TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Porozmawiajmy o Mobilisie. Urbino 8,9LE
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.08.2016 15:28:11 9 komentarzy
Widok na front oraz lewą stronę pojazdu.

9 sierpnia Mobilis rozpoczął realizację kolejnego kontraktu na obsługę linii autobusowych w Warszawie. Na jego potrzeby przewoźnik pozyskał łącznie 108 pojazdów. Po opisaniu zmodernizowanej zajezdni- można o niej przeczytać tutaj- pora na autobusy. Na początek Solarisy Urbino 8,9LE, których Mobilis pozyskał 54 egzemplarze.

Jedna z trzech propozycji producenta z Bolechowa w kategorii midi debiutuje w Waszawie. W autobusie może podróżować maksymalnie 54 pasażerom. 24 osoby mogą liczyć na przejażdżkę na fotelach Ster 8MU Ultra Light. Dwa siedzenia są dostępne z niskiej podłogi. Wszystkie posiadają one tapicerkę ze znanymi od lat motywami warszawskimi. Wejście na pokład do tych niskowejściowych pojazdów jest możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 1-2-0.

Czas na mechanikę. Niespełna dziewięciometrowe "jamniki" są napędzane silnikami Cummins ISB6.7E6. Jednostka o pojemności 6,7 l ma 250 KM mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 982 Nm. Została zabudowana centralnie. Zblokowano ją z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 6. Przekładnia współpracuje z mostem napędowym Dana G150. Zastosowano niezależną przednią oś ZF RL55EC.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Sutrak AC520 o mocy 30 kW. Naturalną wentylację zapewnia sześć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring oraz system zliczania potoków pasażerskich IRMA Light.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest debiutujący w stolicy bydgoski SiMS. Urbino 8,9LE jest wyposażony w cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. W stosunku do krakowskich autobusów Mobilisu w tym przypadku zdecydowano się na zmianę fontu znaków wyświetlanych na tablicach. Pora na wnętrze- tu znajdziemy trzy tablice LCD. Zastosowano dwie o przekątnej 22", na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami zamontowano tablicę 38", na której informacja liniowa jest prezentowana w formie "e-koralików".

Nowością są jeszcze dwie rzeczy. To kasowniki nowej generacji. To także automat biletowy, w którym prócz płatności bilonem za przejazd można zapłacić również kartą. Producentem urządzeń jest firma Macrosystem z Warszawy.

Wszystkie nowe Urbino 8,9LE można spotkać na liniach 126, 133, 161, 163, 195, 196, 203, 204, 206, 207, 211, 245 i 365. I taka sytuacja potrwa na pewno jeszcze przez kilka dni. Od września mogą nastąpić pewne zmiany przydziałów, ale to już jest uzależnione od konkretnych decyzji stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego.

Warszawska przygoda dziewięciometrowych, bardzo bogato wyposażonych "maluchów" potrwa do końca 2023 roku, aż wygaśnie umowa miasta z Mobilisem. W kolejnej części naszego cyklu omówimy Mercedesy Conecto G należące do przewoźnika, gdyż i tutaj zaszło bardzo dużo zmian w porównaniu tymi, które są znane z Krakowa czy czteroletnich będących własnością MZA.


Sprawdź też:
Mobilis
Solaris
SiMS
Macrosystem
  • farafiu – 24.08.2016

    Tylko idiota mógł w ten sposób zamontować automat biletowy...

  • pyrlander – 24.08.2016

    @farafiu - akurat w takim krótkim pojeździe nie ma innej możliwości. Poznańskie 8,9 też mają tak umieszczony biletomat.

  • www – 24.08.2016

    Ale w stosunku do starych warszawskich Solarisów Alpino nowe Solarisy 8,9LE to duży krok wstecz. Autobusy niskowejściowe nie nadają się do Warszawy. Naprawdę nie można było wymagać czegoś nowocześniejszego? Węgierski Modulo ma 10 miejsc dostępnych z niskiej podłogi, a Solaris 8,9LE aż 2!!! A ile podłogi do stania.
    Czy w ZTM nie widzą ile starszych ludzi jeździ autobusami, w szczególności między szczytami komunikacyjnymi?

  • No cóż – 24.08.2016

    ZTM mógł wymusić w przetargu Alpino 8,6, ale wolał dopuścić pojazdy typu LE

  • P5 – 25.08.2016

    Pojemność i moc silnika jak w odkurzaczach

  • R7 – 25.08.2016

    @P5
    Do czego potrzebujesz większej pojemności i, szczególnie, mocy w silniku zamontowanym w 9-cio metrowym autobusie miejskim?

  • K – 25.08.2016

    @Pyrlander: w Poznaniu mamy U8,6 ;)

  • lobi – 26.08.2016

    Jaka jest różnica w niskiej podłodze Alpino 8,6 i Alpino 8,9? Taka, że w 8,6 trzeba wejść na schodek przy fotelu, a w 8,9 za drugimi drzwiami. I tak, i tak jest schodek - a popatrzcie ile miejsc przodem do kierunku jazdy jest w tym drugim. A do tego jest fotel dyrektorski nad przednią osią. I zapewniam Was, że nawet jakby było 10 foteli z niskiej podłogi, to babcie i tak będą wdrapywać się na fotel dyrektorski ;)

  • olo – 24.09.2016

    Biletomaty sa tylko na karte niestety.
    Wiec niech autor sprawdzi zanim cos napisze.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...