TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ponad 130 Solarisów w Krakowie
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 22.12.2009 19:49:06 11 komentarzy
Ponad 130 Solarisów w Krakowie

Tuż przed świętami Bożego Narodzenia najnowsze Solarisy Urbino dotarły do MPK Kraków. Co ważne –autobusy w nowej kolorystyce zasiliły także zajezdnie Płaszów i Wola Duchacka, gdzie do tej pory stacjonowały pojazdy innych marek. 23 dostarczone autobusy z Bolechowa to efekt realizacji dwóch zamówień z drugiej połowy 2009 roku. Obejmowały one łącznie dostawy 18 fabrycznie nowych Solarisów Urbino 12 oraz 5 przegubowych, osiemnastometrowych Solarisów Urbino 18. Wszystkie pojazdy dostały już do stolicy Małopolski i od czwartku 17 grudnia są kierowane na linie komunikacyjne do obsługi pasażerów komunikacji miejskiej. Krakowskie MPK postawiło w przetargach, jak zwykle, na najwyższą jakość, nowoczesne rozwiązania, a zarazem komfort podróżnych. Autobusy wyposażone są w wydajną, zapewniającą latem przyjemny chłód, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. System monitoringu składający się z 4 kamer znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa. Obraz jest rejestrowany, a dodatkowo kierowca może na bieżąco śledzić to co się dzieje w pojeździe. Silniki spełniające rygorystyczną normę emisji spalin EEV są dowodem na ekologiczny charakter pojazdów w Grodzie Kraka. Zamontowany w autobusie system informacji pasażerskiej, składa się z kilku, wielofunkcyjnych monitorów. Ponadto system kasowników posiada czytniki Krakowskiej Karty Miejskiej. Komfort podróżowania zapewniają wygodne, miękkie siedzenia. Wzór obić miejsc siedzących w pełni nawiązuje do miasta, w którym Solarisy pełnią służbę –przedstawiają bowiem lajkonika, jeden z symboli Krakowa. W zakresie kolorystyki warto dodać, że nowe autobusy z Bolechowa mają odmienne malowanie niż do tej pory dostarczane do Krakowa egzemplarze (łącznie jest to suma ponad 130 sztuk). Ten nowy, bardziej dynamiczny wzór malowania obowiązuje od zeszłego roku w MPK Kraków i podkreśla nowoczesność floty przewoźnika. Można śmiało powiedzieć, że niezależnie od marki nowe malowanie wyróżnia autobusy z tłumu i realizuje zadania podnoszenia atrakcyjności taboru komunikacji miejskiej. Nowo zakupione pojazdy zastąpią najbardziej wyeksploatowane pojazdy typu Jelcz 181MB, Scania 113ALB oraz Autosan H6.

42 autobusy dla Krakowa

Krakowski tabor należy do najnowocześniejszych w Polsce. 95 proc. taboru MPK S.A. stanowią autobusy z niską podłogą. Po sprowadzeniu wszystkich zakupionych autobusów liczba pojazdów z klimatyzacją wzrosła do ponad 120 szt. W tym roku –mimo widocznego kryzysu w miejskiej kasie Krakowa –MPK systematycznie realizowało politykę odnowy floty. Oprócz 23. Solarisów zakupiono 7 autobusów Autosan M09LE SanCity o długości 8,5-metra, który zostały wyposażone m.in. w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i monitoring. Ponadto w październiku tabor firmy wzmocniło 12 niskopodłogowych autobusów przegubowych Mercedes-Benz Citaro G. Łącznie MPK S.A. posiada 22 pojazdów tej marki. Przypomnijmy, że pierwszy egzemplarz z tegorocznej dostawy został uroczyście przekazany krakowskiemu przewoźnikowi podczas tegorocznych Targów TRANSEXPO 2009. Czyli łącznie w tym roku Kraków zakupił

