich ME 2012 w Poznaniu. W czasie mistrzostw zamierza udostępnić do testów pojazd poznańskiemu MPK. –„Jednym z pierwszych testujących autobus w regularnym ruchu miejskim będzie poznańskie MPK. Prawdopodobnie nastąpi to w połowie tego roku. Być może uda się to zgrać z terminem Euro 2012' - powiedział PAP Dariusz Michalak, dyrektor Badań i Rozwoju w firmie Solaris. Jak dodał, po pierwszych prezentacjach pojazdu spółka rozpoczęła też wstępne rozmowy na temat sprzedaży tego typu autobusów. Przypomnijmy, że pojazd, który zadebiutował w zeszłym roku na targach w Kielcach i w Kortrijk ma 8,9 m długości, 2,4 m szerokości i 3,25 wysokości. Pomieści ok. 30 pasażerów. Konstrukcję szkieletu wykonano ze stali nierdzewnej, zaś poszycie ścian bocznych m.in. z włókna węglowego. Układ napędowy stanowi silnik elektryczny o mocy 120 kW, a także ważące 1,4 t baterie litowe o napięciu znamionowym 600 V i pojemności 120 kWh. Jak wyjaśnił PAP Michalak, dzięki znaczącej redukcji wagi pojazdu, co uzyskano m.in. przez zastosowanie w konstrukcji włókna węglowego, użycie cieńszych szyb, lżejszych foteli pasażerów i aluminiowych felg, autobus jest tylko nieznacznie cięższy w porównaniu z tym samym typem o napędzie spalinowym.

 Wartość energii zgromadzona w bateriach, zamontowanych w elektrycznym Solarisie Alpino, pozwala na przejechanie do 100 km. Pojazd może rozwijać maksymalną prędkość 50 km/h. Ładowanie baterii z terminala trwa do 4 godzin. Baterie ładowane są także poprzez odzysk energii kinetycznej z hamowania w tzw. procesie rekuperacji. Kierowca autobusu ma do dyspozycji kabinę wyposażoną w pulpit dotykowy, który oprócz podstawowych parametrów informuje - na ekranach LCD - o stanie pracy układu elektrycznego, oraz poziomie naładowania baterii. Poprzez dotykowe ekrany kierowca może sterować wszystkimi parametrami: od ogrzewania po radio. Autobus wyposażono w energooszczędne zewnętrzne i wewnętrzne oświetlenie typu LED.

 Prezentowany na targach Transexpo w Kielcach oraz na targach Busworld w belgijskim Kortrijk autobus to pojazd prototypowy. Jest on częścią programu 'Pierwszy w Europie polski autobus elektryczny firmy Solaris', który w 30 proc. został dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Kolejny egzemplarz autobusu w zmienionej specyfikacji - miedzy innymi z klimatyzacją - powstanie w połowie 2012 roku. –„Pojazd ten będzie jeszcze lżejszy i tym samym jego zasięg będzie większy. Chcemy także radykalnie skrócić czas ładowania baterii. Dzięki czemu będzie to jeszcze bardziej atrakcyjna oferta dla miejskich przewoźników. Już teraz jednak mamy wiele zapytań o autobus elektryczny' - powiedział dla PAP Dariusz Michalak.   Jak dodał, niektóre miasta rozważają nawet w perspektywie kilku najbliższych lat całkowitą zamianę tradycyjnych autobusów na pojazdy w pełni elektryczne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
Poznań
  • Czytelnik – 27.01.2012

    Jestem jednego ciekawy - czy do Wielkopolski pojazdy z Bolechowe są dostarczane w lepszej jakości niż jest mi to dane oglądać na południu Polski?

  • Dyzio – 28.01.2012

    niestety Solaris ma słabą jakość dlatego jest tańszy od konkurencji;/

  • pyrlander – 28.01.2012

    Czytelniku, zapytaj raczej, co wiedzą o odbiorach inni zamawiający, skoro dla Poznania Solaris nie odważy się robić fuszerek? - a może raczej użytkownicy nie potrafią tego taboru obsługiwać lub oszczędzają na obsłudze codziennej (lub co najmniej tygodniowej)?

  • anteater – 28.01.2012

    Haha, przecież dla MPK Poznań nie jest lepiej. Serie dostarczane w latach 2009 - 2011 potrafił wracać do fabryki więcej niż jeden raz - #1252 wracał 3 razy na poprawki. Pierwsze Alpino dwa tygodnie odwiedzały trasę zajezdnia A-1 - Bolechowo, taki cyrk był przy odbiorze tych wozów. Poznań nie dostaje nic lepszego, niż cała reszta... :/

  • Czytelnik – 29.01.2012

    A tak dwie kwestie: 1. Obsługa - przecież autobusy z Bolechowa mają mega udogodnienia we wszystkim, więc jakim cudem można go źle obsługiwać? 2. Codzienność - przeciekające luki dachowe, pękające i rdzewiejące poręcze, odpadające osłony, grzanie się silników, pękające przewody etc.

  • anteater – 30.01.2012

    Zapomniałeś kolego o odcinaniu gazu przy wyjeździe z zatoczki (!), silniki wypluwające chyba wszystkie możliwe płyny - bo tak, nawet borygo zimą... :P I pewnie jeszcze coś by się znalazło i nie mówię tu koniecznie o wozach z Poznania.

  • Dziama – 31.01.2012

    Napęd elektryczny może i jest ciekawy, ale jeszcze ciekawszy jest pneumatyczny.

  • zz – 31.01.2012

    Ciekawe jaki zasięg ma elektrobus Solarisa na mrozie -20 stopni.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....