TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Poznań. Wybrano projekt kładki pieszo-rowerowej nad Wartą
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 12.03.2020 19:58:33
Zdj. PIM

W Poznaniu wybrano najlepsze koncepcje architektoniczno-urbanistyczne kładki pieszo-rowerowej nad Wartą. Pierwsze miejsce zajęła poznańska pracownia Archimedia i dostanie 50 tys. zł.

Nowa kładka ma przebiegać pomiędzy ulicą Piastowską a os. Piastowskim i będzie wygodnym połączeniem Rataj i Wildy. Pierwsze miejsce w konkursie przyznano pracowni Krzysztof Janus "ARCHIMEDIA" - Pracownia Architektoniczna - Architekci & Inżynierowie z Poznania.

Rozstrzygnięcie konkursu

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie w październiku ubiegłego roku ogłosiła konkurs. Sędziowie oceniali prace nadesłane przez 15 pracowni. Ich zadaniem było przedstawienie koncepcji samej kładki, ale też uwzględnienie jej funkcjonalnego połączenia z istniejącą i planowaną infrastrukturą w pobliżu oraz zagospodarowaniem terenu – informuje poznański Urząd Miejski.

- Dziękujemy wszystkim pracowniom, które nadesłały swoje propozycje. To wiele ciekawych pomysłów na samą konstrukcję kładki, jak i wpisanie jej w otocznie. Jesteśmy również wdzięczni sądowi konkursowemu, który profesjonalnie ocenił prace i wybrał te najlepsze, ale też przygotowuje zalecenia pokonkursowe. Naszym następnym krokiem będzie zaproszenie zwycięzcy do współpracy - powiedział Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

50 tys. zł i zaproszenie do negocjacji

Firma, która wygrała konkurs, otrzyma nagrodę w wysokości 50 tys. zł i zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na przygotowanie szczegółowego opracowania, które będzie podstawą realizacji inwestycji.

O koncepcji, która zajęła pierwsze miejsce, sędziowie napisali: "Praca poprzez ciekawy i przemyślany układ kompozycyjny załamania osi wpisuje się w kontekst urbanistyczny. Uwzględnia zarówno walory widokowe jak i przyrodnicze poprzez zachowanie w maksymalnym stopniu istniejącego drzewostanu. Zaproponowane miejsce odgięcia na zachodnim brzegu rz. Warty akcentuje fasadę budynku Miejskich Łazienek Rzecznych z ich widokową ekspozycją z poziomu kładki wraz z plażą Wilda i jej otoczeniem. Osiowy widok w kierunku wschodnim podkreślono kontynuacją geometrii strefy kładki pieszo-rowerowej z obowiązującego planu. Zaproponowano również intrygujące i lekkie rozwiązanie podpór spełniających funkcje komunikacji. Smukły i wstęgowy charakter architektoniczny kładki nawiązuje do rzeki co podkreśla atrakcyjność zaproponowanej koncepcji."

Przestrzeń współdzielona

Najlepsza koncepcja zakłada, że przeprawa będzie miała 7 metrów użytkowych szerokości, przestrzeń ma być wolna od przeszkód i elementów architektonicznych. Autorzy w obrębie kładki zaproponowali wspólny ruch pieszych i rowerzystów, tzw. shared space. Tłumaczą, że brak wydzielenia kolorem ścieżki rowerowej generuje większą czujność użytkowników. Proponują, by podstawowymi materiałami, z jakich powstanie kładka, były beton i stal. Całość mają uzupełnić meble miejskie w przestrzeni rekreacyjnej wykonane z drewna o podwyższonej odporności, a także energooszczędne oświetlenie.

Drugie miejsce zajęła pracownia UGO Hugon Kowalski z Poznania (30 tys. zł nagrody). Sędziowie zwrócili uwagę na prostą i czystą formę kładki, która nie próbuje konkurować z przyrodniczym charakterem brzegów Warty. Z punktu widzenia możliwości realizacyjnych propozycja nie budziła większych zastrzeżeń.

Trzecią nagrodę przyznano pracowni Dipl. Arch. ETH SIA Anna Jach ze Szwajcarii (20 tys. zł nagrody). Sędziowie zwrócili uwagę na prostą, adekwatną i jednocześnie atrakcyjną odpowiedź koncepcyjną na sformułowany cel konkursu. Sąd docenił także uzyskane w pracy efekty wynikające z precyzyjnej, wielowątkowej i pogłębionej analizy uwarunkowań miejsca.

Przyznano również dwa wyróżnienia: dla CIP Architects Engineers z Krakowa oraz Pracowni Architektonicznej 1997 z Poznania. Autorzy obu dostaną taką samą nagrodę w wysokości 15 tys. zł.

Wszystkie prace konkursowe





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
kładka
konkurs

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....