42 autobusy, w tym 17 niskopodłogowych autobusów przegubowych klasy mega, 18 niskopodłogowych autobusów solo klasy maxi i 7 niskowejściowych autobusów klasy midi. Co warto podkreślić –wszystkie egzemplarze zostały wyposażone w mechanizm samoczynnego gaszenia pożaru w komorze silnika, w tym Autosany i Solarisy mają system DAFO (dystrybutor El-Cab), a Mercedesy –Fogmaker (dystrybutor Voith Turbo). I na koniec warto zaznaczyć, że najnowsze autobusy z Bolechowa zostały rozlokowane zarówno w swojej „starej”zajezdni Bieńczyce, jak i w zajezdniach Wola Duchacka (gdzie stacjonowały do tej pory tylko Mercedesy i Jelcze) oraz Płaszów, która była do tej pory zarezerwowana tylko dla Scanii.

 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
MPK
Kraków
  • I.G.I – 23.12.2009

    Czy autor tekstu nie za bardzo poszybował? Gwoli ścisłości Systemu informacji pasażerskiej - brak, a monitory służą tylko do wyświetlania reklam. Jedyne co jest wgrane do systemu informacji pasażerskiej, to zapowiedź "Proszę przygotować bilety do kontroli". Co do siedzeń to MPK nie za bardzo dba o pasażera ponieważ siedzenia są twarde.

  • JP – 23.12.2009

    "Czyli łącznie w tym roku Kraków zakupił 42 autobusy, w tym ___30 niskopodłogowych autobusów przegubowych klasy mega____, 5 niskopodłogowych autobusów solo klasy maxi i 7 niskowejściowych autobusów klasy midi. " A wcześniej w tekście pisze się o 18 nowych SU12. To podsumowanie wymaga więc drobnej korekty.

  • Maciek – 23.12.2009

    Wg. mnie Solarisy o wiele lepiej prezentują się w "starych" barwach zakładowych... te "mercedesowskie" prezentują się dobrze tylko i wyłącznie na Citarach... Poza tym dlaczego w tych autobusach nie ma automatów biletowych(12 metrowce)?

  • Maciek – 23.12.2009

    Poza tym widzę, że MPK niezbyt rozsądnie pozbywa się Scanii 113 ALB, które są nie do zajechania... dzisiaj takich autobusów już się nie buduje... Poza tym tyle jest protestów, że autobusy jeżdżą nadmiernie zapełnione, że ludzie nie mogą wsiąść rano, gdy jadą do pracy, a MPK zamiast kupować więcej przegubowców, kupuje głównie 12 metrowe wozy, a przegubowce tylko w zastępstwo innych, które idą na złom.... To jest niepoważne....

  • ZF – 23.12.2009

    Co do sprzedaży Scanii 113 ALB to rzeczywiście tragedia, ale puki co jeżdżą. Może jednak zostaną?

  • AK – 23.12.2009

    @JP. Racja, juz poprawiliśmy. Dziękuję za uwagę!

  • qaz – 27.12.2009

    "Zamontowany w autobusie system informacji pasażerskiej, składa się z kilku, wielofunkcyjnych monitorów." Jest jeden monitor na pojazd służący tylko i wyłącznie do wyświetlania reklam. A cały SIP wewnątrz pojazdu sprowadza się w MPK do.. wyświetlacza pokazującego numer linii oraz kierunek.

  • . – 27.12.2009

    Najnowocześniejsze autobusy mA Gdańsk 6,5roku 100% niskiej podłogi, 85% klimatyzowana

  • andrzejh69 – 29.12.2009

    A systemy antypożarowe mają zamontowane? Co do Scani -Alb (które są nie do zajechania i nie do spalenia) to niech je zakupi PKM Gliwice, tam spokojnie jescze z 5-8 lat pojeżdzą obok Dabów 1800.

  • qaz – 29.12.2009

    mają:)

  • xXx – 30.04.2010

    nowe malowanie ładnie wyląda jak autobus jest idealnie czysty... instytucja juliana jak zawsze dała plamę.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....