TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Poznań: będzie więcej jamników (2)
Marcin Jurczak - Opublikowano: 17.03.2010 23:05:31 4 komentarze
Poznań: będzie więcej jamników (2)

Prezentujemy poszerzoną o nowe wypowiedzi i zdjęcia relację z uroczystego podpisania umowy na dostawę 75 fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych dla MPK Poznań. To już trzeci przetarg dla MPK Poznań Sp. z o.o. wygrany przez bolechowskiego producenta w ostatnich kilku miesiącach. Dotychczas podpisano już umowy na dostawę 25 autobusów i 40 tramwajów. Ten pierwszy przetarg został zrealizowany –na trasy wyjechało 20 solarisów przegubowych i 5 jednoczłonowych. 23 z nich zasiliły tabor zajezdni przy ul. Warszawskiej, dwa egzemplarze Urbino 18 są pierwszymi autobusami Solaris w zajezdni przy ul. Kaczej. Ponadto do marca 2012 roku po poznańskich torowiskach kursować ma 40 egzemplarzy niskopodłogowych tramwajów Solaris Tramino. Prototyp nocuje obecnie w zajezdni tramwajowej przy ul. Głogowskiej.

Dzięki podpisanej w środę umowie, na trasach pojawi się kolejne 75 autobusów sygnowanych charakterystycznym zielonym jamnikiem. Pierwsze nowe wozy dotrzeć mają do Poznania już w ciągu najbliższych wakacji, ostatnie –w listopadzie 2011 roku. –“Jesteśmy dumni z faktu, że pojazdy naszej firmy będą wizytówką poznańskiej komunikacji miejskiej podczas zbliżających się Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Przede wszystkim jednak cieszymy się, że Poznaniacy na co dzień będą mogli jeździć autobusami miejskimi prezentującymi najwyższe europejskie standardy jakości i komfortu”–powiedziała Solange Olszewska, prezes zarządu Solaris Bus &Coach S. A.


–“Poznaniacy przyzwyczaili się do nowoczesnego taboru komunikacji publicznej. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, by ciągle poprawiać jakość taboru, a wówczas nie będzie takiego skoku jakościowego jak chociażby kilkanaście lat temu. Ciągle pozostaje nam wiele do zrobienia w tym obszarze, w taborze autobusowym, ale przede wszystkim w taborze tramwajowym –gdzie zaległości te są dużo większe. Chciałbym zwrócić uwagę na fakt, że jest to w historii Poznania drugi co do wielkości kontrakt na zakup taboru autobusowego. Pierwszy wprowadził nową jakość związaną z pojawieniem się pojazdów niskopodłogowych, a teraz mamy do czynienia z drugim. Wierzę w to, że tabor komunikacji miejskiej będzie coraz bardziej nowoczesny i coraz bardziej przyjazny mieszkańcom, ale także klimatowi miasta. Poprawi tym samym nie tylko jakość podróżowania ale i jakość życia w mieście. Dostawcę taboru zawsze wybieramy w przetargu, zawsze wybieramy tabor najlepszy, najbardziej korzystny dla miasta Poznania z punktu widzenia cenowego. Cieszę się, że takie pojazdy dostarcza firma, która jest związana z Poznaniem, jest dobrą wielkopolską, poznańską firmą, a w tej chwili już także firmą stanowiącą znaną daleko poza granicami miasta i kraju markę. Możemy być zatem dumni, że tabor eksploatowany w Poznaniu jest uznawany za jeden z najlepszych taborów w Europie. Myślę że to spowoduje, że Poznaniacy będą jeszcze bardziej zadowoleni z komunikacji publicznej”–powiedział Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.


