TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Powtórka w Gdyni. Nie 2, a 3 oferty na linie 84 i 87 [AKTUALIZACJA]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 31.10.2018 12:45:34
fot. ZKM Gdynia

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni otworzył 2 oferty, które wpłynęły w powtórzonym przetargu na obsługę linii 84 i 87. Dalej są one powyżej szacunków urzędników. Najtańsze są spółki z Grupy Irex.

Przypomnijmy, że linie 84 i 87 gdyński ZKM organizuje w porozumieniu z Redą i Rumią. Pierwszy przetarg na ich obsługę na nowych zasadach ogłoszono w sierpniu. Został on jednak unieważniony z powodu zbyt drogich ofert. Urzędnicy z ZKM szacowali, że znajdą operatora, który obsłuży pakiet za maksymalnie 5,32 zł/wzkm netto. Tymczasem najtańsza oferta opiewała na 6,36 zł/wzkm.

18 września został ogłoszony nowy przetarg. Kontrakt na obsługę tych połączeń będzie obowiązywał od 1 grudnia 2018 r. do końca grudnia 2020 r. W tym okresie ma zostać wykonana praca eksploatacyjna w wymiarze 330 998 wzkm. ZKM zastrzegł sobie możliwość zwiększenia tego wolumenu. Urzędnicy dali sobie prawo udzielenia zamówienia uzupełniającego o wartości nie przekraczającej 20% kontraktu podstawowego.

Dalej przewidywano możliwość ograniczenia zakresu umowy. W SIWZ kolejny raz zastrzeżono, że zamówienie może ulec zmianie w zakresie obsługi linii 87. Koniec może nastąpić przed dniem 31 grudnia 2020 r., ale jednocześnie nie wcześniej niż w dniu 30 czerwca 2020 r., jeżeli w związku z oddaniem do użytku węzła integracyjnego "Rumia Janowo" Gmina Miasta Rumi podejmie decyzję o likwidacji linii 87 i zastąpieniu jej linią trolejbusową.

Do obsługi tego pakietu potrzebne są min. 2 autobusy klasy MAXI. Muszą to być konstrukcje wyprodukowane nie wcześniej niż w 2006 roku, z nadwoziami o długości 11,5 – 13,5 m oraz posiadające silniki o mocy min. 240 KM. Każdy z nich musi umożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 27 na miejscach siedzących. Przynajmniej 25 foteli ma być stałych. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia. Miasto daje operatorowi pewną dowolność w doborze układu drzwi. Może to być układ 1-2-2 lub 2-2-2. Dopuszczono okres przejściowy, w którym ZKM dopuszcza wykorzystanie tymczasowo autobusów o niższym standardzie.

25 października upłynął termin składania ofert. ZKM na zakup dwuletnich przewozów objętych postępowaniem przygotował 1 902 900 zł brutto. Oznacza to, że w kosztorysie dalej przyjęto stawkę za wzkm na poziomie 5,32 zł netto. Urzędnicy otrzymali dwie oferty, ale żadna nie mieści się w budżecie.

Pierwszą przestawił lubelski BP Tour. Przewoźnik, który jest bliski debiutu w gdyńskiej sieci w tym przetargu zaoferował obsługę dwóch linii za 2 491 580,52 zł brutto. Daje to stawkę 6,95 zł/wzkm netto. To o 45 gr/wzkm więcej w porównaniu z poprzednim postępowaniem.

Najtańszą ofertę przedstawiło śląskie konsorcjum pod wodzą Meteora i partnerującego mu Irex-3. Propozycja opiewa na 2 134 142,70 zł brutto. To natomiast daje stawkę jednostkową 5,97 zł/wzkm netto, a więc o ponad 2 zł/wzkm taniej niż w poprzednim przetargu.
Ostatnią propozycję przedstawił Gryf. Ta oferta opiewa na 2 212 787,83 zł brutto. Daje to stawkę 6,19 zł/wzkm netto. Można powiedzieć, że to minimalna korekta w porównaniu z poprzednim przetargiem. Jednak mała różnica w stosunku do Grupy Irex pokazuje, że Gryf przyjął bardzo podobne dane w zakresie kalkulacji.

Jak widać Rumia i Reda muszą kolejny raz decydować czy przekażą ZKM dodatkowe środki aby wybrać operatora. Śląska oferta jest najbliższa szacunkom i pod tym względem odstąpienie od premiowania nowych autobusów dało pozytywny rezultat. Pozostaje jednak pytanie czy dla gmin będzie to akceptowalna stawka.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZKM Gdynia
BP Tour
Meteor
Irex-3
PA Gryf
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...