TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Poznań zamawia 75 Solarisów
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 03.12.2009 13:55:50 22 komentarze
Poznań zamawia 75 Solarisów

Jeszcze trwają dostawy 25 niskopodłogowych autobusów Solaris Urbino 18 dla MPK Poznań, a już wielkopolski przewoźnik rozstrzygnięty nowy przetarg na zakup kolejnych 75 pojazdów, w tym 30 szt. o długości 12-metrów i 45 przegubowych. Wygrał ponownie Solaris, który zaproponował najniższą cenę i zdobył w tej rywalizacji najwyższą liczbę punktów. Można powiedzieć, ze to kontynuacja szczęśliwej, poznańskiej passy producenta z Bolechowa. Przypomnijmy, że w zeszłym miesiącu firma podpisała kontrakt z MPK na dostawę 40 tramwajów dla stolicy Wielkopolski.
Oficjalne zamknięcie autobusowego przetarg miało miejsce 9 listopada, kiedy nastąpiło otwarcie ofert 4 firm, czyli: Solaris Bus &Coach, MAN Truck &Bus Polska, Volvo Polska i Kapeny. 1 grudnia komisja MPK przedstawiła rozstrzygnięcie przetargu. Najkorzystniejszą i najtańszą ofertę złożyła firma Solaris Bus&Coach z podpoznańskiego Bolechowa. –„Najważniejszym kryterium była cena, ale komisja przetargowa brała też pod uwagę właściwości techniczno-eksploatacyjne, które decydują o komforcie podróżowania –powiedział Krzysztof Książyk, dyrektor przewozów autobusowych. - Punktowane były też warunki gwarancji, warunki serwisu i gotowość techniczna.”Wartość kontraktu zaproponowanego przez Solarisa wynosi nieco ponad 76 mln 665 tysięcy złotych. Oferta MAN-a była nieco droższa –77 mln 169 tysięcy złotych, natomiast autobusy firmy Volvo miałyby kosztować prawie 93 mln zł. Ze względów formalnych nieważna okazała się oferta firmy Kapena. Jeśli w ciągu 10 najbliższych dni nie zostaną złożone żadne protesty, całą dokumentację będzie można przekazać do kontroli uprzedniej, do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Gdy kontrola przebiegnie pomyślnie, być może już w styczniu przyszłego roku MPK Poznań będzie mogło przystąpić do podpisania umowy na zakup 75 nowych autobusów. Będą one sukcesywnie dostarczane w 2010 i 2011 roku. –„Zdecydowaliśmy się na zakup 75 nowych autobusów o najwyższym standardzie: 30 krótkich, 12-metrowych i 45 przegubowych o długości 18 metrów –mówi Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. –To pojazdy niskopodłogowe, ekologiczne, wyposażone w silniki spełniające najwyższe normy emisji spalin, z systemem wewnętrznego monitoringu i wszelkich udogodnień dla osób niepełnosprawnych, z klimatyzacją w całym pojeździe i specjalnym zabezpieczeniem przeciwpożarowym, Dodatkowo będą miały na swoim pokładzie automaty do sprzedaży biletów.”–podkreśla szef MPK.

 

Unia wspiera
Co ważne –prawie 80 procent kosztów kwalifikowanych projektu udało się pozyskać z unijnych funduszy. Staranie o sfinansowanie projektu w ramach działania 2.2 „Rozwój miejskiego transportu zbiorowego Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 trwały już od wiosny. Wniosek o przyznanie funduszy z UE został złożony 8 maja i po przejściu przez dwustopniową ocenę formalną i merytoryczną znalazł się na liście projektów przewidzianych do dofinansowania. Ostateczne potwierdzenie nastąpiło 7 września, kiedy została podpisana umowa pomiędzy Zarządem Województwa Wielkopolskiego a MPK Poznań. - Wystąpiliśmy o 58,8 mln zł co stanowi aż 80 procent kosztów kwalifikowanych projektu. I udało się!... –z satysfakcją mówi Krzysztof Książyk.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
MPK
Poznań
  • Jarocin57 – 03.12.2009

    szkoda że nie wygrał MAN,dużo lepszy,ładniejszy i wygodniejszy niż nasz Polski Solaris Urbino

  • filipesso – 03.12.2009

    o tak...ową "lepszość" widac na kilku sztukach jakie kursuja po Bydgoszczy...awaryne i trzeszczace bardziej anizeli mazy;-)

  • rzeszuu – 03.12.2009

    u nas w rzeszowie jezdzi kilka MAN-ów i potwierdzam ze sa lepsze i wygodniejsze ale wyglądu nie ma co porównywac do Solarisa-on jest pionierem jesli chodzi o design!!

  • polo – 04.12.2009

    Solaris skończył niedawno 10 lat, to porządna fabryka idąca zgodnie z oczekiwaniami.

  • kuba – 04.12.2009

    mieliśmy ikarusa, potem jelcza, teraz solarisa, zawsze jakaś monokultura

  • kynek – 04.12.2009

    kuba jakoś nie mówisz o wiecznym mercedesie, volvo ,czy manie. Czemu tak strasznie przeszkadza ci na rynku polska firma. Człowieku jak pijesz wodę to też sobie powiedz monokultura. Przemyśl to sobie chyba dobrze że coś mamy dobrego w Polsce a nie tylko upadłości. Pozdrawiam

  • do kynek – 04.12.2009

    człowieku ogarnij się- przecież MAN i Volvo to też...polskie autobusy- jedne klapią pod Poznaniem w Sadach, a drugie we wrocku....też zatrudniają polskich pracowników i płacą podatki w Polsce....