–“Dzięki dostępności środków unijnych mamy możliwość realizować to, co powinno być realizowane w przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej –odnowę taboru w wysokości ok. 10 procent w skali roku. Organizatorzy komunikacji miejskiej oczekują cyklicznego podnoszenia standardu transportu publicznego, aby Ci, którzy jeszcze dzisiaj korzystają z samochodów osobowych chcieli korzystać z komunikacji miejskiej. Gdybyśmy chcieli realizować tak duże zamówienie z własnych środków, musielibyśmy zadłużyć się na długi czas, co z pewnością ograniczyłoby możliwości zakupu taboru w następnych latach. Warto pamiętać, ze każda impreza organizowana w Poznaniu pozostawia dla mieszkańców pewną swoją część. Te autobusy będą obsługiwały Euro2012, ale zarówno wcześniej jak i później będą służyły mieszkańcom”–tłumaczył Wojciech Tulibacki, dyrektor naczelny MPK Poznań Sp. z o. o.
–„Standardy w komunikacji miejskiej miasta Poznania są bardzo wysokie. Cieszymy się, że zostaliśmy wybrani jako Ci, którzy te standardy spełniają. Kiedy zakończymy dostawy, po mieście kursować będzie dokładnie 250 pojazdów z naszej fabryki. To dla nas ogromna radość, że nasze autobusy spotykać będziemy niemalże na każdym kroku. Dołożymy wszelkich starań, żeby Ci którzy jeżdżą nowymi Solarisami, jako pasażerowie czy jako kierowcy, Ci którzy obdarzyli nas zaufaniem, byli z tych i następnych autobusów zadowoleni”–dodała Solange Olszewska.


Nowe pojazdy będą mocno zbliżone do dostarczonych w ramach ostatniego przetargu. Podobnie jak w przypadku odebranych kilkanaście tygodni temu 25 sztuk, do napędu posłużą jednostki napędowe DAF spełniające normę czystości spalin EEV, a w wyposażeniu znajdzie się system gaszenia komory silnika. Nowością będą automaty biletowe. Takie urządzenie zamontowano wcześniej testowo w jednym Urbino 12, w związku z dużym zainteresowaniem ze strony pasażerów biletomatów mobilnych będzie teraz znacznie więcej. W każdym z 40 autobusów przegubowych umieszczone zostaną po dwa automaty –naprzeciwko II i III drzwi, w każdym z 35 autobusów jednoczłonowych urządzenie tego typu zamontowane zostanie w środkowej części pojazdu. Zgodnie ze standardem wprowadzonym przez MPK cztery lata temu, nowe autobusy posiadać będą pełną klimatyzację i monitoring wnętrza pojazdu.
Zakup tak dużej partii autobusów byłby niemożliwy bez wsparcia w ramach funduszy unijnych. Inwestycja w 75 autobusów wyniesie 73,6 mln zł, aż 80 procent kosztów kwalifikowanych projektu pokryte zostanie ze środków unijnych, w ramach konkursu ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, w ramach środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. –„Departament Wdrażania Programu Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego bardzo sprawnie przeprowadził ocenę formalną i merytoryczną i nasz wniosek znalazł się na liście projektów przewidzianych do dofinansowania w ramach działania 2.5 (rozwój miejskiego transportu)”–podkreślił Wojciech Tulibacki.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Poznań
  • Karol – 18.03.2010

    Ponadto do marca 2012 roku po poznańskich torowiskach kursować ma 40 egzemplarzy niskopodłogowych tramwajów Solaris Tramino. Prototyp nocuje obecnie w zajezdni tramwajowej przy ul. Głogowskiej. Zostały 24 miesiące a prototyp jak nie jeździł tak nie jeździ.

