TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Powtórka w Bielsku-Białej. Jeszcze raz 38 autobusów maxi
InfoBus.pl - Opublikowano: 02.09.2016 09:55:38 10 komentarzy
fot. MZK Bielsko-Biała

Miejski Zakład Komunikacji w Bielsku-Białej będzie musiał powtórzyć jedną z części przetargu na dostawę 50 autobusów. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych w trakcie kontroli uprzedniej zanegował jeden z warunków formalnych części na dostawę 38 pojazdów klasy maxi. Wobec tego konieczna jest powtórka postępowania.

Dziś na stronie TED ukazało się ogłoszenie o zamówieniu. W stosunku do pierwszego podejścia do zakupu jest kilka zmian, które są skutkiem kontroli UZP oraz nowelizacji przepisów PZP. Zacznijmy do tego, co utrzymano. Bez zmian pozostał wymóg minimalnej zdolności finansowej, wadium oraz szacunkowa wartość zamówienia. MZK wymaga od oferentów w pierwszej z omawianych kwestii minimum 20 mln zł. Ofertę należy zabezpieczyć wpłatą sumy 1 mln zł na rzecz zamawiającego lub gwarancją na taką kwotę. Szacunkowa wartość zamówienia to dalej 36,566 mln zł netto.

Utrzymano także rozdzielenie dostaw na trzy transze. Tak więc w pierwszym rzucie 23 autobusy mają dotrzeć do Bielska-Białej w ciągu maksymalnie pół roku od podpisania umowy. Kolejne dziesięć ma zostać przekazanych MZK między 15 a 30 czerwca 2017 r. Ostatnia piątka dotrze do przewoźnika trzy miesiące później, między 15 a 30 września.

Zmianie uległa konstrukcja warunku doświadczenia. Pierwotnie MZK wymagało referencji poświadczający wykonanie dostaw minimum trzech dostaw, każda po przynajmniej pięć autobusów klasy maxi na olej napędowy, które spełniają normę Euro 6.

W trakcie kontroli uprzedniej, którą po poprzednim przetargu przeprowadził UZP taką konstrukcję warunku doświadczenia uznano za sprzeczną z PZP. Urzędnicy zarzucili MZK ograniczanie konkurencji i dyskryminowanie tych producentów, który mają podobny potencjał realizując jednorazowe zamówienie na np. 15 autobusów. Bielski przewoźnik się temu sprzeciwił.

Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z 10 sierpnia nie uwzględniła zastrzeżeń MZK. Arbitrzy w całości podzielili argumentację UZP. W konsekwencji przewoźnik został zmuszony do zmiany warunku doświadczenia. W nowym przetargu jako minimum określone posiadanie referencji potwierdzających w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowanie przynajmniej jednej dostawy minimum 15 autobusów klasy maxi z silnikami diesla, spełniający normę Euro 6.

W ogłoszeniu o zamówieniu pojawiła się także kolejna nowość. MZK wymaga gwarancji na 15 lat na poszycia nadwozia oraz kratownicę. Do 80 miesięcy ma być wydłużona rękojmia dostawcy na powłoki lakiernicze. Wreszcie na cały pojazd wymagana jest gwarancja na 60 miesięcy, przy czym może ona zostać skrócona w przypadku przekroczenia 492 tys. km przebiegu przez autobus.

Zmianie uległy też kryteria oceny ofert. To jednak wynika z faktu nowelizacji przepisów PZP. Cena to maksymalnie 50% przetargowych punktów. Na ocenę techniczną przeznaczono 35%. Przypomnijmy, że za pierwszym razem MZK premiowało autobusy standardowe z m.in. silnikami o pojemności 7 - 8 l, konstrukcją nadwozia zabezpieczoną antykorozyjnie metodą KTL, układem hamowania odzyskowego oraz wytrzymałością zderzeniową zgodnie z Regulaminem nr 66 EKG ONZ. Pozostałe 15% punktów będzie można uzyskać za skrócenie terminu dostawy pojazdów z pierwszej transzy.

Wstępny termin otwarcia ofert MZK zaplanowało na 11 października. Na ich sprawdzenie przewoźnik dał sobie maksymalnie 90 dni. Czy bielska powtórka będzie tak samo emocjonująca jak miało to miejsce między końcem kwietnia i maja? Chyba po cichu można na to liczyć. My tymczasem spokojnie czekamy na publikację SIWZ.

Natomiast już niedługo MZK podpisze umowy na dostawy łącznie 12 autobusów. Dwa pojazdy klasy mini typu Iveco Stratos Daily dostarczy ABP Bus&Coach. Polski dealer autobusów Iveco ze Słupska zarobi na tym zamówieniu 1,6 mln zł netto. Z kolei kontrakt na dziesięć pojazdów przegubowych przypadnie Solarisowi. Producent z Bolechowa za ok. 13 mln zł netto sprzeda do Bielska-Białej Nowe Urbino 18. Będą to także pierwsze spalinowe autobusy tej serii w naszym kraju, które będą wyposażone w system rekuperacji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Bielsko-Biała
Iveco
Solaris
ABP Bus&Coach
Nowy Urbino
RPO 2014-2020
RIT
  • UZP dobra zmiana? – 02.09.2016

    Czyli co, wracamy do PRL i znowu mamy jeździć tylko Autosanami?

  • sancity – 02.09.2016

    Jaki Autosan ,oni niemają warunku doświadczenia i na pewno nie dadzą 15 lat gwarancji na pudło.Liczę na MAN-a lub Mercedesa.

  • PZP Fajne – 02.09.2016

    Dzięki nowemu PZP dużo łatwiej będzie wykluczyć Maza i Solbusa co ułatwi zakup dobrych maszyn.

  • C3 – 02.09.2016

    Szmelcedes juz nie wytrzyma 15 lat. Nasze C2 juz teraz telepia sie, a maja dopiero 1,5 lat. Mysle, ze za 2 lata drzwi calkowicie wyleca, tak jak one skrzypia i trzeszcza..

  • tantus – 02.09.2016

    Biorąc pod uwagę, że Autosan szkielety miejskich autobusów wykonuje ze stali nierdzewnej, spokojnie mógłby dać gwarancję 15 lat na poszycie. Niestety, firma nie spełnia warunku doświadczenia.

  • Stolica – 05.09.2016

    Ale ustawka, Solaris pewnie zaczął produkcję bo prawie wygrał, te 23 szt. dostarczy je w te 2 dobrze punktowane miesiące ;) Zmiana w punktacji jakże przychylna Solarisowi od marca tego roku!

  • urbino – 06.09.2016

    Obstawiam nowego Conecto.

  • Yolo – 07.09.2016

    Oby Solbus zgarnął.

  • PZP Fajne – 08.09.2016

    Oby tylko nie MAZ, Solbus i inne dziadostwo

  • adrian bielsko – 09.09.2016

    oby solaris urbino 12 iv

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....