TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Poznań chce kupić 57 autobusów
GŁOS WIELKOPOLSKI Głos Wielkopolski - Opublikowano: 25.02.2015 11:47:37 6 komentarzy
Poznań chce kupić 57 autobusów

MPK Poznań już przygotowuje się do nowych środków unijnych, które dopłyną do Polski w ramach perspektywy finansowej 2014-2020. Do 2018 r. wielkopolski przewoźnik chce m.in. zakupić 57 fabrycznie nowych autobusów oraz 40 tramwajów. Tak stosunkowo niewielka liczba autobusów na ?liście życzeń?wynika z dotychczasowych zakupów MPK, które w ramach przygotowań do EURO 2012 radykalnie zmodernizowało swój autobusowy tabor. Przypomnijmy, że wówczas spółka zakupiła 75 niskopodłogowych autobusów marki Solaris, w tym 45 przegubowych, 18-metrowych i 30 krótkich o długości 12 metrów. Dodając do tego 25 krótkich egzemplarzy zakupionych jeszcze w 2010 r., daje to razem sumę równą liczbę stu ?piłkarskich?autobusów, spełniających standardy EEV.

W nabytych przed Mistrzostwami pojazdach zastosowano kilka innowacyjnych rozwiązań, między innymi system samogaszący w komorze silnika, automaty do sprzedaży biletów na pokładzie, a także tkaninę na fotelach z piłkami i koziołkami. Autobusy te zaczęły jeździć pod banderą MPK już w 2010 r. i zostały zakupione przez firmę przy wsparciu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowita wartość inwestycji oszacowana została na poziomie 73,6 mln zł, a wysokość dotacji dotyczyć będzie kwoty 58,8 mln zł. Dlatego obecnie stolica Wielkopolski może poszczycić się średnim wiekiem autobusowego taboru na poziomie 6,36 lat. To jeden z najlepszych wyników w kraju Inaczej struktura wiekowa wygląda w przypadku poznańskich tramwajów, dlatego jeszcze w tym roku na ulice miasta wyjedzie pięć pierwszych, nowych pojazdów szynowych. ??Będzie to tramwaj typu Moderus Beta oraz cztery gruntownie zmodernizowane Tatry?- wyjaśnia ?Głosowi Wielkopolskiemu?Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK Poznań. Jak mówi, w tym roku w planach jest tylko wymiana bimb . ??Metryka naszych tramwajów nie jest zadowalająca' Ich średni wiek, według już tegorocznych statystyk, wynosi 23 lata?- tłumaczy Gajdzińska. Wszystkie kupowane przez MPK Poznań (zarówno autobusy, jak i tramwaje) będą niskopodłogowe. ??Szanujemy potrzeby pasażerów. Odnawiając tabor, zapewnimy im wyłącznie tramwaje z niską podłogą, przynajmniej na jednej czwartej ich powierzchni - mówi rzeczniczka MPK. Plan odnowy taboru, może być korygowany. ??Mamy jednak nadzieję, że taka korekta będzie zmierzać w takim kierunku, by nowych tramwajów i autobusów było jeszcze więcej niż obecnie zakładamy ?przyznaje ?Głosowi Wielkopolskiemu?Iwona Gajdzińska. - Liczymy na dofinansowanie z Unii Europejskiej, której fundusze wspierały wszystkie nasze poprzednie inwestycje.?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Poznań
Poznań
inwestycje taborowe
  • cwiara – 25.02.2015

    Hmmm ciekawe kto wygra? Solaris i Solaris?

  • – 25.02.2015

    Podróż podróżowania

  • – 25.02.2015

    Aż kurwa nie chce sie wierzyć że tak mało

  • – 25.02.2015

    A dlaczego Unia Europejska ma dopłacać do autobusów w bogatym mieście? Na tramwaje ok, ale nie autobusy. Nawet najostrzejsze normy spalin nic nie dają. Autobusy nie są ekologiczne, choćby z powodu opon, które wytwarzają w czasie jazdy pył (i nie chodzi o brud na ulicach), który jest szkodliwy dla zdrowia. UE zaczęła mierzyć tego typu emisję, bo to co wytwarza guma z opon nie jest zdrowe.

  • frafiu – 26.02.2015

    "Hmmm ciekawe kto wygra? Solaris i Solaris?" He he he... A w Słupsku kto wygrał? Może Mercedes? Dobre posunięcie MPK Poznań jak i MZK Słupsk. Producent na własnym podwórku jeszcze przy ewentualnych problemach pomoże. Nie dziwię się.

  • Teofilow – 26.02.2015

    Jak mozna byc takim dziwakiem? No chyba ze Solaris MUSI wygrac, bo Poznan jest Polskie miasto a nie aglomeracji niemieckiej jak Litzmannstadt!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....