  • Walery – 20.03.2010

    @Karol, właśnie jak pisałeś komentarz, Tramino jeździło po Poznaniu. Dodam, że samodzielnie - taki psikus. http://www.gloswielkopolski.pl/stronaglowna/234481,mpk-nowe-tramino-po-jazdach-pr-lbnych-zobacz-zdj-cia,m,2,id,t,z,no.html

  • Kama – 29.03.2010

    Czy w poznańskiej komunikacji jest tak przyjazna głosowa informacja pasażerska jak w łódzkiej? Czy jest inna? http://www.transinfo.pl/text.php?from=archive&id=31357

  • Henryk Lubawy – 29.03.2010

    To prawda, ze po Poznaniu jeżdżą autobusy niskopodłogowe, które z racji swojej konstrukcji są bardziej dostępne dla osób z dysfunkcją ruchu niż te które obsługiwały komunikacje miejską w naszym mieście jeszcze do niedawna. Niestety to wcale nie oznacza, że autobusy w naszym mieście posiadala "wszelkie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych". Grupa niepełnosprawnych wzrokowo jest w tej kwesto dyskriminowana i to w coraz większym stopniu. Brak jakiegokolwiek powszechnego i sprawnie działającego systemu powiadmiania osób niewidomych o numerach nadjeżdżających pojazdów. Tablice świetlne na zewnątrz pojazdów podające numer linni i są mało kontrastowe i umieszczone w teki sposób iz są praktycznie nieczytelne. Tak się składa, że w swoim rodzinnym mieście trudniej mi sie korzysta z komunikacji miejskiej jako osobie słabowidzacej niż w stolicy w której bywam rzadko. Jednak wizyta w miniony piatek 26 marca potwierdziła wcześniejsze spostrzeżenia. Otóż tablice z numerami linni w warszawskich autobusach są kontrastowe, wyraźne i umieszczone na wysokości oczu przeciętnego podróżnego. W Poznaniu mam klopoty z odczytaniem numeru linii a w Warszawie nie! Nie są to tylko i wyłącznie moje spostrzeżenia! Problem dotyczy bardzo dużej grupy osób! Obawiam się wobec tego, że nowo zakupione autobusy również będą "z wszelkimi udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych" tylko w ograniczonym stopniu nie uwzględniając potrzeb niepełnosprawnych wzrokowo. Do tego co napisałem moge dodać jeszcze: "Tematyką dostosowania transportu do potrzeb osób niepełnosprawnych zajęła się Rada Europy, która zawarła pewne sugestie w dokumencie „Zalecenie nr Rec(2006)5 Komitetu Ministrów dla państw członkowskich - Plan działań Rady Europy w celu promocji praw i pełnego uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie: podnoszenie jakości życia osób niepełnosprawnych w Europie 2006-2015”, przyjętym przez Komitet Ministrów w dniu 5 kwietnia 2006. Punkt 3.7. przedstawia zalecenia dotyczące transportu. Wśród celów działania wymienia się: • zwiększenie uczestnictwa osób niepełnosprawnych w społeczeństwie poprzez wdrażanie polityki dostępnego transportu, • zapewnienie, by przy wdrażaniu polityki dostępnego transportu uwzględniano potrzeby wszystkich osób z różnego rodzaju dysfunkcjami i niepełnosprawnością, • promowanie dostępności istniejących usług transportu pasażerskiego dla wszystkich osób niepełnosprawnych i zapewnienie dostępności wszystkich nowych usług transportowych i związanej z nimi infrastruktury, • promowanie wdrażania zasady uniwersalnego projektowania w sektorze transportu. Jak widać, Rada Europy jasno kreśliła cele: dostępność komunikacji miejskiej powinna uwzględniać wszystkie rodzaje niepełnosprawności. Dodatkowo dostępność ta powinna być promowana. W praktyce jednak brak egzekucji zaleceń. Nie ma komisji, która zajmowałaby się oceną dostępności i zgodności z wytycznymi Rady Europy, zawartych w tym zaleceniu. Dokument podpowiada również państwom członkowskim, jak te cele można osiągnąć. Wskazane jest: • uwzględnianie zaleceń, raportów i wytycznych opracowanych i uzgodnionych przez organy międzynarodowe, w szczególności przy tworzeniu