TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Powrót MAN-a do Głogowa. Jakie są diesle?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.07.2018 18:00:05 3 komentarze
fot. KM Głogów, facebook.com

Wszystkie zamówione przez Komunikację Miejską w Głogowie w ubiegłym roku MAN-y zostały już przekazane przewoźnikowi. Pojazdy są bardzo ciekawe ze względu na jedna, wręcz ostatnio niespotykane wśród przewoźników miejskich rozwiązanie. Na początek przyglądamy się spalinowym Lion'som City A37.

W każdym z tych "lwów" może podróżować maksymalnie 98 pasażerów. 28 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W większości są to fotele Kiel Ideo, które w ostatnich latach MAN bardzo często stosuje w swoich autobusach miejskich. 8 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. 4 z nich wyróżniono czerwoną tapicerką jak fotele dla osób niespełnosprawnych. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

Czas powiedzieć kilka słów o napędzie. Na życzenie głogowskiego przewoźnika MAN zastosował ekonomiczny komplet. Jego sercem jest stojący silnik MAN D0836LOH72. Jednostka o pojemności 6,9 l ma 213 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1100 Nm. Została ona zblokowana z automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów. Mowa o przekładni ZF Ecolife w wersji 6AP1400B.

W autobusach zastosowano portalowy most napędowy MAN-ZF HONP 13100. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie jego przełożenie, które wynosi 5,77. To szybki most napędowy. Osie tego typu w ostatnich latach nie cieszą się popularnością wśród miejskich przewoźników. Głogowska KM odwróciła się do tego trendu. Czy trwale? Przekonamy się w przyszłości.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewnia 8 okien uchylnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring. Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest mielecka firma R&G Plus, która od lat wyposaża głogowskie autobusy. Na zewnątrz mamy trzy tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdziemy jeden wyświetlacz. Za kabiną kierowcy mamy LED typu ETL416120. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością steruje autokomputer, najprawdopodobniej typu SRG6000P.

To pierwsza odsłona powrotu MAN-a do Głogowa po wieloletniej przerwie. Przed nami jeszcze hybrydy. Przypomnijmy, że ostatni raz nowe autobusy tej marki KM kupiła 18 lat temu. W 2000 roku flotę przewoźnika wzmocniły trzy egzemplarze pojazdów NL223. Później "lew" pojawił się w taborze spółki już tylko z "drugiej ręki". W 2009 i 2010 roku KM kupiła łącznie trzy MAN-y. Były to dwa NL283 oraz jeden NM223.

Teraz powrót nastąpił w zupełnie innym, nieporównywalnie lepszym stylu. I do tego z jednym rozwiązaniem, które czyni głogowską dostawę wartą uwagi.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
KM Głogów
MAN
  • Robert Chojnicki – 05.07.2018

    Gryf jak kupił tego Citaro przegubowego to szybki most miał.

  • Najlepszy Produkt – 05.07.2018

    Z dwojga złego lepszy VW niż jakiś wschodnio-białoruski wynalazek.

  • Radosław Cudzich – 05.07.2018

    To malowanie... :/ mogliby darować sobie kratkę na przodzie, wyglądałby wiele lepiej

  • Łukasz Kołczyk – 05.07.2018

    A ten szybki most skutkuje lepszym przyspieszeniem czy czym? 😉

  • czeslaw2 – 05.07.2018

    Niestety.

  • Zdzich – 05.07.2018

    Kolejne boty typu "niestety,XD,kondolencje".Malowanie to w Głogowie mają koszmarne.Autobusy wyglądają jakby do crash testów były przeznaczone :)

  • Fjodor – 06.07.2018

    Czym się podniecacie? Po prostu Głogowianie kibicują na mundialu Chorwacji.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...