TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Porozmawiajmy o Arrivie: Zaczynamy odliczanie!
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.10.2016 16:12:47 23 komentarze
Porozmawiajmy o Arrivie: Zaczynamy odliczanie!

Nieco ponad miesiąc pozostał do debiutu Arrivy na ulicach Warszawy. W najlepsze trwa produkcja 54 Solarisów Urbino 12, które przewoźnik pozyska na potrzeby obsługi ośmioletniego kontraktu w stolicy. Co o nich wiemy? Zacznijmy jednak od historii.

23 czerwca urzędnicy z warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego podpisali z Arrivą umowę na ośmioletnią obsługę linii autobusowych. Autobusy przewoźnika zadebiutują na stołecznych ulicach 1 grudnia. Przez osiem lat realizacji przewozów wykonają pracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 32 mln wzkm. Arriva będzie inkasowała za ich wykonywanie stawkę wyjściową 7,24 zł/wzkm brutto.

Spółka swoje zaplecze techniczne będzie miała na zajezdni, która jest w posiadaniu radomskiej spółki Michalczewski. Mowa o zakładzie ulokowanym w dzielnicy Białołęka. To tam już wkrótce przejadą łącznie 54 Solarisy Urbino 12. Pięć będzie posiadało napęd hybrydowy, natomiast pozostałe będą wyłącznie z silnikami diesla. I od tych drugich zacznijmy.

Powracający po rocznej przerwie do Warszawy Urbino 12 umożliwi podróż 88 pasażerom. 29 osób będzie miało zagwarantowane podróżowanie na siedzeniach Ster 8MU Ultra Light z miękką wkładką. Osiem z nich jest dostępnych z niskiej podłogi. Fotele będą posiadały charakterystyczny wzór tapicerki. Wejścia na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano drzwi polskiej firmy Rawag. 

Warto jeszcze zwrócić uwagę, że przewoźnik jako drugi z działających w Polsce prywatnych operatorów zdecydował się mocno postawić na  bezpieczeństwo i komfort pracy kierowcy. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni oddzielonej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

Arriva zdecydowała się postawić na pojazdy z kompletem downsizingowym. Autobusy będą napędzane amerykańskimi silnikami Cummins ISB6.7E6 280B o mocy 209 kW. To niespełna siedmiolitrowe jednostki, które osiągają 1080 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełniają normę Euro 6. Zostaną zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Nie udało nam się jeszcze ustalić na jaką przekładnię padł wybór przewoźnika.

Autobusy posiadają klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy (tzw frontbox klimatyzowany). Naturalną wentylację zapewnia siedem przesuwnych okien. Pasażerowie mają do dyspozycji jedno gniazdko USB. Autobusy są monitorowane oraz posiadają kompletny, bardzo bogaty system informacji pasażerskiej. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić oparto go na rozwiązaniach firm R&G z Mielca oraz warszawskiej Genesismobo.

Autobusy już niedługo zaczną się pojawiać w Warszawie. Jest to spowodowane tym, że przed debiutem w służbie liniowej muszą przejść długi i skrupulatny proces certyfikacji pod kątem zgodności z wymogami ZTM. Przy tak bogatym wyposażeniu i oczekiwaniach urzędników to siłą rzeczy musi trochę potrwać.


Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Arriva
Solaris
  • www – 26.10.2016

    Ale nowoczesne te Solarisy:-( Redakcję też poniosło z powrotem Urbino 12 do Warszawy. Nie jeżdżą teraz, czy Solaris nie przyznaje się do tych na naszych ulicach??? Z tą kabiną też sobie jaja robicie?
    Tyle lat Solaris produkuje autobusy i znowu pierwsze okno za kierowcą nie jest otwierane! No bez jaj. Ciekawe też jak będzie z silnikiem.
    Dobra, skoro mamy lubić MB to trudno. Naprawdę Solarisowi na tym zależy, bo poważnie nas nie traktuje.

  • IZ – 26.10.2016

    Szkoda że nie IV gen. Solarisa, ale z drugiej strony nie opłaca się przepłacać na prototypy ;)

  • Dyzio – 26.10.2016

    Ciekawe kto będzie u nich pracował za 9.20 brutto

  • Jacek – 26.10.2016

    @Dyzio. Pomyliłeś się ze stawką brutto dosyć sporo. Stawka jest 18,5 na PT i 21 jezdne oczywiście brutto.

  • Osiem – 26.10.2016

    Wiadomo coś o drugim przetargu na 50 brygad, co z odwołaniem PKS-u?

  • 20latsolarisa – 26.10.2016

    Lepsze te solki 3 gen bo mimo ze jedynu solaris 4 gen z jakim miałem do czynienia to gdynski 5088 ktody usterek mial sporo. 3 gen jest juz wystarczajaco dlugo produkowana i jest robiona solidnie. W gdyni nowe solarisy sprawuja sie swietnie natomiast np w nowych manach juz w podwoziu jakies jable luzem sa z ktorych wycieka jakis plyn

  • zielsaw – 27.10.2016

    Pulpit ACTIA. Tutaj spekulacyjne oklejenie: http://www.hostmat.eu/images/53603482553300735856.jpg

  • Nomad – 27.10.2016

    Poczekajcie na hiciora, bo z jakiegoś powodu nie opisano od razu wszystkich wozów ;)

  • new – 27.10.2016

    A co z pks grodzisk mazowiecki?

