TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Powiew nowości w Bełchatowie
Zbigniew Rafalski - Opublikowano: 22.06.2011 09:28:43 4 komentarze
Powiew nowości w Bełchatowie

W zeszłym tygodniu w zajezdni MZK Bełchatów pojawiło się 8 sztuk fabrycznie nowych Solarisów Urbino 12. Nowe autobusy zakontraktowane jeszcze w 2010 roku zostały zakupione dzięki dofinansowaniu pozyskanemu przez miasto z funduszy europejskich. W ramach projektu oprócz zakupu 8 nowych autobusów przebudowana zostanie również część przystanków w mieście. Łącznie zamontowanych zostało 27 sztuk nowych wiat przystankowych.
Jest to pierwszy tak duży zakup nowego taboru dla MZK od 13 lat. W ubiegłym roku przewoźnikowi udało się co prawda z własnych środków zakupić 2 sztuki Autosanów H7-20MB Solina, ale była to zaledwie kropla w morzu taborowych potrzeb. Obecnie dzięki tak sporemu zastrzykowi w postaci nowych autobusów ponad połowa taboru ma poniżej 1 roku. Pozostałe 8 sztuk autobusów Man serii NL222 pochodzi z rocznika 1998. Najstarsze średniopodłogowe Many z serii SL są systematycznie wyprzedawane i na dobre zniknęły z bełchatowskich ulic.


Dwudrzwiowe Solarisy są wyposażone w silniki DAF spełniające normę czystości spalin EURO 5 oraz automatyczne skrzynie biegów VOITH. Dodatkowo w każdej komorze silnikowej zamontowany został system przeciwpożarowy.
Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowy są klimatyzowane, co znacznie podwyższy komfort jazdy w upalne dni. Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwa monitoring wizyjny, dodatkowo ułatwiający cofanie, ponieważ jedna kamera została zamontowana na ścianie tylnej. Kolejną nowością w MZK jest system zliczający ilość przewożonych pasażerów, w który wyposażone są nowe autobusy. Dużym udogodnieniem dla osób niedowidzących jest system głosowego zapowiadania przystanków.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
MZK Bełchatów
  • Maria – 23.06.2011

    Jeśli nowości dla niewidomych i niedowidzących, to szkoda, że do modułu głosowego zapowiadania kolejnych przystanków nie kupiono modułu zewnętrznej informacji głosowej o numer linii i kierunku jazdy. Tak jak to jest w komunikacji łódzkiej: http://www.transinfo.pl/text.php?from=archive&id=31357 Zasłanianie się kosztami , to będzie nie poważne bo zewnętrzny moduł to tylko 0,001 wartości zakupu pojazdu. Jeszcze jest dodatkowa korzyść, bo Bełchatowianin przyjeżdżający do Łodzi może użyć tego samego pilota i pojazdy komunikacji się przedstawiają.

  • A23 – 24.06.2011

    Białe felgi? Widzę, że są nastawieni na to, że będzie miał kto je czyścić. : P

  • xxx – 25.06.2011

    @Maria: Nie tak szybko, w Łodzi jest system R&G, tutaj system Pixela i wcale pilot dla niewidomych nie musi działać tak samo. Oczywiście w interesie niewidomych jest wypracowanie wspólnego systemu, ale niekoniecznie w interesie producentów

  • Combino – 29.06.2011

    Napiszę kilka słów w temacie,jako że od kilku dni jestem w tym mieście. Solarisy są jak najbardziej widoczne w mieście,obsługują właściwie wyłącznie linie "szpitalne" (2,3,4,9),ale co z tego?Rozkłady w Bełchatowie są żenujące (właściwie tylko 2-ka pojawia się na przystankach częściej niż raz na godzinę,a dokładniej AŻ dwa rzy na godzinę i to nie na każdą),więc i pewnie autobusy się nie przepracowują (wieczorami chyba są oszczędzane,bo jakoś dziwnie np. na 2-ce w późniejszych porach tylko MAN-y widuję).Ciekawe gdzie w wakacje trafią Soliny,bo linie obsługiwane przez nie aktualnie (1 i 5) nie kursują od 1.07 do 31.08. I jeszcze jedno:chyba część bełchatowskich SU12 ma inny układ wnętrza; co najmniej w jednym wozie widziałem dziś z tyłu układ "amfiteatralny",z częścią siedzeń ustaionych bokiem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....