TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Polskie twarze hybrydowych Volvo: Kraków i przegubowa dwunastka
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.10.2018 17:00:12
Polskie twarze hybrydowych Volvo: Kraków i przegubowa dwunastka

Debiut Volvo w Krakowie stał się faktem. Wczoraj, 7 października przegubowe hybrydy 7900LAH zaprezentowano mieszkańcom miasta. Z kolei od dziś włączono je do regularnej eksploatacji.

Przypomnijmy, że umowę na dostawę 12 spalinowo-elektrycznych autobusów 7900LAH Volvo podpisało z krakowskim Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w marcu. Pisaliśmy o tym tutaj. Kontrakt opiewał na 24 948 000 PLN netto. Dało to cenę jednostkową za hybrydowego przegubowca w wysokości 2 079 000 PLN netto. Ich zakup był elementem projektu unijnego, dzięki któremu do Krakowa trafi łącznie 78 ekologicznych pojazdów (projekt jest współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych).

Nadwozia debiutujących w Krakowie Volvo pomalowano w obowiązujący od 4 lat schemat malowania opierający się na nieskomplikowanej kombinacji koloru białego i granatowego. Nie zabrakło zielonych elementów, które uzupełniają malaturę  nadwozia. Krakowski przewoźnik stosuje je jako dodatkowy wyróżnik dla autobusów hybrydowych i elektrycznych. Świetnym pomysłem było zastosowanie chromowanych felg. Dzięki temu pojazdy wyglądają bardzo elegancko.

Każdym krakowskim Volvo może podróżować ok. 130 pasażerów. 43 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W większości są to dedykowane dla Volvo fotele Ster 8MV. 8 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Volvo zastosowało drzwi firmy Ventura. Pierwsze otwierają się do środka, natomiast pozostałe są odskokowo przesuwne.

Pora przejść do napędu. Jako, że spalinowo-elektryczny Volvo 7900LAH jest hybrydą równoległą to posiada on dwie mogące niezależnie pracować jednostki napędowe. Najważniejszy jest spalinowy silnik D5K o mocy 176 kW. Obok niego znajdujemy asynchroniczny silnik trakcyjny I-SAM o mocy 150 kW. Obie jednostki zblokowano ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift. Dzięki temu mogą być stosowane wspólnie lub osobno.

Podczas postoju na przystanku oraz rozruchu autobus będzie korzystał z zasilania energią elektryczną, cicho i przy zerowej emisji spalin. Energia generowana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym i następnie wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej dla silnika elektrycznego. Ta technologia zmniejsza zużycie paliwa nawet o 39% i emisje szkodliwych dla środowiska substancji aż o 30%.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Naturalną wentylację zapewnia osiem okien przesuwnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring, gniazda USB, a także- co już na dobre stało się krakowskim standardem- poręcze z diodowym podświetleniem. System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach mieleckiej firmy R&G Plus, z którą od lat współpracuje MPK Kraków. Mamy tu więc zewnętrzne tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, wewnętrzne monitory LCD ETM-38 (tzw. e-korale) i dwa ETM-23, głosowe zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

"Zakup autobusów hybrydowych jest elementem wielkich zakupów nowego taboru dla mieszkańców Krakowa. Tylko w przeciągu trzech ostatnich lat - od 2016 do 2018 roku - do Krakowa zostało dostarczonych prawie 350 autobusów o wartości niemal pół miliarda złotych" - powiedział Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa.

"Kraków to kolejne polskie miasto, które stawia na elektromobilność, dzięki czemu mieszkańcy mogą jeździć nowoczesnymi i ekologicznymi autobusami. Dostarczone przez Volvo Polska autobusy hybrydowe bardzo dobrze sprawdzą się w ruchu miejskim - dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas postoju i przy niedużych prędkościach zużywają mniej paliwa, emitują mniej zanieczyszczeń, są ciche, a co za tym idzie– dużo bardziej przyjazne dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla" - powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

"Od początku roku obserwujemy bardzo duże zainteresowanie polskich miast zelektryfikowanymi autobusami. Bardzo nas to cieszy, gdyż Volvo już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji pojazdów o napędzie wyłącznie spalinowym – jako jedyny producent autobusów miejskich, stawiając na autobusy hybrydowe, elektryczno-hybrydowe (plug-in) oraz całkowicie elektryczne. Z dzisiejszej perspektywy widać, że w podobnym kierunku zmierzają operatorzy komunikacji miejskiej w polskich miastach" - dodała Małgorzata Durda.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Kraków
Volvo
hybryda
  • Zbigniew Olech – 08.10.2018

    Lepsze te Volvo niż obecnie jeżdżące po Sztokholmie :D

  • Igor Należniak – 08.10.2018

    "Nadwozia debiutujących w Krakowie Volvo pomalowano w schemat obowiązujący od 4 lat schemat malowania." coś chyba ten schemat się powielił. :P

  • Grzesiek Gie – 08.10.2018

    Ciekawy jestem jaki jest teraz średni wiek autobusu w Krk.

  • Jerzy Gicala – 08.10.2018

    Jechałem rewelacja , może będą tak dobre jak uwielbiane w Krakowie CLL-ki ? co do malowania to mimo wielu marek autobusów jest unifikacja , jeśli chodzi o tramwaje to totalny "bajzel" a próbe unifikacji zniszczył ostatnio niemiecki plastyk

  • Jerzy Kopacz – 09.10.2018

    Widać fachowca.😎pozdrawiam p.Andrzeju.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....