  • info – 27.10.2016

    Sytuacja z PKS bez zmian, ZTM dalej kombinuje jak ich uwalić. Nie jest to łatwe, dlatego tyle trwa.

  • TomTom – 27.10.2016

    Hybrydy będą już czwartej generacji, prawda

  • SławekR4 – 27.10.2016

    A jak z Michasiem.?

  • Adam – 27.10.2016

    @www
    Faktycznie dla mnie jako normalnego pasażera warszawskiej komunikacji te nowe Solarisy 52xx, 54xx, 14xx są po prostu straszne. Wsiadam do nich z obrzydzeniem. Chłopie puknij się w głowę. Uważasz, ze ludziom robi różnice czy jadą Solarisem 3 czy 4 generacji? A czymże one się tak naprawdę poza wyglądem różnią? Ja chce jechać szybko i sprawnie po 10h pracy do domu i nie zobaczę różnicy czy jadę Solarisem 3 czy 4 generacji i tak pewnie uważa 95 % pasażerów.

  • www – 27.10.2016

    @Adam No tak. Nowe dostawy nie mają żadnych problemów z hamulcami. To dlaczego pasażerowie ciągle latają w tych autobusach? Które inne autobusy mają z tym problem? Man, nawet Solbus, czy stary Solaris zwalnia i staje bez szarpnięć, po prostu płynnie. A nowszy Solaris? Nie ma problemu? To wina kierowców?
    Na których autobusach sprzedawanych Warszawie Solaris zarobiłby więcej? Czemu od 11 lat dostajemy ciągle to samo? Bo jest dopracowane? To czemu wersje sprzed 10 lat są pod wieloma względami wygodniejsze i pozbawione większych problemów?
    Naprawdę często wolę jechać bardzo starą deskorolką. Na pewno nie ma różnicy? Autobusy jeżdżą u nas wiele lat, dlatego muszą być pewne dla każdego pasażera.
    Zobaczymy jak będzie z tymi nowymi silnikami. Oby nie zaoszczędzili na wyciszeniu.

  • MichalK – 27.10.2016

    www - Dodaj jeszcze sygnał zamykania drzwi który jest katorgą dla uszu. Nie wiadomo po co jest tak rozkręcony że umarłego by obudził. Solbus ma spokojny i niemęczący sygnał zamykania drzwi - i dodatkowo wizualną sygnalizację której Solaris nie potrafi zamontować od 11 lat.

  • MichalK – 27.10.2016

    Poza tym czy pas reflektorów z przodu i z tyłu mógłby wreszcie być malowany na czarno? Ten szary to nijak nie pasuje a na hybrydach czarny kolor wygląda świetnie.

  • Nomad – 27.10.2016

    MichalK: Kolor pasa reflektorów zamawia sobie zamawiający, poza tym w Warszawskiej białej księdze pas ma być srebrny lub szary i kropka.

  • Anonim – 28.10.2016

    @www Co ty jarasz człowieku... Jak nie ma wizualnej sygnalizacji zamknięcia drzwi? Pojedź do Szczecina i zobacz, co nad nimi wisi... Głośność dźwięku zamykania to kwestia regulacji przez terminal...

  • Michalk – 28.10.2016

    Anonim, to ja napisałem a nie www. A co mnie obchodzi Solaris w Szczecinie? Przyjedź sobie do Warszawy i poszukaj takiej sygnalizacji w autobusach MZA. Takie wyposażenie powinno być STANDARDEM a nie łaską producenta. Głośność też powinna być odpowiednio wyregulowana w fabryce a nie tak że po 10 przystankach ma się dość.

  • Nomad – 29.10.2016

    @MichalK: To zamawiający zamawia sobie sygnał świetlny zamykania drzwi, a nie jest łaską producenta. MZA nie jest czymś takim zainteresowane więc po co producent na własny koszt miałby zadowalać zamawiającego? Rozumiem, że jakbym zamówił u Ciebie komputer za 3000z; to Ty mi zrobisz ale za 4000zł bo chcesz mi łaskę zrobić.

  • Michalk – 30.10.2016

    No straszny koszt założyć nad każdymi drzwiami czerwoną lampkę za 10 złotych. To tylko bardzo negatywnie świadczy o producencie. To nie jest koszt 1000 złotych, jak piszesz, tylko max. 50 od których Solaris by nie zbiedniał. To tylko bardzo negatywnie świadczy o producencie, który zawsze wciskał lipę Warszawie pomimo tego że sprzedał tu najwięcej pojazdów. Skoro tak się chwali komunikację za przystosowanie dla osób niepełnosprawnych, to dlaczego nie jest przystosowana dla osób niesłyszących? A taka sygnalizacja jest dla takich osób bardzo ważna. Skoro MZA nie zamawia takiego wyposażenia to dlaczego Solbus mimo wszystko POTRAFI to założyć? Solaris ma podejście podobne do PESY, aby najtańszym kosztem, i za bramę do klienta.

  • Miłośnik IV-tej generacji Solarisa – 01.11.2016

    Dlaczego Arriva wybrała III-cią a nie IV-tą generacje?! ;(
    Dlaczego?!
    KURWA!!!

  • . – 19.11.2016

    Bo IV generacja jest słaba jak narazie

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...