standardów, wytycznych, strategii i, jeśli jest to właściwe, ustawodawstwa, w celu zapewnienia dostępności usług transportowych i infrastruktury, włączając środowisko zabudowane, • monitorowanie i przegląd procesu wdrażania polityki dostępnego transportu, • zapewnienie, by operatorzy transportu publicznego włączyli obowiązkowe szkolenie uświadamiające w zakresie problemów niepełnosprawności do standardowych kursów szkoleniowych dla osób zajmujących się świadczeniem usług transportowych, • promowanie wprowadzania i przyjmowania krajowych wytycznych w zakresie dostępnych usług transportowych, zarówno dla operatorów transportu publicznego, jak i prywatnego, • tworzenie procedur współpracy i konsultacji ze wszystkimi zainteresowanymi, w szczególności włączając w to odpowiednie agencje rządowe, usługodawców i grupy zainteresowania problemami niepełnosprawności, w celu ukierunkowania polityki i planowania na rzecz dostępności usług transportowych, • popieranie i zachęcanie prywatnych operatorów usług transportowych do świadczenia dostępnych usług, • zapewnienie dostępności informacji o usługach transportu publicznego, w miarę możliwości w różnych formach i poprzez różne systemy komunikacji, aby dotrzeć do osób niepełnosprawnych, • zachęcanie do projektowania innowacyjnych programów, które wspierałyby osoby niepełnosprawne, mające problemy z korzystaniem z transportu publicznego, w korzystaniu z własnych środków transportu, • pozwolenie, by zwierzęta towarzyszące osobom niepełnosprawnym (np. pies przewodnik) były wpuszczane do środków transportu publicznego, • zapewnienie świadczenia usług parkingowych i ochrony urządzeń parkingowych dla osób niepełnosprawnych z ograniczoną mobilnością, • uznanie szczególnych wymagań osób niepełnosprawnych przy opracowywaniu podstawowych dokumentów na temat praw pasażerów, • ochrona prawna osób niepełnosprawnych przed dyskryminacją w dostępie do transportu, • zapewnienie, by procedury bezpieczeństwa i postępowania w sytuacjach kryzysowych nie powodowały dodatkowej nierówności osób niepełnosprawnych. Pomimo że od opracowania zaleceń Rady Europy minęły już prawie cztery lata, nie wprowadzono w Polsce obowiązku szkolenia przewoźników z zakresu dostępności dla osób niepełnosprawnych, nie opracowano odgórnych procedur i standardów dostępności transportu publicznego, nie motywuje się prywatnych operatorów do świadczenia dostępnych usług, brak jest prawnej ochrony przed dyskryminacją w dostępie do transportu publicznego, a rozwiązania wprowadzane przez gminy nie są konsultowane z przedstawicielami wszystkich rodzajów niepełnosprawności. Być może te zaniedbania względem unijnych zaleceń spowodowane są nikłą kontrolą w zakresie ich realizacji oraz brakiem organu zrzeszającego przedstawicieli wszystkich niepełnosprawności, umocowanego prawnie, posiadającego kompetencje orzekające o stopniu dostępności. Podejrzewam, że gdyby naciski na samorząd terytorialny i władze centralne były mocniejsze ze strony środowisk niepełnosprawnych, cele i działania sugerowane przez Radę Europy mogłyby zostać spełnione. " Powyższy fragment pochodzi z artykułu "Wolność ma zapach benzyny" Tyfloświat nr 4 (6) 2009, autor Michał Dębiec z całością można się zapoznać pod adresem http://www.new.tyfloswiat.pl/czasopismo_tyfloswiat/ Byłbym szczęśliwy gdyby władze naszego miasta zapoznały sie z tym tekstem. Henryk Lubawy specjalista ds. sprzętu i oprogramowania wspomagającego dla osób niepełnosprawnych z uszkodzeniem narządu wzroku Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu -------------------------------------------- WWW: http://www.staff.amu.edu.pl/~henrykl/ e-mail henrykl@amu.edu.pl

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....