TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Poznań przygotowuje się na elektrobusy
CODZIENNYPOZNAŃ.PL - Opublikowano: 10.11.2014 19:08:57 2 komentarze
Poznań przygotowuje się na elektrobusy
Poznań przygotowuje się do kolejnego testu autobusu elektrycznego –tym razem z udziałem naukowców z Politechniki Poznańskiej. W 2015 r. taki pojazd najprawdopodobniej pojawi się na linii z centrum miasta do lotniska Ławica. Tymczasem flotę MPK zasiliły pierwsze autobusy z silnikami diesla Euro 6. To trzy egzemplarze Urbino 12 z silnikami Cummins ISB 6.7 E6 280. Zostały one dostarczone w ramach zeszłorocznej umowy na dzierżawę taboru przez MPK na łączną sumę 25 autobusów. Tamto zamówienie wygrało konsorcjum Solaris Bus &Coach S.A. i PKO Leasing S.A. Następnie zostało one rozszerzone o kolejnych 10 egzemplarzy, które zostały dostarczone przewoźnikowi w tym roku –7 szt. Urbino 12 z silnikami Euro 5 w sierpniu oraz 3 szt. Urbino 12 z silnikami Euro 6 w październiku. Wszystkie zostały wyposażone w automatyczne skrzynie biegów Voith DIWA.6. Pojazdy są m.in. wyposażane w nowoczesne stanowisko pracy kierowcy, układ klimatyzacji całopojazdowej, zapewniającej komfort podróżowania kierowcy i pasażerów, system automatycznej detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika oraz system informacji pasażerskiej, który składa się m.in. z zewnętrznych elektronicznych tablic kierunkowych, wewnętrznej tablicy informacyjnej wykonanej w technologii LCD oraz wewnętrznego urządzenia emitującego komunikaty dźwiękowe nazw przystanków. Do tego dochodzi monitoring cyfrowy, rejestrującego obraz z kamer IP obserwujących wnętrze i przestrzeń przed pojazdem oraz dźwięk z mikrofonu zainstalowanego w pobliżu kabiny kierowcy.  Wracając do poznański testów elektrobusu to stolica Wielkopolski jako jedna z pierwszych w kraju testowała „trawiastego”Solarisa Urbino 8,9 electric. Miało to miejsce w 2012 r. w ramach bezpłatnej linii łączącej centrum miasta z lotniskiem Ławica, która kursowała w okresie EURO 2012. Ten sprawdzian służył jednak bardziej działaniom marketingowym Poznania i oraz promocji Konsorcjum Marki Poznań do której należy także Solaris. Jak informuje portal CodziennyPoznań.pl, prawdziwy eksperyment z udziałem naukowców z Politechniki Poznańskiej ma się rozpocząć w 2015 roku –także trasie z centrum miasta do lotniska Ławica. Tym razem autobus elektryczny ma być wyposażony w aparaturę badawczą Politechniki Poznańskiej i jeździć na trasie w ramach regularnej obsługi. –„W tej chwili nie mamy jeszcze do końca sprecyzowanej trasy. Przewidujemy, że będzie to linia L, być może nieznacznie zmodyfikowana, żeby nie był to tylko autobus pospieszny - wyjaśnia „CodziennemuPoznaniowi”Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań. - Badania będą dofinansowane. Będą badane różne parametry: czas ładowania, cykl pracy, zużycie energii. Będziemy zbierać dane po to, abyśmy mogli wyciągać wnioski na przyszłość.”Próbna eksploatacja będzie realizowana od 2015 do 2017 roku, a pierwsze wnioski mogą być wyciągnięte w 2016 roku. Nie oznacza to oczywiście, że w 2017 roku system autobusów elektrycznych będzie wdrażany w Poznaniu. –„Dla eksploatacji autobusu elektrycznego muszą być dwa elementy: pierwsza to tabor, czyli musimy mieć inżynierię finansowania tego taboru, a po drugie musi być infrastruktura na mieście - podkreśla Tulibacki. - Autobus elektryczny musi mieć odpowiednią infrastrukturę na mieście i w zajezdni. Taką infrastrukturę buduje się przez 1,5 do 2 lat. Zakup taboru i produkcja trwa do roku. Jeśli więc będziemy mieli wyniki ok. 2016 roku to początek wdrażania całego systemu może nastąpić ok. 2019-20 roku.”Oczywiście o ile wyniki badań będą dobre - MPK już od dawna współpracuje z Politechniką Poznańską, m.in. badano, czy opłacalne będzie korzystanie z pojazdów napędzanych gazem. Okazało się, że byłoby to nieopłacalne w warunkach poznańskiego układu drogowego.  O autobusach elektrycznych w Poznaniu mówi się m.in. w kontekście utworzenia pasów BRT na Naramowice. Tulibacki przestrzega jednak, że na razie na dyskusję o tym, czy autobusy elektryczne tam pojadą, jest za wcześnie. –„Wybór trwa. Na razie jest opracowanie, które mówi co tam może być. A może być tramwaj w różnym układzie, może być BRT, może być łączony układ tramwaj-autobus. Jeżeli akurat rozwiązanie BRT zostanie wybrane, to musimy wybrać tabor. Z reguły autobusy elektryczne użytkuje się tam, gdzie mamy lepiej chronić środowisko, a na obrzeżach miasta możemy chronić trochę mniej. Nieco odważniej wypowiada się Mirosław Kruszyński, wiceprezydent Poznania. –„My chcemy przez te badania przygotować się do zakupu autobusów elektrycznych, bo wymiana taboru jest czymś naturalnym i prowadzonym sukcesywnie. Chcemy być dobrze przygotowani do zakupu nowych pojazdów jak i do wymiany taboru - twierdzi Kruszyński i dodaje: - Oczywiście przy systemie BRT w różnych częściach miasta myślimy o autobusach elektrycznych.”Dalsze informacje tutaj
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
elektrobus
  • kew – 10.11.2014

    Tyle różnych odmian solarisa jest już w Poznaniu a teraz doszła z normą euro 6 super

  • Piotr – 10.11.2014

    Systemy BRT powstają głównie w krajach trzeciego świata. Czy Poznań ma takie aspiracje ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....