TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Powiat Lubiński szuka operatora. 50 autobusów!
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.03.2016 14:00:32 9 komentarzy
Plany samorządowców z Zagłębia Miedziowego oraz sposób ich realizacji wyglądają dosyć obiecująco.

Powiat Lubiński wychodzi przed szereg i jako jeden z pierwszych samorządów na tym szczeblu bierze na siebie ciężar organizacji komunikacji autobusowej. Urzędnicy ogłosili właśnie przetarg, którego zwycięzca od lipca przez trzy lata będzie obsługiwał linie autobusowe, których uruchomienie przewiduje plan transportowy powiatu.

Postępowanie wpisuje się w zamiary urzędników, którzy już w ubiegłym roku zapowiedzieli objęcie powiatu bezpłatną komunikacją dla mieszkańców. O zasięgu terytorialnym całego systemu oraz zarysie zasad na jakich miałby funkcjonować pisaliśmy ponad rok temu. Samorządowcy, którzy podpisali porozumienie wyrazili jednocześnie przekonanie, że wraz z upływem czasu akces do przedsięwzięcia zgłoszą inne gminy i powiaty z Zagłębia Miedziowego. Ogłoszony w ubiegłym tygodniu przetarg jest potwierdzeniem złożonych deklaracji. Zatem zaglądamy do SIWZ.

Wybrany operator będzie obsługiwał 16 linii autobusowych. Zadanie to będzie wykonywał przez trzy lata, począwszy od 1 lipca bieżącego roku do końca czerwca 2019 r. Maksymalny zakres pracy przewozowej, która zostanie powierzona zwycięzcy przetargu oszacowano na 9 829 800 wzkm. Wartość tej puli oszacowano na 112,5 mln zł netto. Daje to stawkę jednostkową na poziomie 11,44 zł/wzkm netto. Drogo? Na pierwszy rzut oka tak, ale sposób kalkulacji zamawiającego wyjaśnimy później.

Do wykonania zamówienia operator będzie musiał dysponować przynajmniej 50 autobusami. Muszą być one wyprodukowane nie wcześniej niż w 2006 roku, spełniać normę emisji spalin przynajmniej EURO3. Ich łączny średni wiek nie może przekroczyć ośmiu lat przez cały okres realizacji umowy. Maksymalnie cztery autobusy mogą być nawet z 2004 roku. W skład wymaganej floty minimum 50 pojazdów mają wejść następujące typy autobusów:

  • 36 typu A o długości co najmniej 11,5 m, szerokość od 2,5 do 2,55m, umożliwiających podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym 29 na miejscach siedzących, drzwi w układzie 1-2-2 lub 2-2-2, całkowicie niskopodłogwych ma być przynajmniej 29 pojazdów
  • 2 typu A1 o długości co najmniej 11,5 m, szerokość od 2,5 do 2,55m, częściowo niskopodłogowe umożliwiających podróż przynajmniej 75 pasażerom, w tym 39 na miejscach siedzących, drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0,
  • 7 typu B o długości co najmniej 8,9 m, szerokość od 2,5 do 2,55m, umożliwiających podróż przynajmniej 55 pasażerom, w tym 22 na miejscach siedzących, drzwi w układzie 1-2-0, częściowo niskopodłogowych ma być minimum sześć pojazdów
  • 5 typu C o długości co najmniej 6,9 m, szerokości do 2,5 m, umożliwiających podróż przynajmniej 28 pasażerom, w tym 12 na miejscach siedzących, drzwi w układzie 1-2-0, wydzielona platforma dla wózka dziecięcego lub inwalidzkiego ma być dostępna z niskiej podłogi

Autobusy będą pomalowane w żółty kolor znany już z lubińskiej komunikacji miejskiej. Dodatkowo będę oznaczone logotypem, który ma wskazywać organizatora transportu. Ponadto pojazdy mają być monitorowane, wyposażone w nadajniki GPS i system informacji pasażerskiej. Ma on się składać z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych, głosowych zapowiedzi przystanków oraz wewnętrznej tablicy LCD o przekątnej minimum 22". Każdy pojazd, który zostanie wprowadzony do ruchu począwszy od 1 lipca 2017 r. ma być wyposażony w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy.

Ponadto zamawiający postawił jedną klauzulę społeczną i wymaga zatrudnienia przynajmniej 85 osób na umowach o pracę w pełnym wymiarze godzin. Dodatkowo zwycięzca przetargu będzie musiał posiadać zaplecze techniczne, które powinno zapewnić możliwość garażowania i odpowiedniego utrzymania floty składającej się z przynajmniej 50 autobusów. Ma być ono zlokalizowane, w której z gmin powiatu lubińskiego.

