TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Porozmawiajmy o Mobilisie. Conecto G
InfoBus.pl - Opublikowano: 29.08.2016 16:29:31 10 komentarzy
Rzut oka na fragment ściany przedniej.

9 sierpnia Mobilis rozpoczął realizację kolejnego kontraktu na obsługę linii autobusowych w Warszawie. Na jego potrzeby przewoźnik pozyskał łącznie 108 pojazdów. Po opisaniu zmodernizowanej zajezdni oraz Solarisów Urbino 8,9LE pora na kolejne autobusy. Mowa o Mercedesach Conecto G, których Mobilis pozyskał również 54 egzemplarze.

Conecto G wraca do Warszawy po czterech latach przerwy i zalicza jednocześnie debiut w dwóch kolejnych kategoriach. To pierwsze Mercedesy spełniające normę Euro 6 na stołecznych ulicach. To także pierwsze autobusy spod znaku gwiazdy w Warszawie, na które postawił prywatny operator.

W autobusie może podróżować maksymalnie 130 pasażerów. 42 osoby mogą liczyć na przejażdżkę na fotelach typu CSE. 17 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wszystkie posiadają tapicerkę ze znanymi od lat motywami warszawskimi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Kierowca może liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni oddzielonej od przestrzeni pasażerskiej kabina dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To standard, który Mobilis próbuje wprowadzać już od 2009 roku. I pod tym względem przewoźnik jest liderem wśród prywatnych operatorów w Polsce. Spółka posiada 186 autobusów z tzw. "duża kabiną".

Pewną nowością jest podzielenie platformy dla pasażerów stojących w pierwszym członie. Podzielono ją na dwie części oraz zamontowano dwa oparcia. Dzięki temu na pokładzie autobusu mogą być w sposób bezpieczny przewożone dwa wózki dziecięce lub inwalidzkie.

Czas na napęd. Conecto G wersji dobranej pod katem potrzeb Mobilisu są napędzane stojącymi silnikami Mercedes OM470LA. Jednostka o pojemności 10,7 l ma 360 KM mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1700 Nm. Zblokowano ją z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife 6AP1700. Przekładnia współpracuje z portalowym mostem napędowym ZF AV132/80 G150 z przełożeniem 6,21. Ponadto w układzie jezdnym zastosowano zależną przednią oś ze stabilizatorem Mercedes VO 4/39 CL 7,5 oraz środkową wleczoną ZF AVN132/80.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów Konvekta UL500, każdy o mocy 36 kW. Naturalną wentylację zapewnia sześć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring oraz system zliczania potoków pasażerskich IRMA Light.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest debiutujący w stolicy bydgoski SiMS. Conecto G jest wyposażony w pięć wyświetlaczy zewnętrznych o wysokiej rozdzielczości. W stosunku do krakowskich autobusów Mobilisu w tym przypadku zdecydowano się na zmianę fontu znaków wyświetlanych na tablicach. Pora na wnętrze- tu znajdziemy pięć tablic LCD. Zastosowano trzy o przekątnej 22", na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami oraz za trzecimi zamontowano dwie tablice 38", na których informacja liniowa jest prezentowana w formie "e-koralików".

Nowością są jeszcze dwie rzeczy. To kasowniki nowej generacji. To także automat biletowy, w którym prócz płatności bilonem za przejazd można zapłacić również kartą. Producentem urządzeń jest firma Macrosystem z Warszawy.

Od początku września nastąpią zmiany przydziałów Conecto G Mobilisu. ZTM podjął decyzję o skierowaniu ich w całości do obsługi linii autobusowych nr 127, 502, 503, 708. Z kolei na 188, 411, 502, 503, 708 i 719 pojazdy będzie można spotkać razem z innymi przegubowcami, które należą do warszawskich operatorów.

Stołeczne przygoda osiemnastometrowych, bardzo bogato wyposażonych Conecto G potrwa do końca 2023 roku, aż wygaśnie umowa miasta z Mobilisem.

