TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Poznańskie EURO 2012 z elektrobusem Solarisa
PAP - Opublikowano: 25.01.2012 09:45:33 8 komentarzy
Poznańskie EURO 2012 z elektrobusem Solarisa

Jak informuje PAP - producent pierwszego polskiego autobusu elektrycznego Solaris Alpino 8,9 LE Electric, firma Solaris Bus &Coach chce wozić kibiców piłkarskich ME 2012 w Poznaniu. W czasie mistrzostw zamierza udostępnić do testów pojazd poznańskiemu MPK. –„Jednym z pierwszych testujących autobus w regularnym ruchu miejskim będzie poznańskie MPK. Prawdopodobnie nastąpi to w połowie tego roku. Być może uda się to zgrać z terminem Euro 2012' - powiedział PAP Dariusz Michalak, dyrektor Badań i Rozwoju w firmie Solaris. Jak dodał, po pierwszych prezentacjach pojazdu spółka rozpoczęła też wstępne rozmowy na temat sprzedaży tego typu autobusów. Przypomnijmy, że pojazd, który zadebiutował w zeszłym roku na targach w Kielcach i w Kortrijk ma 8,9 m długości, 2,4 m szerokości i 3,25 wysokości. Pomieści ok. 30 pasażerów. Konstrukcję szkieletu wykonano ze stali nierdzewnej, zaś poszycie ścian bocznych m.in. z włókna węglowego. Układ napędowy stanowi silnik elektryczny o mocy 120 kW, a także ważące 1,4 t baterie litowe o napięciu znamionowym 600 V i pojemności 120 kWh. Jak wyjaśnił PAP Michalak, dzięki znaczącej redukcji wagi pojazdu, co uzyskano m.in. przez zastosowanie w konstrukcji włókna węglowego, użycie cieńszych szyb, lżejszych foteli pasażerów i aluminiowych felg, autobus jest tylko nieznacznie cięższy w porównaniu z tym samym typem o napędzie spalinowym.

 Wartość energii zgromadzona w bateriach, zamontowanych w elektrycznym Solarisie Alpino, pozwala na przejechanie do 100 km. Pojazd może rozwijać maksymalną prędkość 50 km/h. Ładowanie baterii z terminala trwa do 4 godzin. Baterie ładowane są także poprzez odzysk energii kinetycznej z hamowania w tzw. procesie rekuperacji. Kierowca autobusu ma do dyspozycji kabinę wyposażoną w pulpit dotykowy, który oprócz podstawowych parametrów informuje - na ekranach LCD - o stanie pracy układu elektrycznego, oraz poziomie naładowania baterii. Poprzez dotykowe ekrany kierowca może sterować wszystkimi parametrami: od ogrzewania po radio. Autobus wyposażono w energooszczędne zewnętrzne i wewnętrzne oświetlenie typu LED.

 Prezentowany na targach Transexpo w Kielcach oraz na targach Busworld w belgijskim Kortrijk autobus to pojazd prototypowy. Jest on częścią programu 'Pierwszy w Europie polski autobus elektryczny firmy Solaris', który w 30 proc. został dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Kolejny egzemplarz autobusu w zmienionej specyfikacji - miedzy innymi z klimatyzacją - powstanie w połowie 2012 roku. –„Pojazd ten będzie jeszcze lżejszy i tym samym jego zasięg będzie większy. Chcemy także radykalnie skrócić czas ładowania baterii. Dzięki czemu będzie to jeszcze bardziej atrakcyjna oferta dla miejskich przewoźników. Już teraz jednak mamy wiele zapytań o autobus elektryczny' - powiedział dla PAP Dariusz Michalak.   Jak dodał, niektóre miasta rozważają nawet w perspektywie kilku najbliższych lat całkowitą zamianę tradycyjnych autobusów na pojazdy w pełni elektryczne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
Poznań
  • Czytelnik – 27.01.2012

    Jestem jednego ciekawy - czy do Wielkopolski pojazdy z Bolechowe są dostarczane w lepszej jakości niż jest mi to dane oglądać na południu Polski?

  • Dyzio – 28.01.2012

    niestety Solaris ma słabą jakość dlatego jest tańszy od konkurencji;/

  • pyrlander – 28.01.2012

    Czytelniku, zapytaj raczej, co wiedzą o odbiorach inni zamawiający, skoro dla Poznania Solaris nie odważy się robić fuszerek? - a może raczej użytkownicy nie potrafią tego taboru obsługiwać lub oszczędzają na obsłudze codziennej (lub co najmniej tygodniowej)?

  • anteater – 28.01.2012

    Haha, przecież dla MPK Poznań nie jest lepiej. Serie dostarczane w latach 2009 - 2011 potrafił wracać do fabryki więcej niż jeden raz - #1252 wracał 3 razy na poprawki. Pierwsze Alpino dwa tygodnie odwiedzały trasę zajezdnia A-1 - Bolechowo, taki cyrk był przy odbiorze tych wozów. Poznań nie dostaje nic lepszego, niż cała reszta... :/

  • Czytelnik – 29.01.2012

    A tak dwie kwestie: 1. Obsługa - przecież autobusy z Bolechowa mają mega udogodnienia we wszystkim, więc jakim cudem można go źle obsługiwać? 2. Codzienność - przeciekające luki dachowe, pękające i rdzewiejące poręcze, odpadające osłony, grzanie się silników, pękające przewody etc.

  • anteater – 30.01.2012

    Zapomniałeś kolego o odcinaniu gazu przy wyjeździe z zatoczki (!), silniki wypluwające chyba wszystkie możliwe płyny - bo tak, nawet borygo zimą... :P I pewnie jeszcze coś by się znalazło i nie mówię tu koniecznie o wozach z Poznania.

  • Dziama – 31.01.2012

    Napęd elektryczny może i jest ciekawy, ale jeszcze ciekawszy jest pneumatyczny.

  • zz – 31.01.2012

    Ciekawe jaki zasięg ma elektrobus Solarisa na mrozie -20 stopni.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....