Do zadań operatora będzie należało także wydawanie i zarządzanie systemem  kart chipowych, które będą uprawniały mieszkańców powiatu do bezpłatnych przejazdów. Zajmie się on także obsługą dynamicznej informacji pasażerskiej na przystankach oraz jej rozbudową we wskazanych przez zamawiającego lokalizacjach. Ponadto będzie zobligowany do aktualizowania informacji przystankowej wedle określonej przez powiat instrukcji. Ten zakres czynności, który zazwyczaj zarządca komunikacji bierze na siebie w tym wypadku z pewnych względów scedowano na operatora. Stąd zapewne wynika dosyć duża wycena kosztorysowej stawki za wzkm. Poza tym nie da się ukryć, że urzędnicy przekazując te obowiązki przewoźnikowi wolą by podjął się tego ktoś, kto ma już jakieś doświadczenie w tym zakresie.

Trzy warunki w formalne, konieczne do złożenia ważnej oferty. Po pierwsze wadium- propozycje trzeba zabezpieczyć kwotą w wysokości 1 mln zł. W zakresie spełnienia warunku doświadczenia należy przedstawić poświadczenia, które udowodnią, że oferent w ciągu ostatnich trzech lat wykonywał usługi przewozowe w ramach jednej umowy nieprzerwanie przez 24 miesiące w wymiarze średniomiesięcznym minimum 200 000 wzkm, co łącznie daje 4,8 mln wzkm. Do tego należy załączyć dokumenty, które potwierdzą posiadanie lub fakt dysponowania w przyszłości minimum 50 autobusami o wymogach zgodnych z SIWZ. Brak natomiast wymagań w zakresie zdolności finansowej lub kredytowej oferentów.

Termin otwarcia ofert wstępnie przewidziano na 8 kwietnia. Jeśli zostanie dotrzymany to do tego momentu urzędnicy dają sobie do 60 dni na analizę przedstawionych propozycji. Będą one punktowane na podstawie dwóch kryteriów. Cena ma wagę 95%, pozostałe punkty można uzyskać za zobowiązanie się w ofercie do posiadania jak największej liczby pojazdów niskopodłogowych.

Przy takiej konstrukcji wymagań faworytem wydaje się być PKS Lubin. Możliwe jednak, że inni przewoźnicy będą próbowali zawalczyć o korzystniejsze warunki.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Powiat Lubiński
Lubin
Operacja 2017
  • gho – 21.03.2016

    To brzmi fenomenalnie. Ciekawe jak to wyjdzie w praktyce?

  • Rafal – 21.03.2016

    Pewnie nijak, wątpię z tą klimatyzacja

  • :) – 21.03.2016

    Oby kolejne powiaty oglaszaly przetargi na komunikacje :)

  • Rafał – 21.03.2016

    Nie chcę nic insynuować, ale odnoszę wrażenie, że przetarg napisany pod PKS Lubin jest

  • pavlos – 21.03.2016

    Fenomenalnie to by było jakby nie dopuszczali szrotów.

  • Rafał – 22.03.2016

    Niektóre auta z 2004r. zachowują się lepiej niż nowsze pojazdy.

  • gff – 22.03.2016

    PKS Lubin po zakupie Neoplanów Centrolinerów ma chyba dokładnie 50 sztuk z 2006 roku i późniejszych :D To chyba po prostu będą te autobusy, więc to jednak będzie wyglądało dobrze. Chociaż nie jestem pewien czy w komunikacji powiatowej potrzebny jest niskopodłogowy 12-metrowy autobus miejski.

  • Yaro – 22.03.2016

    Coś chyba jest błąd w wyliczeniu przecież wartość szacunkowa uwzględnia zamówienia uzupełniające (które trzeba odjąć od wart. szac) więc warość 1 wzkm wyniesie koło 7,63 netto

  • Mathesss – 13.04.2016

    Złożono dwie oferty: PKS Lubin za kwotę ponad 80 mln zł oraz DLA (Dolnośląskie Linie Autobusowe) za blisko 76,5 mln zł. Oferta DLA jest więc o 3,5 mln zł korzystniejsza, zaś głównym kryterium wyboru stanowić ma (w 95%) cena (!) a zaledwie 5% przystosowanie taboru dla potrzeb niepełnosprawnych. DLA oferuje obsługę 42 autobusami niskopodłogowymi zaś PKS Lubin 43. Kto wygra?? Jeśli zwycięży DLA to jakie autobusy zobaczymy na ulicach Powiatu Lubińskiego? Dotychczas były to praktycznie kilkuletnie MAN-y. DLA zapewne wprowadzi nowe Mercedesy lub Solarisy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....