  • MAN-iak – 04.12.2009

    trochę szkoda ze nie idzie nic do Poznania... ale miejmy nadzieje ze to się niebawem zmieni. Man Jest Lepszy i Lepiej wykonany bo z lepszych materiałów. No i ogólnie Silniki Man-a jedne z lepszych na świecie. Pozdrawiam

  • Załam – 04.12.2009

    Tak man jest cacy. Głupi naród na wyginięciu!

  • kynek – 05.12.2009

    Dla twojej wiadomości ten cacy MAN jak mówisz to wiedz że 80% zapaleń było w autobusach różnych marek gdzie w komorze silnika zamontowany był silnik MAN i tam powstało zapalenie. Mówiąc o polskiej fabryce miałem na myśli nie fabryki które tu przyszły bo robocizna tańsza i już ich uważasz za polskie tylko od początku polską jaką jest Solaris, Autosan i życzę im jak najlepiej

  • x – 05.12.2009

    Solaris od początku nie jest firmą polską. Geneza wybudowania fabryki to marka Neoplan.

  • Do x – 05.12.2009

    Jak możesz twierdzić że Solaris nie jest polską firmą? Człowieku ty się puknij w głowę! Firma początkowo miała powiązania z Neoplanem ,ale pan Olszewski rozwiązał tą współpracę definitywnie i samodzielnie stworzył polską firmę rodzinną praktycznie od podstaw.Stworzył i zainwestował w nową markę. Struktura akcjonariatu jest taka, że 100 % akcji przedsiębiorstwa ma rodzina Olszewskich (rzecz powszechnie wiadoma).Jest to firma w 100% należąca do Polaków . Sprawdź to zanim zaczniesz takie kuriozalne debilizmy wypisywać!!! Chłopie jak nie masz o czymś pojęcia to się nie wypowiadaj bo się kompromitujesz!!!

  • x – 05.12.2009

    @Do x: ja nie twierdzę, że Solaris nie jest polską firmą. Neguje tylko jakie były przyczyny powstania. Czy Solaris by powstał, gdyby nie fabryka Neoplana? I przypominam o kulturze dyskusji.

  • MiT – 05.12.2009

    Solaris powstał bo Olszewski chciał coś robić w tym kraju (inni mogli byc wziąć z niego rpzykłąd). Dlaczego Neoplan? Bo musiał jakoś zacząć. Zreszta Neoplan Polska był od początku do końca założony z inicjatywy Olszewskiego i przez większośc swego istnienia był własnością Olszewskiego, gdzie Neoplan (D) tak naprawdę nie miał aż tak wiele do gadania. Autobusy były produkowane na licencji i były przerabiane w RP (silnik wieżowy itd). Kiedy nadarzyła się tylko okazja Olszewski poszedł kompletnie na swoje i zmnieł markę na Solaris. Ot i cała historia! Mylisz fakty iXie! To nie to samo co wybudowanie w Polsce fabryki przez zachodni koncern, który szuka tylko i wyłącznie taniej siły roboczej

  • x – 06.12.2009

    O ile posiadam dobrą wiedzę, to wybudowanie fabryki było wynikiem zakupu Neoplanów przez MPK Poznań. Ale mogę się mylić, więc proszę o sprostowanie. Tylko, że mi chodzi o taką rzecz: Solaris nie powstał od zera, tylko od Neoplana - licencja.

  • x – 06.12.2009

    Przepraszam za pisanie postu pod postem, ale spór na ile Solarisa można uznać za produkt w "100%" polski nigdy się nie rozstrzygnie.

  • Do x – 06.12.2009

    Wejdź sobie szanowny panie na stronę Solarisa i w zakładce historia przeczytasz sobie o początkach firmy. I naprawdę nie ma tu nic do rozstrzygania ! Pan Olszewski był przez wiele lat dyrektorem w firmie Neoplan w Niemczech i początkowo przez krótki czas w Polsce reprezentował tę właśnie firmę. Ale zerwał tą współpracę definitywnie i dzięki swojej wiedzy, doświadczeniu i talentom managerskim stworzył zupełnie nową firmę, markę i zbudował fabrykę.Powtarzam i podkreślam, że od wielu już lat WYŁĄCZNYM właścicielem Solarisa jest rodzina Olszewskich.Mają 100 % akcji firmy. Zysk ze sprzedaży autobusów i tramwajów trafia w polskie ręce. Firma Solaris nakręca siłę polskiej gospodarki. A każda gospodarka jest silna na tyle, na ile silne są marki ją tworzące.Osobiście jestem dumny z firmy, która tak dynamicznie weszła na zachodnie rynki i ugruntowuje tam sobie świetną renomę. Cieszy mnie widok Solarisów na ulicach wielu europejskich miast. I naprawdę nie ma tutaj czego rozstrzygać.

  • z Berlina – 07.12.2009

    W Berlinie jezdzi rowniez Solaris, miejskie przedsiebiorstwo komunikacyjne w Berlinie posiada autobusow juz 253 na 1000 autobusow, ktore obsluguja 151 linii. Ja jestem zadowolony z jazdy Solarisa ;-))

  • z Berlina – 07.12.2009

    Dla information, w Berlinie jezdzi 253 Solarisow, jednak ilosc ta nie jest wcale wielka, w porownaniu z np. podwojne autobusy (2 pietrowe) firmy NEOMAN w ilosci 300 sztuk, NEOPLAN 37 sztuk, MAN 80 sztuk. ....Berlin po Londynie, czy Dublinie rowniez ma 2 pietrowe autobusy od powstania komunikacji miejskiej.

  • z Poznania – 07.12.2009

    Liczyłem, że w końcu wygra MAN.

  • PS – 07.12.2009

    @ z Poznania No i na szczęście się przeliczyłeś.

  • MX – 11.12.2009

    I znów będzie trzeba się męczyć na siedzeniach Steru :-(

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....