TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Potrzebni elektryczni krwiopijcy. Pierwszy taki przetarg w Europie
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.06.2017 16:59:37 6 komentarzy
Potrzebni elektryczni krwiopijcy. Pierwszy taki przetarg w Europie

Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Katowicach prowadzi przetarg na dostawę dwóch mobilnych punktów poboru krwi, zbudowanych na bazie autobusów niskopodłogowych. Nie byłoby w tym nic ciekawego gdyby nie fakt, że pojazdy… będą o napędzie elektrycznym. To unikatowy projekt nie tylko w skali naszego kraju, ale także Europy (jeżeli nie całego świata).

RCKiK Katowice celuje w konstrukcje, które będą bazowały na autobusach klasy MIDI. Mają to być dwudrzwiowe i dwuosiowe pojazdach na kołach 19". Muszą posiadać nadwozia o długości 8,5 – 11 m, szerokości do 2,5 i być nie wyższe niż 3,5 m. Wszystkie drzwi mają być jednoskrzydłowe, otwierane odskokowo i podświetlane.

Zamawiający nie precyzuje konkretnych wymogów w kwestii parametrów elektrycznego układu napędowego. Pojemność akumulatorów (min. 160 kWh) ma zapewnić pokonanie dystansu przynajmniej 160 km na jednym ładowaniu. Prócz tego prąd zmagazynowany w bateriach ma umożliwić minimum sześciogodzinny postój przy włączonym ogrzewaniu lub klimatyzacji wraz z włączonymi odbiornikami pokładowymi o mocy do 4 kW. Dostawca pojazdów zastosować akumulatory, których żywotność wyniesie przynajmniej 10 lat.

Dodatkowo RCKiK zastrzegło sobie możliwość przeprowadzenia testu. Poprzez jego przeprowadzenie Centrum chce zobaczyć, czy dostarczone elektrobusy spełniają minimalne wymagania w zakresie zasięgu oraz postoju. Wymaga ponadto, aby gwarantowany przebieg był możliwy do osiągnięcia w zakresie temperatur od -25 o C do + 40 o C.

Dostawę pojazdów rozłożono na dwa terminy. Pierwszy elektrobus ma zostać przekazany zamawiającemu nie później niż w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy. Na dostarczenie ostatniego natomiast będzie czas do końca 2018 r.

Katowickie wymagania

Pora na warunki formalne. Minimum w zakresie zdolności finansowej oferentów to 4 mln zł. Warunek doświadczenia zostanie spełniony, jeżeli zostaną przedstawione poświadczenia udowadniające realizację w ciągu ostatnich trzech lat dostawy przynajmniej dwóch niskopodłogowych elektrobusów miejskich o długości minimum 8,5 i wartości nie mniejszej niż 3 mln zł brutto. Do kompletu należy dorzucić zabezpieczenie oferty wadium w kwocie 111 800 zł.

Oferty, na które RCKiK czeka do 4 lipca będą oceniane przy pomocy trzech kryteriów. Prym oczywiście wiedzie cena- to maksymalnie 60% punktów. 15% można zyskać za wydłużenie gwarancji na cały przedmiot zamówienia do 84 miesięcy. Pozostałe 25% punktów przeznaczono na ocenę techniczną. A w niej premiowane są:

  • wykonanie szkieletu nadwozia oraz poszyć ze stali nierdzewnej lub zabezpieczonej metodą KTL

  • wastosowanie centralnego silnika trakcyjnego połączonego przez wał Cardana z mostem napędowym

  • wydłużenie gwarancji na baterie trakcyjne powyżej 10 lat

Elektromobilność ma coraz więcej zastosowań. Na powyższym przykładzie widać, że będzie to korzyść ewidentnie podwójnie prozdrowotna. Oczywiści nie wolno zapomnieć, że to będą to także pierwsze seryjne elektrobusy do poboru krwi.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
RCKiK Katowice
elektrobus
  • Akumulator na kółkach:-) – 13.06.2017

    Ambitny projekt, z innowacyjnością nie wolno przesadzać bo się kończy jak z gazową hybrydą.

  • Jarek – 13.06.2017

    Kogoś ostro posypało! Po co te wymysł? Wcześniej krwiodawcy tylko ma wysokim pokładzie teraz na miejskim elektryki. Ktoś brzydko się bawi za nasze pieniądze. Chory kraj.

  • Rckik – 13.06.2017

    SOR sror.. Jak nic.

  • POlak – 14.06.2017

    Ale jaja, ktoś już doszczętnie na tym ślunsku postradał zmysły

  • POlak – 14.06.2017

    Ale jaja, ktoś już doszczętnie na tym ślunsku postradał zmysły

  • nie to nie Ursus i nie Autosan – 14.06.2017

    Zwycięzca może być tylko jeden...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....