TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Powtórka w Gliwicach: BredaMenaribus, MAN czy Solaris?
InfoBus.pl - Opublikowano: 29.06.2016 11:32:50 2 komentarze
Powtórka w Gliwicach: BredaMenaribus?

MAXI powtórka w Gliwicach, czyli PKM w drugim podejściu do zakupu nowego taboru. Tym razem w wersji standardowej. Zapowiada się ciekawie.

Przypomnijmy - w pierwszym, wiosennym przetargu śląska firma zdecydowała się tylko na zakup 11 szt. pojazdów przegubowych (marki Solaris ? o czym pisaliśmy TUTAJ), a zadanie na pojazdy standardowe (9) unieważniono z powodu przekroczenia kwoty przeznaczonej na realizację zamówienia (7,2 mln zł netto). O ten kontralt starały się wówczas aż trzy marki: BredaMenaribus, MAN czy Solaris. Czy teraz będzie podobnie i czy przewoźnikowi uda się sfinalizować MAXI kontrakt? Zobaczymy.

Co chce kupić PKM?

Wczoraj, 28.06.2016, Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach ogłosiło przetarg na dostawę 9 szt. fabrycznie nowych niskopodłogowych, dwuosiowych autobusów komunikacji miejskiej. Pojazdy z układem drzwi 2-2-2 mają pochodzić od jednego producenta (marki), mieć długość od 11,80 m do 12,10 m i wysokość całkowitą nie większą niż 3,25 m. Zamówienie obejmuje również przeprowadzenie szkolenia w zakresie prac obsługowo-naprawczych.

Podobnie jak w pierwszym podejściu śląski przewoźnik preferuje nadwozie wykonane z materiałów takich, jak: - aluminium, - tworzywo sztuczne wzmacniane włóknem szklanym, - stal odporna na korozję (zgodnie z PN?EN 10088), stal zabezpieczoną antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL).

Poszukiwana liczba miejsc (siedzących i stojących) wynosi co najmniej 86, przy czym PKM preferuje pojazdy zawierające największą liczbę miejsc siedzących dla pasażerów. Co najmniej 8 miejsc siedzących dla pasażerów z dostępem bezpośrednio z niskiej podłogi, bez podestów, w tym 2 siedzenia wykonane jako siedzenia specjalne dla pasażerów niepełnosprawnych. Za to przyznawane są dodatkowe punkty w ocenie ofert.

W zakresie układu napędowego oferenci mogą otrzymać dodatkowe bonusy za:

- najniższa emisję tlenków azotu (NOx), cząstek stałych (PM) oraz węglowodorów (THC)

- pojemność skokową silnika: ? 6,5 dm3;

- maksymalna moc netto silnika ? 200 kW,

- maksymalny moment obrotowy netto silnika ? 1000 Nm,

- unifikację, czyli producent pojazdu jest równocześnie producentem zastosowanego w nim silnika,

Wymagana wartość średniego zużycia paliwa przez oferowany autobus nie może być wyższa niż 37,5 dm3/100km, przy SORT 2. Z kolei w zakresie automatycznych skrzyń biegów (4- lub 6-biegowych) przyznawane są dodatkowe punkty za system telemetryczny przesyłu danych o podstawowych parametrach przekładni.

Gliwicki standard

Co do gwarancji to PKM Gliwice preferuje oczywiście wydłużony (10 letni) okres gwarancji na wybrane elementy układu przeniesienia napędu. Przewoźnik wymaga także wyposażenia autobusów m.in. w elektroniczny układ hamowania (EBS), system centralnego smarowania oraz system detekcji i gaszenia pożaru komory silnika oraz system klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy (dodatkowe punkty otrzymają systemy z czynnikiem chłodniczym w ilości nie większej niż 8 kg w autobusie dwuosiowym). Do tego dochodzi wyposażenie do obsługi pasażerów, w tym: zestaw elektronicznych urządzeń do kasowania biletów (także pod ŚKUP), zestaw elektronicznych tablic kierunkowych (informacyjnych) oraz system dynamicznej informacji pasażerów. Podsumowując ? PKM oceni zaoferowane autobusy wg następujących kryteriów:

1. Cena oferty 60

2. Ocena techniczna 25

3. Ekologia 5

4. Warunki gwarancji i serwisu 8

5. Ceny wybranych części zamiennych 2

Wymagany termin realizacji zamówienia to 122 dni (od udzielenia zamówienia), a termin składania ofert wyznaczono na 8 sierpnia.

Historia pierwszego podejścia

Przypomnijmy, że pierwszy, tegoroczny przetarg PKM Gliwice na dostawę 20 nowych autobusów miejskich (9 szt. MAXI i 11 szt. MEGA) śląska spółka ogłosiła pod koniec kwietnia br. W ramach tego postępowania rozstrzygnięto tylko jedno zadanie ? na dostawę 11 szt. autobusów przegubowych, gdzie Solaris konkurował z MAN-em. Tańszą propozycję przedstawił producent z Bolechowa, który zaoferował realizację zamówienia za nieco ponad 13,9 mln zł netto. Propozycja niemieckiego producenta była o ok. 1,1 mln zł netto droższa. Mimo, że obie oferty przekraczały kosztorys założony przez PKM to spółka zdecydowała się na wybór dostawcy. PKM wskazał na Solarisa, który wygrał dzięki cenie, lepszym warunkom gwarancji, korzystniejszym cenom części zamiennych oraz charakterystyce ekologicznej. Całkowita wartość zamówienia, które otrzyma od gliwickiej spółki producent z Bolechowa to nieco ponad 17,1 mln zł brutto.

Z kolei zadaniu pierwszym wpłynęły trzy oferty. Najtańszą przedstawił Solaris, który zaoferował realizację kontraktu za ok. 8,6 mln zł netto. Drugą MAN, który dziewięć standardowych "lwów" wycenił na ok. 8,85 mln zł netto. Trzecim i najmniej oczekiwanym oferentem była firma MMi ze Zbyszewa. Za nieco ponad 10,2 mln zł netto zaoferowała dla PKM autobusy BredaMenaribus Citymood 12. Ostatecznie gliwicka spółka w tej części zamówienia oceniała dwie oferty. Propozycja MMi została wykluczona z postępowania. PKM wskazał, że firma nie spełniła warunków udziału oraz nie przedstawiła kompletnej dokumentacji technicznej oferowanych autobusów. Pozostałe oferty były powyżej możliwości finansowych gliwickiej spółki i w tej sytuacji firma podjęła decyzję o unieważnieniu postępowania w tej części. Powtórkę zadania ogłoszono pod koniec czerwca.

Jakie wnioski z pierwszej lekcji wyciągnie każda ze stron? Czy następnym razem również trafi się jakaś niespodzianka? Czy BredaMenaribus dopasuje się do polskich warunków? Czy MAN odbije sobie w Gliwicach ostatnią porażkę w Sosnowcu? Sporo pytań ? w sierpniu odpowiedzi.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKM Gliwice
MAN
Solaris
BredaMenaribus
  • solaris150 – 29.06.2016

    dopuścić, Solbusa i autosana i z pewnością któraś z firm zgarnie zamówienie.

  • Leszek – 29.06.2016

    Solaris za drogi dla Olsztyna. Będzie nowy przetarg

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....