TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Powrót króla, czyli Neoplan wraca na polski rynek [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.06.2019 11:00:22
Powrót króla, czyli Neoplan wraca na polski rynek [FILM]

W czerwcu na Autodromie Pomorze koło Gdańska odbyła się dynamiczna prezentacja trzech autobusów turystycznych marki Neoplan. O powrocie tej marki do naszego kraju rozmawialiśmy z Aleksandrem Pawlasem, dyrektorem sprzedaży autobusów turystycznych w MAN Truck & Bus Polska.

Od pierwszej prezentacji z cyklu Neoplan Push w 2017 r. sprzedano 20 pojazdów tej marki, w tym aż 15 autobusów w tym roku, co jest dla dużym sukcesem MAN Truck & Bus Polska. Mimo spadku rynkowego w segmencie autobusów w Polsce, marki MAN i Neoplan osiągnęły bardzo dobry wynik i udział w rynku na poziomie 24%. O szczegółach Aleksander Pawlas, szef sprzedaży autobusów turystycznych w MAN Truck & Bus Polska:

Trzy autokary

W czerwcu przedstawiciele przewoźników i biur podróży mogli sprawdzić dwie dwuosiowe konstrukcje Tourlinera i Citylinera oraz trzyosiowego, piętrowego Skylinera. Pierwszy z nich to klasyczny autokar o długościach 12-metrów, który swoją stylistyką zachwycił jurorów konkursu IF Award 2017 i otrzymał nagrodę za najlepsze wzornictwo. Po premierze nowej generacji na targach IAA 2016, Tourliner zyskał ledowe światła do jazdy dziennej w kształcie pierścieni, lepszy współczynnik właściwości aerodynamicznych (+20%), płaską podłogą umożliwiająca elastyczne ukształtowanie wnętrza dla różnych zastosowań, a przede wszystkim nowy silnik D2676 LOH z zoptymalizowanym układem przenoszenia napędu i nowym układem MAN EfficientCruise z systemem EfficientRoll. Jego konstrukcję dostosowano do normy ECE R66.02.

Podobnie jak we wszystkich autobusach turystycznych Neoplan, również w tym modelu dostępny jest szereg systemów asystujących, w tym asystent hamowania awaryjnego EBA, a także wyposażony w funkcję utrzymywania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu tempomat ACC, system kontroli ciśnienia w oponach TPM czy asystent wspomagania koncentracji MAN AttentionGuard.

Najwyższe bezpieczeństwo

Testowany na Autodormie autobus Neoplan Cityliner o całkowitej długości 12,2 metrów został pokazany w wersji VIP z konferencyjnym układem siedzeń w tylnej części. Piękna forma i innowacyjne wzornictwo przyciągają wzrok nie tylko miłośników autobusów.

Z kolei nowy Skyliner od razu wzbudza respekt, zarówno wśród kierowców, jak i pasażerów. Jego wysokość to cztery metry, a pojemność maksymalna sięga 90 miejsc (w wersji międzymiastowej). Dwupiętrowy autokar dysponuje wszystkimi systemami wspomagania pracy kierowcy, dostępnymi w aktualnej ofercie MAN: za bezpieczne hamowanie odpowiadają elektroniczny system hamowania EBS i system ABS oraz asystent hamowania (BA). Regulacja poślizgu napędowego (ASR), system ElectronicStability Program (ESP).

Warto też podkreślić zastosowanie systemu Roll-Over-Prevention, który poprzez sterowane hamowanie pojedynczymi kołami lub automatyczną redukcję momentu silnika zapewniają utrzymanie się autobusu na torze jazdy nawet w krytycznych sytuacjach. Systemy Maximum Speed Control (MSC), AdaptivCruise Control (ACC) i Lane Guard System (LGS) wspomagają z kolei kierowcę w realizacji jego odpowiedzialnego zadania i mogą znacznie zmniejszyć ryzyko wypadku. Do tego chodzi też system kontroli ciśnienia w oponach.

MAN w Polsce

Koncern MAN obecny jest na polskim rynku od 26 lat. W tym okresie sprzedał ponad 53000 pojazdów użytkowych, wyprodukował ponad 120 000 ciężarówek i ponad 20 000 autobusów miejskich. W roku 2018 firma MAN potwierdziła pozycję największego producenta pojazdów użytkowych w Polsce. Fabryki w Starachowicach i Niepołomicach opuściło ponad 22. tysiące pojazdów z logo MAN, w tym 1781 autobusów kompletnych, 1156 podwozi autobusowych i 19 502 ciężarówek.

MAN Truck & Bus Polska, to spółka zajmująca się sprzedażą i obsługą posprzedażną pojazdów marki MAN i Neoplan w Polsce. Dysponuje ona siecią serwisową składającą się z 31 punktów, w tym 7 własnych serwisów, jak również 24 autoryzowanych stacji obsługi.

W Polsce MAN posiada dwa zakłady produkcyjne. Zakłady MAN Truck Polska Sp. z o.o., zlokalizowany w podkrakowskich Niepołomicach to najnowocześniejsza fabryka pojazdów ciężarowych w Europie, otwarta w 2007 roku. Produkuje pojazdy MAN klasy ciężkiej, przeznaczone do eksploatacji w całej Europie.

MAN jest też największym producentem autobusów w Polsce, których montaż odbywa się w fabryce w Starachowicach. Zakład ten to centrum kompetencyjne produkcji niskopodłogowych autobusów miejskich dla całego koncernu MAN.

W Poznaniu od 2006 roku działa MAN Accounting Center, centrum finansowo-księgowe obsługujące procesy księgowe większości europejskich spółek koncernu MAN.

W 2017 roku do portfolio swoich produktów MAN wprowadził lekki samochód dostawczy MAN TGE o dmc od 3 do 5,5t. Produkowany jest on w fabryce w Białężycach koło Wrześni.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autokar
Neoplan
  • Krzysztof Kantor – 14.06.2019

    Królowa jest jedna 👑

  • Norbert Kwiecień – 17.06.2019

    Masakra jest jechać nocą na tych kamerach zamiast lusterek,jak z tyłu pojawia się auto ze światłami LED czy na ksenonach...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....