W kolejnej części naszego cyklu omówimy system informacji pasażerskiej, który dostarczył bydgoski SiMS. W tej materii zaszło bardzo dużo zmian w porównaniu tymi urządzeniami, które są znane z Krakowa.


Sprawdź też:
Mobilis
Mercedes
SiMS
Macrosystem
  • sancity – 29.08.2016

    Całe szczęście że ktoś kupił porządny autobus a nie ten gówniany solaris.

  • break – 29.08.2016

    W Krakowie się bardzo dobrze sprawują

  • www – 29.08.2016

    Nowe Conecto G są sporo lepsze od tych z MZA. W środku jest jakby luźniej, pewnie dzięki rozsądniejszym wiatrołapom, drzwi zamykają się bezproblemowo i jakość wykonania jest wizualnie lepsza. Z dynamiką jazdy nie zauważyłem problemów, co niestety występuje w autobusach MZA. Nowe silniki są chyba lepsze. Autobus jest sporo cichszy w środku od Solarisa i nie szarpie tak. Wybacza nawet nowym kierowcom, którzy na TŁ stosują taktykę gaz, hamulec, gaz, hamulec, itd. Muszą jeszcze trochę wyczuć Warszawę:-)
    Solarisy za to potrafią stanąć dęba. Oj potrafią. Czemu nie potrafią skutecznie ustawić hamulców? Jakoś nie zauważyłem żeby z tym problemem miały do czynienia Many czy Scanie. Widocznie w Solarisie nie widzą problemu, bo w najnowszej dostawie też bywają problemy. Szkoda.
    Z rozwiązań nowych Conecto G w środku nie mogą podobać się dwa rozwiązania: dwa miejsca dla wózków (idea słuszna, ale zrealizowana kosztem miejsc do stania, ale to pomysł ZTM, który usilnie wciska na siłę więcej miejsc do siedzenia jakby ktoś myślał, że Warszawa leży w Niemczech i nie ma u nas ogromnego tłoku) oraz dziwnie duże schodki do foteli z tyłu (zabierają miejsce do stania, stanie na schodkach też nie jest komfortowe).

  • fromex – 30.08.2016

    Brak rzeźni w sekcji B też nie zachwyca. MANy są w tym detalu przyjaźniejsze stołecznym pasażerom. I jeszcze te "boczniaki" przy trzecich drzwiach... Do stania pozostaje przegub i drzwi :P. Niestety, przy tych potokach jakie potrafią być, to nie wszędzie się sprawdzą.
    Słuszna uwaga @www; tu Polska właśnie :>

  • ööö – 30.08.2016

    @www: Widacz ze nie masz zadnego zielonego pojecia od transportu publicznego.
    Te schody umozliwiaja dopiero te 3 siedzenia w tyle. Jak by tych schodow nie bylo to by tam byla polka na bagaz..
    BTW, nawet taki 10 letni MAN LC G sie lepiej hamuje niz MB. MAN ma lepszy retarder..

  • Wert – 30.08.2016

    To nie jest debiut Mercedesa u prywatnych operatorów w Warszawie :) Veolia miała Citaro i stare Conecto :)

  • Lisu – 30.08.2016

    To na 708 w końcu w całości czy nie? ;)

  • Pasażer nr 34326 – 31.08.2016

    Bezsensowny jest ekran przykręcony tuż pod wlotami powietrza do klimatyzatorów. Wątpię czy filtry będą czyszczone jak należy. Ogólnie to bardzo przyzwoite autobusy, ale to samo można powiedzieć o solarisach z nowych dostaw. Widać że jedne i drugie to zupełnie inna półka niż na przykład niedawno dostarczone bieda-autosany jeżdżące też u prywaciarza...

  • Chris – 31.08.2016

    Ogółem 130 miejsc Nie było wymagane co najmniej 135?

  • xyz – 01.09.2016

    O jakich 'wymaganiach' mowa caly ten przetarg na przeguby to przekret w bialy dzien, tym bardziej ze po nim do przetargu na dwunastki ta firma krzak dala taka sama cene za wozokilometr jak za przeguba o ile mnie pamiec nie myli albo i wieksza.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...